Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
vandaag omstreeks 12.15 kreeg ik onverwachts de melding dat ik de pc diende te herstarten ....er werd niet vermeld waarom dit was !.
ik herstarte daarom om 12.22 de pc ( heb eerst mijn werk afgemaakt wat ik bezig was ).
wat bleek nu nadat ik de pc herstarte ...wel de grootte Windows8.1 update was dus zonder dat ik er weet van had opgehaald geworden !
deze moest nu dus geinstalleerd worden ..dit ging in verschillende stappen ..

* het instellen dit ging dus tot dat de 100% behaald was en duurde ruim een 35 minuten .
* nadat deze de 100% heeft bereikt diende de pc te herstarten ( letop dit gebeurd vanzelf , je dient alles te laten gebeuren )
* tijdens het heropstarten worden er ook Apps voorbereid m.a.w. het opstarten duurde merkbaar langer en gaat ook weer tot dat de 100% is bereikt .
* dan als de Apps binnen gehaald zijn begon in feite pas het voorbereiden zelf ( dit duurde ruim een 8 minuutjes)
*dan zag je het scherm Pc-Instellingen Toepassen ( dit duurde nog eens een 10 minuutjes ).
* weer werd er opnieuw opgestart.
*nu krijg je de melding dat er nog een paar dingen dienden te worden ingesteld ( welke deze zijn daar spreekt men niet over ! (verdacht !!). ook dit duurde een 10 minuutjes !!
*nu krijg je de vermelding te zien " Voorbereiden "
* je diende dan de licentie voorwaarden te accepteren en je toetsenbord te configureren ...
*letop : het scherm krijgt nu verschillende afwisselende kleuren , dit is niets om je ongerust te maken ! **hier dien jezelf een paar gegevens in te geven ..
***de pc word nogmaals herstart en is dan klaar voor gebruik ... maar voor al diegene die de AVG Internet Security 2014 gebruiken ...
deze dient te hersteld te worden , ook dien je in het onderhoudscentrum aan te geven dat AVG je mag beschermen ...

****opmerking : je dient via de programma's en onderdelen ( Configuratiescherm ) op AVG te klikken en daarna op weizigen te klikken om deze dan via de optie repareren te herstellen .
probeer je dit vanuit de AVG zelf mislukt het herstellen ..

noteer ook dat deze update ruim 1 uur nodig heeft om zich te installeren !
 
ik wil nog deze opmerking vermelden ....

Windows ‘verplicht’ gebruikers Windows 8.1 te updaten ..

Het lijkt wel alsof Windows voortaan te allen tijde wil voorkomen dat gebruikers net zo lang gebruik maken van een oud besturingssysteem als bij Windows XP.
Het bedrijf gaat gebruikers nu verplichten om Windows 8.1 Update 1 te installeren als zij verdere ondersteuning van de fabrikant willen op computers die draaien op Windows 8.1.

lees meer hierover
 
de update zelf is ook niet te zien in de lijst met update's ...
integendeel het is zelfs zo dat de eerder vermelde geinstalleerde update's lijst verwijderdt word ...
der komen nadat de grootte windows 8.1 update werd geinstalleerd 2 kleinere update's aanmelden ...
Ashampoo_Snap_2014.04.08_15h38m35s_002_.jpg
 
Wil je de update zien voor deze van zelf installeert, dan moet je eerst je instellingen voor updates wijzigen.

9-04-2014 7-14-51.png

Zoek nu naar update en je krijgt hem te zien.

9-04-2014 7-18-06.jpg

9-04-2014 7-18-32.png
 
Op 20 maart staat KB2919355 Update voor Windows
OP 9 april staat Windows 8.1 Update voor x64-computers KB29119355
Alle updates van vandaag hebben ongeveer 10 minuten geduurd.
Ik heb mijn AVG Internet Security niet moeten herstellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan