Varia d.docs.live.net bestanden kunnen niet geopend

nete

Steunend VIP lid
Vip Lid
Het euvel uit de titel is plots opgetreden. Het zijn geen levensnoodzakelijke bestanden, maar een excel bestand waar ik al 16 jaar de gegevens bijhoud van mijn zonnepanelen productie kwijt zijn is natuurlijk niet zo prettig.
Als ik op de snelkoppeling klik komt er na een paar seconden de melding "contact opnemen met de server" en vervolgens de melding:
"https://d.docs.live.net/31cf9c7562fac436/Documenten/Zonnepaneel.xlsx" kan niet worden geopend.

Ik heb al vruchteloos rondgekeken voor een oplossing, maar steeds begint men over de lokale opslag van One Drive.
De bestanden staan daar niet, ook niet op de Onedrive "in de cloud", ENKEL in d.docs.live.net.

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen (om daarna de bestanden te downloaden en lokaal op te slaan en te bewerken) ?

en staan er daar nog andere bestanden ?
zijn die wel nog te openen ?

Ik ben al verrast dat live.net nog bestaat ...

maar... als ik zelf probeer iets te openen, blijkt dat gewoon ONEDRIVE te zijn ! Wat ik zelf niet gebruik nu, maar ik zie wel nog oude bestanden. Via de docs.live.net toegang vallen die ook bij mij niet meer te openen.

misschien dit:

d.docs.live.net is geen fysieke locatie, maar een service die door OneDrive wordt gebruikt. Uw bestanden worden altijd naar OneDrive geüpload.

Heb je de OneDrive-app op je computer geïnstalleerd? De OneDrive-fout 'Verbinding maken met d.docs.live.net' bij het openen van Microsoft Office-bestanden kan worden veroorzaakt door gegevens in de cachemap van het Microsoft Office Upload Center. Je kunt daarom als eerste stap proberen de cachemap leeg te maken:

-Druk op de Windows-toets + S, typ Microsoft Upload Center en klik op de zoekresultaten.
-Ga naar Instellingen en klik op Cachebestanden verwijderen.

Probeer ook de inloggegevens te wissen en controleer het resultaat:
  1. Ga naar Start -> Configuratiescherm.
  2. Ga naar Gebruikersaccounts en Gezinsveiligheid -> Klik op Gebruikersaccounts.
  3. Klik in het linkerdeelvenster op 'Uw inloggegevens beheren'.
Zoek nu de Live-account-ID en het wachtwoord (voor OneDrive) in het aanmeldingsbeheer, verwijder deze en herstart de computer.

Open Word of Excel en probeer in te loggen op OneDrive om te controleren of je toegang hebt tot de documenten.
Ga naar Bestand > Accounts en voeg een OneDrive-account toe.

Ik hoop dat deze informatie nuttig is. Mocht u nog vragen hebben, laat het me dan weten. Ik help u graag verder.

Laatst bewerkt door een moderator:

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
6
Weergaven
2K
Reacties
2
Weergaven
609
V
  • Gesloten