Windows 10 cd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Men heeft mij gevraagd muziek te branden op een cd. Ik zou dit doen vanuit de verkenner; de mp3's selecteren, bovenaan "delen" en dan "op schijf branden". Daar ik geen cd-speler heb, kan ik het niet controleren of ze op een cd-speler kunnen afgespeeld worden. Daarom mijn vraag: is die werkwijze van branden goed?
 
men kan geen cd branden vanuit de verkenner...
je zal de mp3's kunnen laden ( lees voorbereiden ) en de indruk krijgen dat deze gebrand kunnen worden ..
maar het branden zelf zal niet uitgevoerd kunnen worden aangezien er geen brand programma aanwezig of gekoppeld is aan de verkenner ..
 
Wat doet dit dan vraag ik als beginnende windows 10 gebruiker

kJJbm1mNnBlREVadHRfRGdKelpBWXJkWlpDZFVCWGswclc5VHI.png
 
als je daar op klikt dan geeft deze vervolgens een foutmelding ..althans hier dus wel ..4x nieuwe cd geplaatst en 4x dezelfde foutmelding..
men dient nadat de speellijst is samengesteld op de tap hulp programma's voor stations te klikken ...en vervolgens klikt men op opslaan op schijf voltooien ..
men geeft een gepaste naam aan deze cd en men neemt de zo laag mogelijkste brandsnelheid bij voorkeur brand men op 4x
*brand men op snelheid 40x is de kans groot dat de speler deze niet kan lezen !
het branden zelf gebeurd niet door de verkenner..de verkenner verwijst naar de Windows Media Player om de cd te branden ..


de foutmelding indien je op "op schijf branden" klikt
Ashampoo_Snap_zaterdag 11 januari 2020_16h25m36s_001_.jpg


men klikt om te kunnen branden dus op de tap "hulpprogramma's voor stations..
Ashampoo_Snap_zaterdag 11 januari 2020_16h27m16s_002_.jpg


men kiest om een audio cd aan te maken dat geschikt is voor elk type cd speler .
Ashampoo_Snap_zaterdag 11 januari 2020_16h28m31s_003_.jpg


van het moment je in het boven staande scherm op volgende klikt zal de Windows Media Player het overnemen om de cd te branden .
Ashampoo_Snap_zaterdag 11 januari 2020_16h36m24s_004_.jpg


men dient tenslotte nog op "Branden Starten " te klikken om de cd aan te maken ..

Ashampoo_Snap_zaterdag 11 januari 2020_16h50m42s_006_.jpg
 
als je daar op klikt dan geeft deze vervolgens een foutmelding ..althans hier dus wel ..4x nieuwe cd geplaatst en 4x dezelfde foutmelding..
men dient nadat de speellijst is samengesteld op de tap hulp programma's voor stations te klikken ...en vervolgens klikt men op opslaan op schijf voltooien ..
men geeft een gepaste naam aan deze cd en men neemt de zo laag mogelijkste brandsnelheid bij voorkeur brand men op 4x
*brand men op snelheid 40x is de kans groot dat de speler deze niet kan lezen !
het branden zelf gebeurd niet door de verkenner..de verkenner verwijst naar de Windows Media Player om de cd te branden ...

Ik heb het zopas eens geprobeerd en heb zonder probleem een cd kunnen branden
 
heb me zojuist ook eentje aangemaakt en gebrand op 4x wel deze is zelf af te spelen via de cd speler in de auto ... eerder vandaag dezelfde mp3's op cd gezet tegen een brandsnelheid van 40x het brandproces verliep vlot en gaf aan dat deze gelukt was maar deze is dus niet af te spelen via de cd speler in de auto ... wel is deze af te spelen via de pc.
 
heb me zojuist ook eentje aangemaakt en gebrand op 4x wel deze is zelf af te spelen via de cd speler in de auto ... eerder vandaag dezelfde mp3's op cd gezet tegen een brandsnelheid van 40x het brandproces verliep vlot en gaf aan dat deze gelukt was maar deze is dus niet af te spelen via de cd speler in de auto ... wel is deze af te spelen via de pc.
Hoe kan ik dan volgens jou het best een cd branden om op het even welke speler af te spelen? Kan dit met ashampoo audio?
 
volg de wijze uitgelegd in bericht #5
ook met de ashampoo burning studio kan je een cd aanmaken dat op elke speler af te spelen is .
*je heb echter al 1 cd gebrand zei je eerder > is deze dan niet afspeelbaar !
 
heb me zojuist ook eentje aangemaakt en gebrand op 4x wel deze is zelf af te spelen via de cd speler in de auto ... eerder vandaag dezelfde mp3's op cd gezet tegen een brandsnelheid van 40x het brandproces verliep vlot en gaf aan dat deze gelukt was maar deze is dus niet af te spelen via de cd speler in de auto ... wel is deze af te spelen via de pc.
Niet elke ( zeker oudere ) cd players in auto's kunnen mp3 afspelen en zijn alleen geschikt voor audio cd's
 
Hou 1 ding goed in de gaten.
Kan er gebruik gemaakt worden van een cd player geschikt voor mp3, dan kan de maximale grootte van de te branden cd gebruikt worden. ( dus bijvoorbeeld 700mb) Hier passen dus héél veel mp3 bestanden op.
Moet er een audio cd gemaakt worden kan de maximale speelduur van bijvoorbeeld 80 minuten gebrand worden en dat betekend bijvoorbeeld maar 20 nummers van 4 minuten.

Check dus eerst wat er afgespeeld kan worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan