Status
Niet open voor verdere reacties.

TonTon

Steunend lid
Vip Lid
dag,
ik heb hier een HP notebook met windows 7 home erop...
omdat notebook van 2011 is heb ik de recovery partitie (ik kon zo 30 Gb aan opslag winnen) verwijderd...
nu wil deze niet meer opstarten,ik krijg volgende foutmelding :
Status: 0xc000000f
Informatie: De opstartselectie is mislukt omdat een benodigd apparaat niet toegankelijk is.
via een Windows 7 home versie op usb stick (opstarten , taal ingeven en dan kiezen voor systeemherstel) heb ik geprobeerd om dit op te lossen maar het lukt niet.
nu zou ik de data moeten recupereren , ik heb weet van verschillende boot CD's om dit te doen ( Hirens bootCD enz ) maar bestaat er ook zoets voor een usb stick ?
de notebook heeft namelijk geen CD/DVD speler..

Mvg,
Arnold.
 
tuurlijk kun je de Hirens boot cd ook op een usb zetten ... Launching Hiren’s BootCD from USB Flash Drive

het gemakkelijkste is echter om gewoon Rufus 2.9.934 te gebruiken om deze usb stick aan te maken ... deze download je vanaf hier

de hiren's boot cd 15.2 zip haal je op vanaf hier

Ashampoo_Snap_2016.06.04_09h22m16s_002_.png
 
hier in een wip klaar...opgestart en eerst gekozen voor een mini XP op te starten maar daar een ganse ruttemetut foutmeldingen..
dan opnieuw opgestart en nu gekozen voor PartedMagic en ben nu bezig met de gebruikersmap te kopiëren naar de usb stick...
ga dan proberen om de MBR te herstellen , lukt het niet dan nieuwe Windows 7 installatie..
 
normaal gezien is deze hier ook sneller ... was met verschillende zaken bezig en de stick die ik gebruikt om alles uit te testen is ook al 12 jaar oud ..
 
voila , heb de data kunnen recupereren , ga nu simpel weg nwe install doen van Windows 7 , zal het vlugst gaan en de Notebook zal clean zijn ook , was nog nooit eens "opgekuist" geweest sedert 2001 en stond vol van "bloatware"..
nu nwe install met enkel het nodige...
hier mag voor mij slotje op..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan