Hardware Compatibiliteit Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

big-mike

Steunend lid
Vip Lid
Dag allemaal,

Klein vraagje: Ik heb een desktop Medion van 9 jaren oud (die nog perfect werkt).

Kleine beschrijving hier:

Carte mère:
Type de processeur QuadCore Intel Core i5-2320, 3200 MHz (32 x 100)
Nom de la carte mère MSI MS-7728 (Medion OEM) (2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 2 DDR3 DIMM)
Chipset de la carte mère Intel Cougar Point H61, Intel Sandy Bridge
Mémoire système 10221 Mo (DDR3 SDRAM)
DIMM1: Samsung M378B5773DH0-CH9 2 Go DDR3-1333 DDR3 SDRAM @ 457 MHz)
DIMM3: Kingston 99U5471-052.A00LF 8 Go DDR3-1333 DDR3 SDRAM
Type de Bios AMI (08/15/2011)

Moniteur:
Carte vidéo GeForce GTX 550 Ti (1 Go)
Carte vidéo GeForce GTX 550 Ti (1 Go)
Accélérateur 3D nVIDIA GeForce GTX 550 Ti

Vraag is: mijn videokaart is PCIe 16 x2. Kan ik ze vervangen door een PCIe x3 ?
bvb: GTX1650 4GT.
bedankt voor uw antwoorden..

Grtjs
 
Dat is geen probleem, PCIe 3.0 is achterwaarts compatibel.
Je zal dan uiteraard wel de bus snelheid van PCIe 2.0 hebben. Meestal is dat geen probleem als je geen al te zware eisen stelt aan de videokaart. PCIe 3.0 heeft zo ongeveer de dubbele bandbreedte.

Let wel op dat de meeste PCIe 3.0 kaarten een extra voedingspanning nodig hebben, kijk dus of deze connectors aanwezig zijn bij de huidige voeding in de pc.

Ik draai hier zelf ook met een PCIe 3.0 kaart op een PCIe 2.0 bus op het moederbord.
 
Ah, dat laatste wist ik niet ...

Ik zie ook wel dat die kaart een dubbele breedte nodig heeft - ook wel even checken of die plaats in het toestel beschikbaar is.
 
Welk laatste ? Dat met die extra voeding connectors ?

De meeste PCIe 2.0 grafische kaarten hebben geen aansluitingen voor extra voedings kabels, de meeste PCIe 3.0 kaarten wel.
Maar natuurlijk zijn er ook PCIe 2.0 kaartjes die dit wel hebben.

Een aandachtspuntje dus.

En GeForce GTX 550 Ti zegt niet zo veel, daar heb je tientallen verschillende soorten van verschillende merken in.

Wat ik wel zou willen weten is wat de topicstarter er mee zou willen bereiken ?
Als de GTX 550 dood is en vervangen moet worden snap ik het wel.
Maar als het de bedoeling is meer snelheid te krijgen of grotere spellen mee te spelen zal dit niet het geval zijn en zonde van de investering.
 
Dag Skippy, bedankt voor de antwoord. De 550 kaart (speciaal gemaakt voor Medion waarschijlijk) werkt nog heel goed voor bijna alles.

Ik spelen met World of Tanks en DCS Flight simulator. En met alle stappen udaten die meer en meer vragen aan de videokaart,
de graphisme zijn bij WoT op minima en DCS is onspelbaar geworden: zelf op minimas ,de FPS zijn te laag.
Een kaart x2 een beetje krachtijger of de mijn zal ook better zijn (en goedkoper)

Bij de volgende poetsbeurt ik zal kijken als een connector aanwijzig is op de voeding.
 
Die beeldkaart die nu in u computer steekt is inderdaad niet veel soeps. Bezie de link hieronder.
https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-550-Ti-vs-Nvidia-GTX-1650/3161vs4039
Inderdaad cve, deze kaart is 9 jaren oud en in deze tijd was ze redelijk goed. Skippy heeft gelijk, investering isniet slimme voor het zelfde debiet te hebben met een x3 . Het Ik heb ook gezocht voor een 710 x2 maar het is +/- hetzelfde of mijn 550 die een TI is.
Volgende investering zal zijn voor een andere PC binnen een paar maanden, of jaren.

Bedankt voor jullie aantwoorden en topic mag op slot.
 
Ik ken zo wie zo de systeemeisen van jouw spellen niet, maar als het niet meer wil werken houd het zo'n beetje op met deze pc omdat je nu eenmaal aan de snelheid van de PCIe 2.0 bus vast zit.

De enige upgrade die je misschien nog kan geven is een kaart met iets meer geheugen zodat je wat meer rekenkracht krijgt met de grafische processor. Maar ik vrees dat dit niet voldoende zal zijn voor jouw spellen.
 
Ik heb en kaart GT 710 met 2gb nog gezien voor 50€ maar ik ben bang dat ze toch niet genoeg zal zijn voor DCS.
World of Tanks draaid nog snel en stabiel genoeg.
Een uitgebreid upgrade van de PC is meer rentable.
Ik heb een MB compatible gevonden met mijn processor en geheugen en een PCIe 16x x3. en voor een prijsje. :)
Bedankt
 
Dat kan natuurlijk ook, het moederbord vervangen en dan uiteraard een betere grafische kaart er bij kopen. PCIe 3.0

Als alle onderdelen op het moederbord passen zoals geheugen en processor dan kan dit een goede investering zijn. De kast, voeding en andere hardware heb je allemaal al.

De i5-2320 heeft een LGA 1155 Socket in iedergeval. Daar moet je goed op letten.
 
Een supersnelle game pc zal het nooit worden, de i5 en het DDR3 geheugen zijn inmiddels allemaal wat gedateerd.

Als ik mijn mening mag geven zou ik even door sparen voor een wat recentere hardware PC of eens kijken naar een goede tweedehands game pc.
 
Gamers zijn vaak fanatiekelingen en willen vaak het nieuwste van het nieuwste. Daardoor kan het gebeuren dat je tegen een goede tweedehands game pc aan kan lopen voor een goede prijs.
Je moet dus wel eens geluk hebben.

Het lijkt mij in ieder geval beter dan uw pc nu upgraden met een ander moederbord. Misschien zal het spel wat u nu niet kan spelen wel goed gaan werken, maar wie weet komt er volgend jaar weer een update uit voor uw spel en dan werkt het weer niet meer en zit u met hetzelfde probleem en dan is goedkoop, duurkoop.
Of u vind een ander leuk spel dat u wel eens wilt spelen, maar niet lukt op uw huidige pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan