Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
Voor velen misschien een simpele vraag, voor mij een raadsel.
Waar kan ik zien welke videokaart er in de notebook (Windows 10) geinstalleerd is.
Is er groot verschil tussen Intel en Nvidia?
Kwestie van te weten welke drivers ik eventueel moet downloaden.
 
Installeer eens het kleine programma Speccy http://filehippo.com/download_speccy/download/5b420d6523e89d6ee7fdd1703547b522/

Ga links in het scherm naar Grafisch en in het rechter veld zal de Videokaart moeten verschijnen met de gegevens.

Het verschil tussen Intel en NVIDEA is dat Intel geen videokaarten maakt maar dat deze Intel videochip in de processor aanwezig is. Deze Intelchip is meestal niet geschikt om te gamen. Hiervoor heb je dus een aparte of losse videokaart nodig met betere specificaties.
Dit zou een kaart met NVIDEA of een ATI chip kunnen zijn.
Met de Intel grafische chip kun je wel gewoon met Office werken of internet bezoek en mail bekijken en andere simpele klusjes, maar wordt het allemaal wat zwaarder dan is deze niet geschikt.

Wat drivers betreft, zitten beide grafische chips in de laptop, dan uiteraard beide drivers installeren.
 
Kijk nou eerst eens wat er in zit en gebruik dan als er een Intel en een NVIDEA chip aanwezig is, de laatste.
Is er geen NVIDEA chip aanwezig zal de Intel chip goed dienst doen als grafische processor voor een player.

In Speccy zal je de Intel grafische kaart waarschijnlijk niet zien staan omdat deze meestal in de processor aanwezig is. Soms kan het gebeuren dat er toch een Intel grafische chip aanwezig is op het moederbord.
 
Als je de juiste drivers installeert, kan er niet veel fout gaan.
Maar is het nodig om drivers te installeren ?
Werkt er op dit moment iets niet goed ?
Wat heb je allemaal gedaan ?
Staat er een nieuwe besturing op zonder drivers geïnstalleerd of wil je alleen kijken of er nieuwere drivers bestaan?

Als je het merk en type geeft en ook de gebruikte besturing met bits versie kunnen we helpen zoeken naar de juiste drivers.
 
Is het 2de probleem in paar dagen tijd met upgrade van 8.1 naar 10 in een horecazaak.
Vorig probleem werd behandeld door Qtex en was direct opgelost.
Maar bij dat probleem had ik alle gegevens van de videokaart en maar 1 download te vinden voor die videokaart.

Nu is het een Lenovo G700 i3-core...en heb 2 drivers gevonden...
zijn drivers voor een 64 bit systeem...en kan pas morgen zien of het Windows 32 of 64 is...
Voor een Win 32 waren er géén drivers...
Ashampoo_Snap_2016.05.30_12h19m31s_001_.jpg
Ashampoo_Snap_2016.05.30_12h19m43s_002_.jpg
 
Als er voor een hogere besturing bepaalde drivers niet beschikbaar zijn, betekend dit meestal dat de drivers voor een lagere Windows versie goed werken.

Dit komt vaak voor. Dan kun je bijvoorbeeld voor de netwerk drivers wel voor Windows 10 een driver vinden, maar voor de audio dan weer niet. Gebruik dan de audio driver voor Windows 8 of misschien Windows 7.

Zijn er voor een bepaalde besturing helemaal geen drivers, kun je een lagere besturing proberen, maar dat is geen garantie dat het allemaal goed zal werken.


Het is altijd een beetje zoeken en proberen, maar dat maakt het ook wel weer leuk. Als alles in 1 keer werkt, stop ik er mee :lachen78:

Blijf je problemen houden, zou een BIOS update de oplossing kunnen zijn. Maar ook hier geldt: Deze moet er wel zijn.
 
Nog een vraagje....
Stel dat ik nà installatie van de driver toch problemen heb, kan ik dan nog terugkeren naar Win 8.1?
Waarom nieuwe driver? Omdat nà upgrade naar Win 10 er géén beeldvullend scherm is.
Aanpassen resolutie helpt niet.
 
Dat ligt er aan.

Ten eerste kun je een maand na de upgrade een downgrade uitvoeren. Als je tenminste niet de map Windows Old hebt verwijderd.
En ten tweede, als er een recovery partitie aanwezig is kun je naar de fabrieksettings. Dus naar de toestand toen de laptop gekocht werd.
En ten derde, als je een image gemaakt hebt toen Windows 8 er nog op stond, kun je deze terug zetten en dan is hij weer in de toestand van toen je deze image maakte.
 
Ik heb eens op Google Earth gekeken.
Ik ben hier wel al binnen geweest.
Maar ik let nooit op de namen van de Cafe.
Ik weet nog niet of ik met de Scooter kom want het is wel 350 meter ver. (lachen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan