Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
vandaag omstreeks 12.15 kreeg ik onverwachts de melding dat ik de pc diende te herstarten ....er werd niet vermeld waarom dit was !.
ik herstarte daarom om 12.22 de pc ( heb eerst mijn werk afgemaakt wat ik bezig was ).
wat bleek nu nadat ik de pc herstarte ...wel de grootte Windows8.1 update was dus zonder dat ik er weet van had opgehaald geworden !
deze moest nu dus geinstalleerd worden ..dit ging in verschillende stappen ..

* het instellen dit ging dus tot dat de 100% behaald was en duurde ruim een 35 minuten .
* nadat deze de 100% heeft bereikt diende de pc te herstarten ( letop dit gebeurd vanzelf , je dient alles te laten gebeuren )
* tijdens het heropstarten worden er ook Apps voorbereid m.a.w. het opstarten duurde merkbaar langer en gaat ook weer tot dat de 100% is bereikt .
* dan als de Apps binnen gehaald zijn begon in feite pas het voorbereiden zelf ( dit duurde ruim een 8 minuutjes)
*dan zag je het scherm Pc-Instellingen Toepassen ( dit duurde nog eens een 10 minuutjes ).
* weer werd er opnieuw opgestart.
*nu krijg je de melding dat er nog een paar dingen dienden te worden ingesteld ( welke deze zijn daar spreekt men niet over ! (verdacht !!). ook dit duurde een 10 minuutjes !!
*nu krijg je de vermelding te zien " Voorbereiden "
* je diende dan de licentie voorwaarden te accepteren en je toetsenbord te configureren ...
*letop : het scherm krijgt nu verschillende afwisselende kleuren , dit is niets om je ongerust te maken ! **hier dien jezelf een paar gegevens in te geven ..
***de pc word nogmaals herstart en is dan klaar voor gebruik ... maar voor al diegene die de AVG Internet Security 2014 gebruiken ...
deze dient te hersteld te worden , ook dien je in het onderhoudscentrum aan te geven dat AVG je mag beschermen ...

****opmerking : je dient via de programma's en onderdelen ( Configuratiescherm ) op AVG te klikken en daarna op weizigen te klikken om deze dan via de optie repareren te herstellen .
probeer je dit vanuit de AVG zelf mislukt het herstellen ..

noteer ook dat deze update ruim 1 uur nodig heeft om zich te installeren !
 
Ik heb nu de updates gedaan op mijn kloon schijf.
Die was niet meer bijgewerkt sinds 1 maart.
Ook hier is alles vlot verlopen.
Ik heb geen toetsenbord moeten configureren.

Updates op Clone schijf.jpg
 
@ Ulla545

doe eerst de controlle of de KB2919442 al aanwezig is .
indien deze ontbreekt dan zal ook deze KB2919355 niet geinstalleerd kunnen worden .

belangrijk is dat je dus de pc gewoon zijn werk laat doen !
 
Update 8.1 van gisteren

Update 8.1 van gisteren

@Allemaal,

Eén dag gebruik van de update hield nog een paar verrassingen in petto: mijn IE11 jump-list probleem is opgelost en het muziekje bij het heropstarten is 'mooier'.
Veel is dat niet en wat moet ik met de Store knop op de balk onderaan. Is er zoveel te shoppen?
Wat wél opviel is dat het opstarten merkelijk sneller gaat:
GlaryOpstartTimer.JPG

Groeten,

Walter
 
[EDIT]WaWa Update 8.1 van gisteren
@Allemaal,

Eén dag gebruik van de update hield nog een paar verrassingen in petto: mijn IE11 jump-list probleem is opgelost en het muziekje bij het heropstarten is 'mooier'.
Veel is dat niet en wat moet ik met de Store knop op de balk onderaan. Is er zoveel te shoppen?[/EDIT]

Windows 8.1 Update 1
Direct opstarten naar bureaublad
Een andere grote aanpassingen in de update is dat alle laptops straks automatisch opstarten naar het bureaublad. Deze functie wordt ook automatisch door Microsoft ingeschakeld. Ook als je laptop beschikt over een touchscreen zal er worden doorgestart naar het bureaublad, het lijkt erop dat de aanwezigheid van een fysiek toetsenbord de doorslag geeft of het systeem moet doorstarten naar de klassieke bureaubladomgeving. Als je op het bureaublad op de startknop klikt of op de Windows-toets drukt, dan zal wel de Modern UI, het startscherm met de tegeltjes, worden geopend. Tablets blijven standaard wel opstarten naar dit startscherm.
Bron: Windows 8.1 Update 1 Review - Besturingssystemen - Techzine - Reviews - ICT community voor mobiele gebruikers

Dus die Store op je taakbalk is enkel om beter te kunnen verkopen als het daar ook aanwezig is.
Je kan hem dus gewoon losmaken van je taakbalk.
Je kan hem ook terug vastmaken aan je taakbalk.

Store.png
 
Nog iets vermelden. Als je nog windows 8 staan hebt en je wil windows 8.1 langs de store installeren dan word ook de update van windows 8.1 update 1 mee geïnstalleerd.
 
na de update KB2919355 wil Windows niet meer normaal opstarten zegt dan dat hij niet correct is opgestart en dat hij opnieuw moet opstarten tenzei ik naar herstellen ga waar ik F1 kan klikken dan start hij op ?

formatje doen ?
 
Merci, Luc.
Direct doorstarten naar het bureablad had ik al ingesteld. Bovendien werk ik met StartIsBack; zodus merk ik die veranderingen niet direct op.
Mvg | Walter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan