Covid-19

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik las vandaag : "Ik kijk ernaar uit om de Britse premier Boris Johnson morgenavond te verwelkomen. We gaan onze discussie over een partnerschapsakkoord voortzetten", tweette von der Leyen. De Britse hoofdonderhandelaar David Frost meldde dat beide leiders samen zullen dineren."

Is er dan geen sluiting van restaurants gepland voor die mensen? Of vallen die letterlijk uit de boot?
 
Ik las vandaag : "Ik kijk ernaar uit om de Britse premier Boris Johnson morgenavond te verwelkomen. We gaan onze discussie over een partnerschapsakkoord voortzetten", tweette von der Leyen. De Britse hoofdonderhandelaar David Frost meldde dat beide leiders samen zullen dineren."

Is er dan geen sluiting van restaurants gepland voor die mensen? Of vallen die letterlijk uit de boot?
België hangt helaas vol van de uitzonderingen, in de politiek mag net dat tikkeltje meer, blijkbaar. Wat hebben we al allemaal aan uitzonderingen zien passeren? Wil je een knipbeurt, dan kan het niet via de kapper, maar vind je een prostituee die toevallig haar kan knippen, dan is't okay ;-) Met je familie samenkomen in beperkte kring is taboe, maar met duizenden gaan shoppen in de populaire winkelstraat is blijkbaar prima. Zo helpen we een derde ronde te bekomen op korte tijd en staan we door alle uitzonderingen binnen enkele maanden nog even ver... helaas
 
Ja, gek hé, vandaag niet nodig, maar de 18e december kunnen ze ons via rode zone weer besmetten???????
 
Ja, gek hé, vandaag niet nodig, maar de 18e december kunnen ze ons via rode zone weer besmetten???????
Ja, maar er komt nu blijkbaar toch een reisverbod. Zoals in de eerste lockdown zouden we weer maar slechts enkele km van ons deur weer mogen. Dus naar een rode zone op reis gaan zal er op deze manier niet in zitten, behalve voor diegenen die de regels aan hun laars lappen natuurlijk en toch hun zin doen, want je hebt er altijd die de regels aan het laars lappen.
 
Maar het verschil is nog altijd één dag hé. De 17e niet nodig en de 18e verplicht??????

Waarom is er een verschil tussen die leiderfiguren en een gezin die met hun kinderen aan tafel gaan?
Denk niet dat er leiderfiguren in een gezamelijke bubbel zitten en zeker niet aan tafel. Maar daar maken ze ook geen beelden van.
 
Boris en Ursula zijn niet op restaurant geweest hoor ! Het diner samen was in zéér beperkte kring nl. onder hun 2 en binnen de gebouwen van het Europees Parlement, niet op restaurant ...
 
Waarom dien rand..... van viroloog elke dag in de studio's doen ????
Om een verhaaltje te vertellen dat neer komt op niet doen of het woord nee te prediken maar zij zijn supermensen en mogen alles.
Een dictatuur zijn ze aan het installeren.
We krijgen massa voorbeelden hoe het niet moet en dan willen ze verwachten dat de onnozelste het verstaan in de maatschappij.
Die zonder mondmasker zouden ze hun mond moeten mogen dichtkloppen zonder strafblad.
Ik heb een auto immuunziekte dus super vatbaar ik heb geen rand.... op tv nodig om te weten of we slecht bezig zijn. Dat we naar hygiëne bijna terug op normaal zitten voel ik aan.
In de eerste lockdown zag ik mijn infecties zichtbaar verminderen.
Dat is nu zeker niet het geval
 
. Dat we naar hygiëne bijna terug op normaal zitten voel ik aan.
In de eerste lockdown zag ik mijn infecties zichtbaar verminderen.
Dat is nu zeker niet het geval
Bedoel je daarmee dat het heel vele wassen en ontsmetten op den duur ook niet veel meer uithaalt? Of wat wil je daarmee concluderen?
 
In Zele is vandaag de heel kleuterschool gesloten tot na nieuwjaar, waar ik werk niet.
 

Marc Van Ranst heeft wel gelijk als hij zegt dat indien men dieper gaat, de mensen het eerder zullen opgeven. Het moet doenbaar blijven. Je kan niet een jaar zonder al Uw kinderen/familie samen. En inderdaad, die 10% dat zijn de ongelovigen. Die moeten ze vatten en treffen waar het hun pijn doet. Binnen kort, moeten ze misschien nog het eten thuis bezorgen omdat we geen winkels meer open hebben.

 
@cve
Ik bedoel dat meer mensen in de eerste golf hun handen beter wasten met zeep of ontsmetting maar ontsmetting gels is niet zo goed voor de handen. En dat die gewoonte bij een kleine groep al veel is verwatert
Als iedereen zijn handen was bij wc zou dat al een hoop schelen. En de mondmaskers goed dragen.

Die geen mondmasker straf je niet met 250€ boete want na 4 boetes kunnen ze het niet meer betalen en voelen ze zich ontastbaar alleen de staat is er even denkt ze beter mee maar ik vrees dat we net de controle zo zullen verliezen.
Gewoon noteren van hun identiteit en volle pot bij ziekenhuis als je er beland en 10 minuten langer laten afzien.

Waarom doen ze niet 2 weken bepaalde sectors open en kleine steunbijdrage ipv van nu 4000€
andere 2 weken andere sectors openen.

Het zorgt dat er meer overblijven en minder gestormd bij versoepelingen van wacht rijen.
Natuurlijk zal je dan in de eerste weken wel domme stormen zien maar volgens mij vlakt dat af na een paar momenten.
ze zouden minder geneigd zijn in het buitenland te kopen misschien, geen zotte wachtrijen in beste geval
Kleinere bijdrages dan 4000€ maar meer bedrijven die het vragen en hopelijk overleven.
de economie blijft trager maar draaien.
 
Dat zou pas verwarrend zijn en tot chaos leiden : zowel bij handelaars als bij klanten ... Mensen kunnen nu de wisselingen al niet volgen, wat zou het dan wel niet worden ?
 
@cve
Ik bedoel dat meer mensen in de eerste golf hun handen beter wasten met zeep of ontsmetting maar ontsmetting gels is niet zo goed voor de handen. En dat die gewoonte bij een kleine groep al veel is verwatert
Als iedereen zijn handen was bij wc zou dat al een hoop schelen. En de mondmaskers goed dragen.
Wat zou daar niet goed aan zijn????
Hoe dikwijls per dag denkt u dat de artsen, werkneemsters/werknemers in de zorg hun handen hiermee ontsmetten?
Voor en na elke patiënt.
En dit jaar na jaar...
Als je de vloeistof waarmee men karren ontsmet in de winkels gaat gebruiken voor uw handen of die producten van een paar Euro voor een fles... dat is iets anders.
 
Veelvuldig gebruik van alcohol (of het nu gels zijn of die heel vloeibare) heeft enkel uitdroging van de huid tot gevolg. Makkelijk te counteren door vb. voor het slapengaan wat vochtinbrengende crème (Nivea vb. ) aan je handen te doen, goed inwrijven ... klaar.

Voor de rest is het gebruik van die alcohol volledig ongevaarlijk tenzij voor rokers (die moet ik niet uitleggen vermoed ik ... )
 
@cve
Ik bedoel dat meer mensen in de eerste golf hun handen beter wasten met zeep of ontsmetting maar ontsmetting gels is niet zo goed voor de handen. En dat die gewoonte bij een kleine groep al veel is verwatert
Als iedereen zijn handen was bij wc zou dat al een hoop schelen. En de mondmaskers goed dragen.

Die geen mondmasker straf je niet met 250€ boete want na 4 boetes kunnen ze het niet meer betalen en voelen ze zich ontastbaar alleen de staat is er even denkt ze beter mee maar ik vrees dat we net de controle zo zullen verliezen.
Gewoon noteren van hun identiteit en volle pot bij ziekenhuis als je er beland en 10 minuten langer laten afzien.

Waarom doen ze niet 2 weken bepaalde sectors open en kleine steunbijdrage ipv van nu 4000€
andere 2 weken andere sectors openen.

Het zorgt dat er meer overblijven en minder gestormd bij versoepelingen van wacht rijen.
Natuurlijk zal je dan in de eerste weken wel domme stormen zien maar volgens mij vlakt dat af na een paar momenten.
ze zouden minder geneigd zijn in het buitenland te kopen misschien, geen zotte wachtrijen in beste geval
Kleinere bijdrages dan 4000€ maar meer bedrijven die het vragen en hopelijk overleven.
de economie blijft trager maar draaien.
Wij zijn onze handen blijven ontsmetten en wassen ook tussen de eerste en tweede golf in. Wij hebben momenteel 18 pompjes handzeep op voorraad staan, wij bestellen al voor d corona collect en go bij colruyt en doen dit nu eigenlijk nog meer sinds de eerste lockdown. Ze heeft een tijdje moeilijkheden gehad om handzeepjes te kunnen kopen. Maar nu hebben we er enkele te veel precies. Ze heeft dus niet naar onze stock gekeken bij de bestellingen. Handgel kopen we in bidons van 2 liter en we vullen de kleinere pomp flacons aan met die bidon van 2 liter. We zijn sinds we die hebben ook al aan nummer 3 bezig. Zonder deze van een halve liter en kleinere die we gevuld eerst gekocht hadden om flacons te hebben. Dus wassen en ontsmetten gaat hier heel erg gesmeerd. In mijn wagen zitten er 2 pompjes met ontsmetting. Eentje in de koffer en eentje in een bekerhouder vooraan. Dus dat minder ontsmetten ligt zeker niet hier. Die mondmaskers dragen we ook, ik heb er eentje in mijn auto liggen van stof. Heb 3 van die blauwe ook in mijn auto liggen. Allemaal vers natuurlijk. Zo een stoffen doe ik aan om te gaan werken, die zijn donker gekleurd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan