Software drivers updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeiemorgen, nadat ik een Smart scan heb laten scannen via mijn abonnement Norton360 kreeg ik als opmerking dat er 12 drivers zijn die ik moet updaten. Ik heb enkel een laptop Lenovo (geen smartphone), Windows11, die ik gebruik voor mailverkeer, internet, homebanking, facebook, downloaden foto's via SD-kaartje, externe schijf, tv-kijken. Cameralens is bedekt. Printen doe ik met een andere laptop. Dien ik deze updates uit te voeren ? Het is nl. zo dat ik mijn abonnement de laatste keer 'zogezegd' wou opzeggen wegens te duur. Ze hebben mij dan een nieuw voorstel gedaan, waar ik ben op ingegaan. Sindsdien heb ik wel de indruk dat ik ineens allerlei opmerkingen krijg na het scannen, omdat zij mij allerlei uitbreidingen van mijn abonnement willen aanpraten, ook proefabonnement, om mijn 'problemen' op te lossen... Graag eenvoudige uitleg wegens technisch niet onderlegd... Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • drivers 1.jpg
    drivers 1.jpg
    84.1 KB · Weergaven: 65
@lange pier, de kans dat drivers niet goed werken is uiteraard klein. Maar een driver is evengoed een stukje software. En je mag er zeker van zijn dat de kans groot is dat geschreven software niet altijd feilloos is. Maar 'ze werken of ze werken niet' is helaas toch wel een te simplistische voorstelling.

Hier ook weer, weet ik uit eigen ervaring dat issues kunnen ontstaan. Of situaties als; fix issue 1, create issue 2 & 3,... en in een volgende release: fix issue 2 & 3, create issue 4. Tot uiteindelijk alles wel gefixed raakt. Daarom dat 'updates' niet altijd beter zijn, of een voorzichtige aanpak vereisen. Werkt alles naar behoren en stabiel, dan is het meestal 'goed genoeg'. Niet tegenstaande dat mogelijks niet alles 100% is.

En ja, ik wil het niet over mezelf zeggen, maar ik heb ook al wat jaren op de teller als systeembeheerder. Ook in grotere omgevingen met 1000+ servers, clients, ....
 
  1. Selecteer Start en selecteer Instellingen.
  2. Ga naar Systeem > Meldingen.
  3. Voer een van de volgende handelingen uit:
  • scroll naar beneden tot Microsoft Store en zet het schuivertje op "uit"
  • Scroll verder naar beneden en klik op "extra instellingen": hier alle items uitvinken.
Nu zal je geen meldingen meer ontvangen van de Microsoft Store.
 
DDragon #10
Tja, die reactie had ik al verwacht... Ik werk al jaren met die Norton. Ik heb vroeger nog op een IT-bedrijf gewerkt, als administratieve kracht weliswaar, en die hebben mij toen Norton aangeraden. Ik was daar ook altijd tevreden over, ondanks het prijskaartje. En aangezien ik technisch niet onderlegd ben, dacht ik : in een antivirus kan ik beter wel investeren. Ik had daar voor de rest ook vele positieve reviews over gelezen...
 
Die meldingen mag je laten aan staan. Volg nu gewoon wat Lenovo Vantage je voorstelt, eventueel ook een bios update indien via die app wordt voorgesteld.
Lenovo Smart Performance hoef je niet te installeren en die Norton360, mja, not my cup of tea ;)
 
Laatst bewerkt:
en alles werkt ?
Dan zit je goed hé : als er niets kapot is, hoef je het niet te repareren.

Norton heeft je (net als al die andere) goed bij de neus genomen dat je wél problemen had en vooral dat zij je konden helpen ... niet dus !
Je aanvoelen was dus juist : ze willen verkopen.

Norton kan goed zijn als AV (alhoewel, véél kritiek) maar al de rest die ze je "aanpraten" negeer je best
 
Lenovo Vantage voert die scans niet automatisch uit. Je kan best zelf om de maand of twee maanden de scan eens laten lopen, is niet echt dringend die scan. Wanneer Lenovo Vantage zegt dat alles OK is dan hoef je zelf verder niks meer te ondernemen en zit je goed qua bijwerken van drivers en bios. Maar dat had PhilipV hierboven ook al bevestigd.
 
PhilipV, tja volgens Norton scheelt er nogal veel aan mijn laptop... Maar geen nood, dat kan ik oplossen door het aangepaste programma aan te kopen... Ik zal hier eens terug opzoeken welke gratis antivirus hier werd aangeraden en dan op tijd in 't oog houden wanneer mijn abonnement gaat vervallen.
 

Bijlagen

  • nton.jpg
    nton.jpg
    23.8 KB · Weergaven: 63
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan