Ik heb voor de Digibende de digibende was, ingespeeld op een actie van Telenet. Als er een probleem was met iets, kwamen er een technieker ter plaatse om te proberen dit op te lossen. Mijn probleem... jawel, bereik wifi te kort. Ze hebben me een 2de modem geplaatst. Dit is een Netgear N750. De technieker was niet opdringerig. Deed het voorstel om voor 50€ die 2de modem te plaatsen. Het is een gloednieuw toestel nieuw uit de verpakking. Ik ben daar op ingegaan. Nu heb ik de keuze om in te loggen op 2 verschillende frequenties op dit toestel. Ik ben er tevreden mee.
Mijn schoonbroer zat met eenzelfde probleem. Ook daar een gelijkaardige oplossing gedaan.
Bij mijn weten loopt die actie nog altijd. Als er een probleem is, kan je gratis afspreken met Telenet. Die sturen een technieker langs.
Wat ze tonen op tv, zal wel puur voor de reclame zijn. Denk niet dat de digibende zaken gratis zal plaatsen.
Wel MIK, aan de telefoon vermelde men mij dat ze bijna zeker mijn modem zouden gaan vervangen door een nieuwe modem, er is sinds begin 2016 een nieuwe krachtigere modem van telenet in de omloop met krachtigere antennes en die ook hogere snelheden aankan als die zwarte die ik nu heb. Telenet rolt snellere modem uit naar eerste klanten | ZDNet.be
Daarnaast zou een acces point misschien erbij moeten. Maar of ze dit ook mee zullen hebben en aan welke prijs weet ik niet. Maar de digibende is eigenlijk gewoon een technieker die langs komt. Ik wil ook met mijn Smartphone vanop afstand kunnen opnemen met yeloplay wat me tot op heden niet lukt. Krijg mijn toestel er precies niet in. Maar kijken lukt in de keuken omdat ik daar voldoende wifi bereik heb. Dus ik zal het op 7 December wel zien wat er allemaal te gebeuren staat. Maar ik moet meer wifi hebben. Een tweede modem lijkt mij zot. Ik ga echt geen 50€ betalen voor een extra modem en kabels trekken ga ik in ons nieuwe huis ook niet toestaan.Wij werken daarom met powerlan omdat we daarom geen kabels hoeven te trekken. Dit zou eigenlijk ook sterker mogen, maar ja, mijn vrouw vind het goed genoeg, daar heb ik geen last van, dus daar ga ik dus dan niet op ingaan. Maar ik denk dat die mensen wel alles gaan bekijken. Ik bekijk het wel.