O juist, PhilipV
Ik maakte er ook de opmerking over die blinde spot.
Maar Griet (mijn vrouw) was nogmaals buiten gaan kijken.
Net onder de dakgoot is er een bakstenen boord die 45° schuin loopt.
Dan zou het in theorie mogelijk moeten zijn om daar een systeem te plaatsen dat je kan richten op 45° naar beneden.
Tijdens mijn zoektocht enkele dagen terug kwam ik dat systeempje tegen maar vind het niet terug nu.
Griet denkt aan dit systeem
Een lamp kan je daar aan koppelen, ik het soortgelijk systeem aan mijn garagebox hangen. Een bel zal ook wel werken denk ik?
Dat moet ik dan nog vinden.
tips graag.
De dakgoot is relatief laag, ca 3 meter denk ik.
Die afstand mag geen probleem geven om iets te detecteren denk ik.
Of misschien dit op de vensterbank zetten, in iets met de vorm van een L
Maar dit systeem is ook in China te vinden en lijkt me niet van het merk Sitcon zelf.
Als iemand suggesties of een idee heeft wat onopvallend geplaatst kan worden lees ik het graag.
Over sportwagens hoef ik niets te horen. Ik had een goede buur in gedachte die de auto neemt om effe 'om de hoek' langs te gaan bij die mensen.
Misschien om een een paar zakken potgrond te vervoeren bvb.
Dan staat die motorkap nog helemaal niet warm.
Trouwens, elektrische wagens, hoe warm zijn die als je er een stukje mee rijd?
Detecteert dat goed met dit soort systemen, of is het veiliger een straal met reflector te gebruiken?
Ik denk niet dat die mensen hier voorstander van zijn want die dingen zie je staan.
Bovendien moet er dan een stroomkabel over de zijgevel naar de zolder gelegd worden.
Die kan je doorknippen, en of er dan een signaal word gegenereerd weet ik niet.
Bij die draadloze systemen heb ik het wel nagekeken.
Het deksel openen geeft een belsignaal via een tweede contact in de behuizing.
Vergelijkbaar met een desktop van vroeger die je vertelde wanneer iemand de behuizing opende zonder dat je er iets van wist.
Een topsysteem van Sitcon detecteert zelfs periodiek de connectie met de sensoren, maar dan zit je boven 300 euro.
Dat vonden ze te duur.
En zo als opgemerkt, het is geen bank.
Misschien willen die mensen dan ook niet die indruk wekken.
Dat zou enkel ongewenst bezoek in de hand werken, denk ik dan.
Ik maakte er ook de opmerking over die blinde spot.
Maar Griet (mijn vrouw) was nogmaals buiten gaan kijken.
Net onder de dakgoot is er een bakstenen boord die 45° schuin loopt.
Dan zou het in theorie mogelijk moeten zijn om daar een systeem te plaatsen dat je kan richten op 45° naar beneden.
Tijdens mijn zoektocht enkele dagen terug kwam ik dat systeempje tegen maar vind het niet terug nu.
Griet denkt aan dit systeem
PIR Bewegingsmelder - LED - Dual sensor - 180 ° / 360 ° Detectie - IP65 - Wit | bol
PIR Bewegingsmelder - LED - Dual sensor - 180 ° / 360 ° Detectie - IP65 - Wit. Deze verstelbare bewegingssensor is voorzien van een dubbele PIR sensor...
www.bol.com
Dat moet ik dan nog vinden.
tips graag.
De dakgoot is relatief laag, ca 3 meter denk ik.
Die afstand mag geen probleem geven om iets te detecteren denk ik.
Of misschien dit op de vensterbank zetten, in iets met de vorm van een L
Opritverklikker PIR PLUS
Draadloos bewegingsalarm Tot 15 meter detectie afstand Tot 200 meter draadloos bereik Uitbreidbaar met meerdere sensoren
www.sitcon.be
Als iemand suggesties of een idee heeft wat onopvallend geplaatst kan worden lees ik het graag.
Over sportwagens hoef ik niets te horen. Ik had een goede buur in gedachte die de auto neemt om effe 'om de hoek' langs te gaan bij die mensen.
Misschien om een een paar zakken potgrond te vervoeren bvb.
Dan staat die motorkap nog helemaal niet warm.
Trouwens, elektrische wagens, hoe warm zijn die als je er een stukje mee rijd?
Detecteert dat goed met dit soort systemen, of is het veiliger een straal met reflector te gebruiken?
Ik denk niet dat die mensen hier voorstander van zijn want die dingen zie je staan.
Bovendien moet er dan een stroomkabel over de zijgevel naar de zolder gelegd worden.
Die kan je doorknippen, en of er dan een signaal word gegenereerd weet ik niet.
Bij die draadloze systemen heb ik het wel nagekeken.
Het deksel openen geeft een belsignaal via een tweede contact in de behuizing.
Vergelijkbaar met een desktop van vroeger die je vertelde wanneer iemand de behuizing opende zonder dat je er iets van wist.
Een topsysteem van Sitcon detecteert zelfs periodiek de connectie met de sensoren, maar dan zit je boven 300 euro.
Dat vonden ze te duur.
En zo als opgemerkt, het is geen bank.
Misschien willen die mensen dan ook niet die indruk wekken.
Dat zou enkel ongewenst bezoek in de hand werken, denk ik dan.
Laatst bewerkt: