Software drivers updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goeiemorgen, nadat ik een Smart scan heb laten scannen via mijn abonnement Norton360 kreeg ik als opmerking dat er 12 drivers zijn die ik moet updaten. Ik heb enkel een laptop Lenovo (geen smartphone), Windows11, die ik gebruik voor mailverkeer, internet, homebanking, facebook, downloaden foto's via SD-kaartje, externe schijf, tv-kijken. Cameralens is bedekt. Printen doe ik met een andere laptop. Dien ik deze updates uit te voeren ? Het is nl. zo dat ik mijn abonnement de laatste keer 'zogezegd' wou opzeggen wegens te duur. Ze hebben mij dan een nieuw voorstel gedaan, waar ik ben op ingegaan. Sindsdien heb ik wel de indruk dat ik ineens allerlei opmerkingen krijg na het scannen, omdat zij mij allerlei uitbreidingen van mijn abonnement willen aanpraten, ook proefabonnement, om mijn 'problemen' op te lossen... Graag eenvoudige uitleg wegens technisch niet onderlegd... Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • drivers 1.jpg
    drivers 1.jpg
    84.1 KB · Weergaven: 37
ArtstudioG #28

Nu ben ik een beetje in de war... Lenovo V. heeft vanmorgen gescand. Als ik het goed begrepen heb... Ik kon een tijdslot instellen voor WEKELIJKSE scan. Ik dacht dat ik gelezen had dat er enkel gescand wordt als de pc aanstaat. Maar je kan slechts een tijdslot instellen in de voormiddag wanneer ik zelden thuis ben ??? Voor de rest krijg je wel de resultaten van de scan. Maar om de vastgestelde problemen te verhelpen moet je ook een programma aankopen ???
 

Bijlagen

  • Lenovo scan.jpg
    Lenovo scan.jpg
    37 KB · Weergaven: 22
Heb het één keer voorgehad dat een programma het niet meer deed vanwege één of andere verouderde driver. Toen heb ik die extra optie van Norton bovenop mijn gewoon abonnement wel moeten aanschaffen, wist langs geen kanten hoe ik het anders kon oplossen. Ondertussen weer opgezegd, en ja ze blijven mij uiteraard bestoken met gratis proefperiodes terwijl ik het al 'beproefd' heb natuurlijk. Kan wel beamen dat Norton werkt om zo'n issue op te lossen.
 
Maar om de vastgestelde problemen te verhelpen moet je ook een programma aankopen ???
Niet helemaal, om de problemen automatisch op te lossen moet je zo'n abonnement/programma nemen... dat is niet hetzelfde.
Moet je uitmaken voor jezelf :
  • of je Lenovo voldoende vertrouwd om zomaar van alles te wijzigen/up te daten op je toestel ?
  • of je het comfortabel vindt om géén controle daarover te hebben ?
In het andere geval kan je best de lijst van gesignaleerde problemen bekijken en zelf handmatig de updates/drivers binnenhalen bij de producenten ervan die je nodig acht ... er zal wel heel wat gezeur tussenstaan ook waarvan het belang discutabel is.

Ik ga er toch vanuit dat die Lenovo scan je inzage geeft in wat is gevonden ? Als dat niet zo is, zou ik heel wantrouwig zijn en het ganse gedoe maar eerder bekijken als verkooppraatjes...
 
Zwier die troep eraf en ga pas problemen oplossen of uitzoeken als ze zich echt voordoen en er iets niet meer werkt.
Norton? Opzeggen en verwijderen.
Cleaning tools zoals CCleaner en andere? Nooit installeren, gebruik enkel een portable versie en clean handmatig ALS je weet wat wel of niet te reinigen, nooit in automatische modus. Ze werken goed, tot je een keer een probleem hebt....

Gratis AV programma's die je bestoken met reclame? Niet gebruiken.
Zoals @PhilipV al zei, Windows defender is voor de meesten voldoende, enkel de interface... Vooral de history, die laat wel wat te wensen over.
 
Laatst bewerkt:
Gratis AV is Bitdefender de beste , zelden reclame om meer programma's te installeren.
En hoe weet je dat? dit is gewoon roeptoeteren, Defender werkt gewoon prima.
Ding wordt niet eens getest.
 
Iedereen mag zen mening vormen over het al dan niet gebruiken van een alternief AV product, en welke de voorkeur geniet.
Geld trouwens ook voor andere soorten producten (software ed).
Hoewel we het gebruik van sommige producten wel sterk afraden (optimizers, cleaners, ...)

Bitdefender is trouwens ook een van de 'betere' welke zen pluimen ook al verdiend heeft.
Niet tegenstaande dat de standaard Windows defender zen werk ook naar behoren doet.

Alleen is er niet echt 'een beste' keuze. Veel is afhankelijk van de persoonlijke voorkeur en het al dan niet willen betalen voor extra 'features' (welke op zich soms ook voor discutie vatbaar zijn).
 
Weer zo'n kreet, welke tekortkomingen dan?
In die test staat Bitdefender niet eens gelijk aan Defender.......
Eens goed lezen wat TA schrijft: Bitdefender Free heeft een anti-phising welke bij Defender ontbreekt, bovendien geeft Defender veel valse positieven , maar je moet toch alert blijven. Vermits er veel slachtoffers vallen omwille van phising vind ik de Bitdefender dan zekerder dan Defender. De Bitdefender free for Windows haalt 86/100, de Windows Defender 64/100 , maar iedereen beslist wat hij geloven wil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan