Echt gebeurd verhaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ge zijt ne straffe.

Wel zo erg is het ook weer niet, maar ervaring heb ik wel ja.
Als je 25 jaar DJ geweest bent in grote dancings dan weet je wel hoe je soms tikken moet uitdelen aan de vechtersbazen die deze dancings soms bezoeken om ze vakkundig buiten te zetten.
Uiteraard was ik in die omstandigheden steeds wel niet alleen om dit uit te voeren.
Voor de rest ben ik zodanig rap en lenig van natuur uit al, dat ze idd. wel een vette kluif hadden aan mij.(lachen).
Ik ben ook trouwens een ex-bouwvakker en de spieren zitten dus ook waar ze echt moeten zitten.:ahhhhh:

Laatst bewerkt door een moderator:
Och ja, vergissen is wel eens menselijk hé.
Maar ik kan nooit verstaan dat iemand in kompleet bewusteloze toestand en bovendien redelijk gekwetst, gewoon in de combi gesleept wordt met de handboeien aan, om dan naar het bewaarhuis gebracht te worden.
Dit is zeker geen toonbeeld van een degelijke politieopleiding.

sorry, maar ik kan dit niet geloven ... onder geen enkele situatie wordt iemand (al is dat de zwaarste gangster van het land) in bewusteloze toestand in de combi gesleept
Als iemand bewusteloos is, wordt altijd de 100 gebeld ...
Ik wil niet zeggen dat u liegt... maar bewusteloos naar het bewaarhuis? Daar kan ik moeilijk inkomen

Trouwens, je spreekt jezelf tegen

Nog erger was dat ik in knock-out toestand naar den bak gebracht werd door de politie met de handboeien aan. Moet de politie , iemand die bewusteloos is niet laten ophalen door de dienst 100 ?
Ik weet daar dus totaal niets meer van ....

Je zegt dat je weg gevoerd bent en dan zeg je dat je er niets meer van weet??

Trouwens, je spreekt jezelf tegen

Nog erger was dat ik in knock-out toestand naar den bak gebracht werd door de politie met de handboeien aan. Moet de politie , iemand die bewusteloos is niet laten ophalen door de dienst 100 ?
Ik weet daar dus totaal niets meer van ....

Je zegt dat je weg gevoerd bent en dan zeg je dat je er niets meer van weet??

Zo moeilijk is dat niet.
Als je knock out bent gegaan aan de tramhalte en je word wakker in de cel lijkt het me onwaarschijnlijk dat de melkboer het vervoer verzekerd heeft.
Meestal is de politie daar verantwoordelijk voor.
Trouwens het is niet de bedoeling hier te zitten analyseren met een vergrootglas.
Het gaat er om dat de misdaad nog steeds toeneemt.
En de fouten die de politie maakt zijn net door dit soort theoriseren gemaakt.
Je verliest er alle realiteitszin door als je kleine phrases gaat uit het geheel trekken en appart analyseren.
Je moet de dingen in de juiste context plaatsen.

Ik zal een ander voorbeeld aanhalen, mijn stiefzoon heeft dat meegemaakt.

Hij had de laatste trein gemist na zijn werk en ging te voet naar huis (17 kilometer)
Toen hij vanuit Kwatrecht door Wetteren gestapt was deed de politie hem stoppen (door zijn outfit vond de politie dat hij niet in het straatbeeld paste en hij moest mee naar kantoor.
Na verhoor moesten ze wel geloven dat hij van het werk kwam en lieten ze hem gaan.
Hij vroeg hem terug te brengen waar ze hem hebben opgehaald maar dan kreeg hij de commentaar dat de politie geen taxidienst was.
Hij kon een heel stuk opnieuw te voet afleggen.
Om 11.30u was hij op het werk vertrokken, en pas om 3.30u was hij thuis (met dank aan de politiediensten.
Het minste als ze toch maar wat patrouilleren is toch wel hem even mee te nemen zeker?
De kalvers laten je gewoon aan je lot over, ook a zijn ze fout geweest.
Dat is de realiteit.
Net zo gaat het als je half bewusteloos bent.
Ze nemen je mee en wachten even tot je wakker word.
Om de 100 te bellen moet er wat meer schelen dan knock out na een vechtpartij.
Ook dat weet ik uit ervaring.
Dit is niet de eerste keer dat zulke dingen gebeuren.
Maar daarover weet iemand die de straat kent meer over dan iemand die als it werker enkel een computerschermpje kent helaas.
En dat is niet verwijtend bedoeld hoor.
Maar als de politie een fout maakt komen ze dat heus niet aan je neus hangen.

Ook ben ik 2x betrokken geweest in een zwaar verkeersongeval.
De 1ex ben ik niet eens bewusteloos geweest, ik heb alles zien gebeuren.
Door een klap (waarschijnlijk op mijn hoofd) heeft het 3 maand geduurd tot ik terug alle details wist (er zaten grote gaten in mijn geheugen op dat moment).
Dat kan je ook hebben door een schock toestand.
Dus waarschijnlijk was Daddy in schock toen hij werd afgevoerd.
Dat is perfect mogelijk ook al "lijkt het " of hij zichzelf tegenspreekt.
Ook kan het zijn dat er een verpleger geweest is die zijn toestemming gaf aan de agenten.
Dat zal de advocaat wel achterhalen.

In dit soort situatie's mag je nooit letterlijk alles analyseren wat door het slachtoffer word verteld.
Na zulke ervaring ben je altijd wat verward, dat is normaal.
Hierdoor zijn in het verleden vele onschuldige mensen gestraft geweest.
Gelukkig leren we er uit.

Laatst bewerkt:
Ik ga akkoord dat die persoon misschien niet alles meer weet, daarom dat ik het verhaal misschien niet helemaal geloofwaardig vind. Als die persoon ZO hard toegetakeld is als hij zegt... sorry ... maar dan kan ik niet geloven dat ze hem geen medische hulp gegeven hebben ... dat terzijde... ik ben niet de persoon die hierover moet oordelen

maar zeggen dat een IT-er hier niets van afweet?
Denk je dat de politie geen IT-ers nodig heeft?
Ik heb zelf bij de politie gewerkt en mijn vriend werkt er al 5 jaar bij en sorry maar dan zijn zo'n dingen moeilijk te geloven ...

En van die taxidienst... kijk ...
Wat zou je liever hebben ... dat ze iemand zomaar laten rondlopen hoewel ze hem verdacht vinden? In dit geval was het iemand onschuldig ... maar in een ander geval kan het een kinderverkrachter zijn en ik weet niet hoeveel mensen hier kinderen hebben maar ik zou mijn kinderen liever niet door zo iemand gepakt willen laten worden.
Dan nog ... ik was er niet bij dus ik weet het niet, maar ik weet niet hoe die persoon was tijdens het verhoor. Als die niet al te meewerkend was, zou ik hem ook niet terugbrengen .. maar dat weer terzijde aangezien ik dat niet weet... ik was er niet bij.

Als een agent dan op patrouille is ... en ze pakken op een nacht gemiddeld 20 mensen op, kan je je indenken hoeveel tijd ze verliezen met al die mensen terug te brengen naar de plaats waar ze opgepikt zijn?
Sorry hoor ... maar op die tijd kunnen andere gangsters wel opgepakt worden.

Ik denk dat we hier nooit over uitgepraat worden, maar hetgeen ik wel weet is dat het respect voor de politie heel laag ligt, veel lager dan vroeger en dat ze (onterecht) als dom en onwillend afgeschilderd worden.
De ene politie-agent is ook de andere niet ... dat moet ik jullie ook niet vertellen.
De ene volgt het boekje zoals het moet, de andere niet ... maar ik kan met mijn hand op mijn zeggen dat iemand terugbrengen naar de plaats waar ze opgepikt zijn, niet in het boekje staat... verweten kan het die persoon dus niet worden.

Ik ga hierover stoppen want ik kan niet geloven dat de mensen die hun levens voor jullie wagen dag in dag uit, die daardoor hun gezin niet elke avond zien, die niet elke nacht bij hun vrouw zijn, die veel moeten missen om jullie veiligheid te bieden ... op die manier afgeschilderd worden ....

Kijk het is nu al erg genoeg geweest hoor.

Kijk het is nu al erg genoeg geweest hoor.

Ik wens dit debat te sluiten omdat ik heel goed weet dat ik de waarheid spreek.

Als er dan nog mensen zijn die twijfels hebben ben ik zo vrij om per grote uitzondering een stukje van het PV te plaatsen waaruit blijkt dat ik zeker niet aan het zeveren ben.

Ik begrijp wel dat het een ongeloofwaardig verhaal kan zijn voor sommigen maar zoals ik al zei is zelfs een vergissing bij de politie ook mogelijk en is zeker niet uit te sluiten.

picture.php
[/IMG]

Hey Daddy,

Ja ongelooflijk,he post je eens iets uit het dagelijkse leven en krijg je zoiets!
Geen nood ik geloof U en ik zal op U verzoek dit topic sluiten daar het anders spijtig genoeg de verkeerde kant opgaat of in off topic,he;)

Veel,veel beterschap gewenst van ons 3 tjes ;)

SIMBA

Ik heb al vele post van je gelezen hier, ik weet goed genoeg dat je geen zeveraar bent, daarom nam ik het ook voor je op.
Wat ik schreef is ook allemaal juist.
Hou je haaks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan