Win7 starter drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil win 7 starter installeren op een Toshiba laptop met een cd van mijn Dell laptop maar hij vraagt steeds de drivers?
Waar vind ik die drivers?
Georges
 
het is niet verstandig om een Win7 te installeren aangezien er geen updates meer uitgebracht worden ...de ondersteuning voor Windows 7 is volledig gedaan en men word aangeraden om minstens naar Windows 8.1 te gaan aanbevolen is Windows 10
*wat betreft je probleem je gebruikt dus een installatie medium van een Dell op een Toshiba ..dit gaat nooit lukken ..aangezien de Dell niet de juiste drivers heeft voor deze Toshiba
 
Windows 7 wordt nog ondersteund tot 14 januari 2020. Dus voorlopig nog een paar jaar gerust. Mogelijk kan Microsoft deze nog verlengen, maar die kans is eerder klein.
Het is wel verstandiger om naar Windows 10 te gaan. Maar Windows 7 is alsnog een (beperkte) optie.

Best ook een standaard installatie medium nemen ipv een Dell medium.
 
je bedoelt wellicht dat de Dell cd niet op te starten is op de Toshiba omdat er een driver ontbreekt !
het ging je dus niet om de Toshiba drivers ..
 
Om te booten van een CD of DVD heb je geen drivers nodig. Dat is de taak van je BIOS.

De enige reden waarom je een driver zou KUNNEN nodig hebben tijdens de installatie van Windows 7, is omdat die geen toegang krijgt tot de harde schijf. Omwille van ontbrekende RAID, AHCI, SATA,... driver. Maw, de storage driver.
Hieronder de driver voorgesteld voor windows 7.
Intel Robson Technology Driver for Windows 7 (32bit/64bit)
This software component is considered beta for Windows 7 RC and later.
Waar ik kan uit opmaken dat er eigenlijk geen driver nodig is. Dus tijdens de installatie van Windows 7 ga je normaal geen drivers nodig hebben.
Drivers van toshiba zijn hier te vinden: Drivers & Software Support | Toshiba
 
dit lijkt mij inderdaad een goede uitleg dat het inderdaad de raid,ahci,of de sata drivers zijn die ze vragen want ik heb al vele malen dit Windows opnieuw geinstaleerd en zonder problemen.
In ieder geval bedankt voor de tip.
Georges
 
het is niet verstandig om een Win7 te installeren aangezien er geen updates meer uitgebracht worden ...de ondersteuning voor Windows 7 is volledig gedaan en men word aangeraden om minstens naar Windows 8.1 te gaan aanbevolen is Windows 10

Wat zeg je me nou toch ?? Ben je niet in de war met XP of Vista
Windows 7 wordt nog ruim twee jaar ondersteund door Microsoft.
 
ik word hier nog al terecht gewezen op het feit dat ik verkeerde info meedeelde nogthans heb ik dit van de week ergens gelezen ...mogelijk was dus die info ook verkeerd ...
*ok Windows 7 word dan nog 2 jaar ondersteund ...ik raad toch niemand aan om een Windows 7 starter te gaan installeren en dit is wat de ts van plan was ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan