EU Digital Covid Certifikaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

wivy

Steunend lid
Vip Lid
Voor onze reislustige leden (sorry enkel voor het Belgenland):

zelf je documenten downloaden en afdrukken: een korte handleiding (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • EU Digital COVID Certificate.pdf
    234.5 KB · Weergaven: 200
Ik heb alles in een app staan op mijn smartphone hoor. Ik ga echt niet met nog extra papieren gaan zeulen in den auto. De app is voor zowel Android als Apple te downloaden. Link hieronder te vinden voor beiden.
https://covidsafe.be/nl
 
" Ik ga echt niet met nog extra papieren gaan zeulen in den auto ": :unsure:

hopelijk loop je niet rond met een lege ' portefeuille ', dat extra ' papier ' die erin zit .... :ROFLMAO:
 
" Ik ga echt niet met nog extra papieren gaan zeulen in den auto ": :unsure:

hopelijk loop je niet rond met een lege ' portefeuille ', dat extra ' papier ' die erin zit .... :ROFLMAO:
Ik loop 9 dagen van de 10 rond zonder mijn portefeuille. Maar voor op reis zorg ik wel dat ik ze mee heb. Als je je afvraagt hoe ik betaal, wel met mijne gsm. Die heb ik altijd mee. Mijn paspoort en rijbewijs zou daar ook beter digitaal op kunnen staan. Ik heb al itsme op mijne gsm staan, dus moet dat ook wel lukken daarop vind ik. Waar is de vooruitgang? Ik weet het, is tevens ook de achteruitgang ook. Maar we zijn in de digitalisering, we kunnen het niet tegenhouden, we kunnen het dan maar beter omarmen. Dit is mijn persoonlijke mening. Dat ik nu hiermee tegen heel veel schenen schop, daar ben ik mij van bewust. Oh wat die extra papieren betreft, mijn 2 inentingen staan op de app en mijn negatieve pcr test staat ook al op diene app. Dus ik kan save op reis gaan. Er zijn wel nog papieren die niet op een app kunnen. Dus hebben we inderdaad ook nog wel papier moet.
 
@wivy Dan maar hopen dat je bij controle 'ergens' ook data-verbinding hebt want zonder netwerk lukt het niet met die app.
 
@wivy Dan maar hopen dat je bij controle 'ergens' ook data-verbinding hebt want zonder netwerk lukt het niet met die app.
Philip, heb eigenlijk nog nergens aan de grens zonder verbinding gevallen. We hebben ook nog alles op mail, onedrive. Maar we gaan de auto echt niet nog eens vol proppen met papieren ook.
 
@cve, ik ben heus geen 'holbewoner' zie:


item #2, buiten de thuisbatterij is de modem en switch beveiligd met een UPS net zoals mijn laptop's. een vriendin is leuk ..., een vriendin die een vlijtige 'tuinkabouter' is das minder en zeker als zij met de grasmachine over de verlengkabel rijdt!!! terwijl ik bezig was met een backup van mijn twee laptops ...

en BTW ik ben een geboren Oostendenaar mijn vriendin is jammer genoeg van Stasegem ... mijn 'boere' verstand is nog redelijk actief voor een holbewoner ....
 
@loomax

mensen van de omgeving Kortrijk hebben nogal een lage dunk van kustmensen, daarom kom ik nogal goed overéén met mijn vriendin: ze is mijn tegenpool. ik verkies simpel, mijn simpel is voor haar nie goed. ze verkiest ook de app boven een gevouwen papierke ...

pas op de vooruitgang is een stap achteruit voor de mens (het vergeten van de oorsprong/bron).

een kennis van mij is bezig met opleiding ' opticien ', toffe cijfers behalve voor de praktijk: meer bepaald de ' oude werkwijze/methodes '. dankzij de technologie wordt die hoe langer hoe minder beheerst en in tijd van nood ( nauwkeurigheid ) heeft men behoefte aan de oude methode ...
trouwens in de telecom heb ik dit ook meerder malen ervaren ... oude testmethodes zijn beter blijkbaar. dito voor de diamant sector: een mens beheert de slijpschijf, geen machine.
maar ja wie ben ik?
meningen en commentaar worden altijd met veel plezier bekeken.
 
Laatst bewerkt:
Ik hou ook wel van 'low tech' oplossingen van problemen. Ooit genoten van bijv. de MacGyver-serie.
En laatst nog van een prachtige ARTE-serie 'Nomade des mers' (nu ook op YouTube).
... Alleen @wivy zag ik niet direct het verband van je #8-bericht met het covid-19 certificaat (nog niet helemaal trouwens ;) )
 
cve vermoed dat ik blijf hangen in tijd, te de tijd zonder apps en technologie ... trouwens een smartphone is een vloek soms ....
 
#5 : die certificaten worden toch op je toestel zelf opgeslagen? Netwerk noodzaak?
... een platte batterij daarentegen ...
 
Hihi... het gaat over 1 in 4 gevouwen A4ke ...
Het is duidelijk dat jij nu niet op vakantie bent dan. Met alles dat al op onze smartphone staat hadden we alsnog 15 A4 tjes mee laat dan nog eens onze negatieve testen x4 daarbij komen en onze inspuitingen. Plf ook nog eens. Je zit voor ons gezin dan al snel aan een 30 tal A4tjes alles samen, want alles staat appart, je kan niets samen zetten. Op de achterkant mocht blijkbaar ook niet gedrukt worden. Maar nu is het wel voor 2 weken rust in het mooie Frankrijk. Als je me dus wat minder vaak ziet. Ik ben in andere oorden te vinden 😂👍
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan