Status
Niet open voor verdere reacties.
Da's mooi, ik heb een opmerking betreffende de plaatsing van router / modem.
Zo te zien foto 1 en dat is in de meterkast met allerlei storende elementen in de buurt en waarschijnlijk ook laag bij de grond.

Uiteraard als het goed gaat, gaat het goed, maar dit is niet de beste plaats voor plaatsing van een wifi punt.

Dit zou een professional moeten weten lijkt mij.
 
hopelijk heb je gelijk , men kan de rekening ook achteraf toesturen ...heb je iets moeten tekenen !
Ik heb nu zelf niets moeten betalen, dat komt met een factuur achteraf en ja we hebben inderdaad moeten tekenen.
 
Da's mooi, ik heb een opmerking betreffende de plaatsing van router / modem.
Zo te zien foto 1 en dat is in de meterkast met allerlei storende elementen in de buurt en waarschijnlijk ook laag bij de grond.

Uiteraard als het goed gaat, gaat het goed, maar dit is niet de beste plaats voor plaatsing van een wifi punt.

Dit zou een professional moeten weten lijkt mij.
Die hangt inderdaad op een niet ideale plek, maar het kon niet anders of dan enkel lager waar hij voordien hing. Nu hangt die op ik denk zo 1,2 m van de grond. Voordien hing hij op 40 cm van de grond. Die straling zijn nu minder dan waar de oude hing. Daar hangt er iets waar de coaxkabel binnenkomt en die heeft meer storing als mijn meterkast volgens de technieker. Ik ken er te weinig van en heb ik het maar gelooft. Ik ben al lang blij dat hij nu op een deftige hoogte hangt.
 
120 cm.jpg
Dat rode pijltje is dat bakje waar de coaxkabel binnenkomt en dat geeft nog meer straling als de zekeringskast volgens de technieker.
Dat zwarte kader is waar de oude modem hing.
 
Het signaal kan voldoende zijn, dit ligt geheel aan de situatie en de bouw van het huis. Verder zullen de Powerlan's ook het wifi bereik vergroten en alles overlappen en dekkend maken.

Er zal altijd wel ergens een plekje overblijven waar het signaal niet helemaal goed is, in ieder geval niet zoals een paar meter verderop in het huis. Zodra je weet waar dat is, moet je daar niet gaan staan.
 
Ik heb over de hele beneden voldoende signaal. Op de verdieping weet ik nog niet, maar ik had er vroeger al een beetje, dus zal we nu ook beter zijn. Maar dat is niet onze prioriteit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan