Trouwens, je spreekt jezelf tegen
Nog erger was dat ik in knock-out toestand naar den bak gebracht werd door de politie met de handboeien aan. Moet de politie , iemand die bewusteloos is niet laten ophalen door de dienst 100 ?
Ik weet daar dus totaal niets meer van ....
Je zegt dat je weg gevoerd bent en dan zeg je dat je er niets meer van weet??
Zo moeilijk is dat niet.
Als je knock out bent gegaan aan de tramhalte en je word wakker in de cel lijkt het me onwaarschijnlijk dat de melkboer het vervoer verzekerd heeft.
Meestal is de politie daar verantwoordelijk voor.
Trouwens het is niet de bedoeling hier te zitten analyseren met een vergrootglas.
Het gaat er om dat de misdaad nog steeds toeneemt.
En de fouten die de politie maakt zijn net door dit soort theoriseren gemaakt.
Je verliest er alle realiteitszin door als je kleine phrases gaat uit het geheel trekken en appart analyseren.
Je moet de dingen in de juiste context plaatsen.
Ik zal een ander voorbeeld aanhalen, mijn stiefzoon heeft dat meegemaakt.
Hij had de laatste trein gemist na zijn werk en ging te voet naar huis (17 kilometer)
Toen hij vanuit Kwatrecht door Wetteren gestapt was deed de politie hem stoppen (door zijn outfit vond de politie dat hij niet in het straatbeeld paste en hij moest mee naar kantoor.
Na verhoor moesten ze wel geloven dat hij van het werk kwam en lieten ze hem gaan.
Hij vroeg hem terug te brengen waar ze hem hebben opgehaald maar dan kreeg hij de commentaar dat de politie geen taxidienst was.
Hij kon een heel stuk opnieuw te voet afleggen.
Om 11.30u was hij op het werk vertrokken, en pas om 3.30u was hij thuis (met dank aan de politiediensten.
Het minste als ze toch maar wat patrouilleren is toch wel hem even mee te nemen zeker?
De kalvers laten je gewoon aan je lot over, ook a zijn ze fout geweest.
Dat is de realiteit.
Net zo gaat het als je half bewusteloos bent.
Ze nemen je mee en wachten even tot je wakker word.
Om de 100 te bellen moet er wat meer schelen dan knock out na een vechtpartij.
Ook dat weet ik uit ervaring.
Dit is niet de eerste keer dat zulke dingen gebeuren.
Maar daarover weet iemand die de straat kent meer over dan iemand die als it werker enkel een computerschermpje kent helaas.
En dat is niet verwijtend bedoeld hoor.
Maar als de politie een fout maakt komen ze dat heus niet aan je neus hangen.
Ook ben ik 2x betrokken geweest in een zwaar verkeersongeval.
De 1ex ben ik niet eens bewusteloos geweest, ik heb alles zien gebeuren.
Door een klap (waarschijnlijk op mijn hoofd) heeft het 3 maand geduurd tot ik terug alle details wist (er zaten grote gaten in mijn geheugen op dat moment).
Dat kan je ook hebben door een schock toestand.
Dus waarschijnlijk was Daddy in schock toen hij werd afgevoerd.
Dat is perfect mogelijk ook al "lijkt het " of hij zichzelf tegenspreekt.
Ook kan het zijn dat er een verpleger geweest is die zijn toestemming gaf aan de agenten.
Dat zal de advocaat wel achterhalen.
In dit soort situatie's mag je nooit letterlijk alles analyseren wat door het slachtoffer word verteld.
Na zulke ervaring ben je altijd wat verward, dat is normaal.
Hierdoor zijn in het verleden vele onschuldige mensen gestraft geweest.
Gelukkig leren we er uit.