Software een muziek dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucky2000

Steunend lid
Vip Lid
beste

hoe komt het dat ik als ik zelf een dvd met muziek samenstel ik maar 327 nrs. er kan opzetten meer neemt nero of een ander programma niet aan. nochtans mijn cd speler kan wel tot 999 gaan

dank

lucko
 
mogelijk dat Nero daar een beperking in heeft ... zelf gebruik ik de ashampoo burning studio 21.6 en ondervind hiermee géén enkel probleem..
welliswaar dien ik een nummering toe te passen gaande van 001 tot 999 ..
op een cd krijg ik er makkelijk een 300 mp3-tjes op en das dan ook het maximum ..
*heb zelf nog geen dvd aangemaakt met een 1000 mp3 tje er op .. evenwel heb ik me wel een afspeellijst aangemaakt en deze werd probleemloos geladen in de Ashampoo buining studio 21.6 ( zag echter géén reden om me deze te branden op een dvd en heb vervolgens de afspeellijst terug verwijderd ).


Ashampoo® Burning Studio 2020 free
 
Ik heb geen idee ?
Ik gebruik Nero al vele jaren en het komt zelden voor dat ik audio op een DVD moet branden, maar dat kunnen veel meer dan 327 tracks zijn.
Ligt ook uiteraard aan de lengte van de tracks.
327 tracks van 120 minuten zal uiteraard dan weer niet gaan passen.
Volgens mij is zoiets nergens in te stellen.

Wat ik me nog wel herinner is dat er vroeger met trial versies een limit aanwezig was met het aantal tracks. Maar dit was dan altijd een rond getal zoals bijvoorbeeld 100 of 200
 
beste

hoe komt het dat ik als ik zelf een dvd met muziek samenstel ik maar 327 nrs. er kan opzetten meer neemt nero of een ander programma niet aan. nochtans mijn cd speler kan wel tot 999 gaan

dank

lucko
Misschien zou het een beetje duidelijker zijn als u moest vermelden welke extensie die muziek heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Ik gebruik Nero al vele jaren en het komt zelden voor dat ik audio op een DVD moet branden, maar dat kunnen veel meer dan 327 tracks zijn.
Ligt ook uiteraard aan de lengte van de tracks.
327 tracks van 120 minuten zal uiteraard dan weer niet gaan passen.

Een audio cd is niet hetzelfde als een mp3 cd.

Op een audio cd kan max 80 minuten muziek op.
Dit zijn tussen de 15 en 20 nummers.

Een dvd is ongeveer 6 maal groter dan een cd.
Op een Audio dvd kan dan ongeveer 6 maal meer, of ongeveer 80 x 6 = 8 uur muziek op ofwel ongeveer 90 à 120 nummers.
 
Dat weet ik.

Komt nog bij dat we het hier over nummers of tracks hebben en de topicstarter heeft hier verder niets over vermeld.
Ik heb wel eens een DVD moeten branden met zo'n 20.000 korte effect geluidsfragmenten in wav formaat. Zoals een gong van 20 seconden, een onweersknal van 35 seconden, blaffende hond van enkele seconden, kermis geluiden, wind, storm en ga zo nog maar een poosje door. Er waren geluiden bij van 1 en 2 seconden zoals alleen maar klik
 
Weet je dit zeker ?
Volgens mij kan de lens van de CD player geen DVD's lezen of schrijven.
De laser voor een CD player gebruikt een golflengte van 780 nm terwijl dit voor een DVD 650 nm is.

Is het misschien een DVD player die ook CD's afspeelt, want andersom kan dit wel ?
 
Als u een muziek dvd wilt branden moet u de mp3's als DATA op die dvd branden.
Er zouden cd-spelers zijn, alhoewel ik niet weet welke, die in dat geval die muziek dvd wel kunnen afspelen.

Afhankelijk van de grootte van die mp3's kunnen er op zo'n dvd een duizendtal nummers.
 
Heel veel cd players ook van auto kunnen dvd-mp3 niet spelen. Een CD-mp3 gaat bij vele wel.
Je zet kopieert die lijst mp3's naar je cd-rom van je pc. Juiste stappen weet ik ook niet meer maar daar kan je gewoon op schijf zetten(branden). En niks speciaals voor nodig, wel is het steeds nakijken of de grootte van je selectie niet te groot is.
MP3 met hoogste bitrate is maar zo en zo van kwaliteit. Kijk of probeer of het toestel .flac of .wav speelt, en daar heb je ook trappen van kwaliteit in.
Laatstleden 1 DVD mp" moeten opsplitsen in 5 cd-mp3, vele uren hersenpijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan