E-mail Blijf niet meer ingelogd bij telenet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo
Een eigenaardig probleem. Jaren werken met telenet geen probleem nu het volgende wanneer ik naar mijn Webmail wil gaan gebeurt dit.

Ik ga naar mijn bureau blad en klik op het teken van telenet dan komt het teken van telenet te voorschijn.
Ik breng mijn e-mail adres in en mijn WW
Dank breng ik een teken in dat ik ik ingelogd wil blijven en dan log ik in.
En kom ik in mijn webmail. Dus is alles ok en sluit af

Nu ga ik terug naar telenet op mijn bureau blad.
Telenet komt te voorschijn alles is ingevuld maar niet het teken bij ingelogd blijven dus terug inloggen. MAW ik ben niet automatisch meer ingelogd.

Wat is de oorzaak en hoe kan ik dat oplossen. Ik werk met windows 10. Kan het de fout zijn van een update. Eens gebeld naar telenet maar geen oplossing konden wel een technieker sturen mits batalen.

Alvast bedankt voor een antwoordje

mvg
 
Nu ga ik terug naar telenet op mijn bureau blad.
Telenet komt te voorschijn alles is ingevuld maar niet het teken bij ingelogd blijven dus terug inloggen. MAW ik ben niet automatisch meer ingelogd.
Telenet op je bureaublad ? euh ... snap ik niet.
Bedoel je een mailcliënt waarin je Telenet mail leest of wat ?
 
En die webmail lees je die in Google Chrome ?
Als je afsluit wis je blijkbaar je cache van de browser, dat is de verklaring waarom bij het klikken op de snelkoppeling je niet meer aangelogd bent denk ik ...
Om dit te laten werken moet je zowel de cache ongemoeid laten bij het afsluiten van je webmail/chrome en cookies aanvaarden. Heb je onlangs op dat vlak iets gewijzigd ?

Je kan eens proberen wat er gebeurt als je webmail één van de tabs is in je browser en je enkel die tab dichtgooit, maar een of meerdere andere tabs open laat. M.a.w. je brower blijft online.

Als je dan op de snelkoppeling klik zal volgens mij gewoon de tab van je webmail hersteld worden en ben je nog aangelogd.

Vraag is natuurlijk waarom je zo zou werken : je kan evengoed die webmail open laten staan.
 
Ik werk met Chrome Wanneer ik bij webmail op - klik boven aan rechts en ga naar een ander programma en ik verwijderd dit nadien dan blijft mijn webmail openstaan dat begrijp ik. Wat bedoel je met cache van de broucher en de coockies aanvaarden dat word mij nooit gevraagd als ik afsluit.. Bedoel je dat ik de webmail niet afsluit als ik de pc voorgoed afsluit. Ik vind toch normaal als ze voorzien dat ik telenet moet hebben bij de opstart van de pc dat we met een klik direct in je mailbox zit. Ik vind het eigenaardig niets gedaan aan programmas en plots is het gedaan met telent
 
Ik werk met Chrome Wanneer ik bij webmail op - klik boven aan rechts en ga naar een ander programma en ik verwijderd dit nadien dan blijft mijn webmail openstaan dat begrijp ik.
Nee, toch niet ... als je de browser volledig afsluit bovenaan rechts - en niet enkel de tab waar de webmail in draait - dan sluit je Chrome volledig af. Als nu je instellingen van Chrome zo zijn dat de cache wordt geleegd bij het afsluiten en later heropenen, dan zal je inderdaad opnieuw moeten inloggen.

Wat bedoel je met cache van de broucher en de coockies aanvaarden dat word mij nooit gevraagd als ik afsluit..
Nee, dat wordt idd. niet gevraagd maar is een instelling.

Bedoel je dat ik de webmail niet afsluit als ik de pc voorgoed afsluit. Ik vind toch normaal als ze voorzien dat ik telenet moet hebben bij de opstart van de pc dat we met een klik direct in je mailbox zit. Ik vind het eigenaardig niets gedaan aan programmas en plots is het gedaan met telent
Daar begrijp ik niet wat je wil zeggen... 'als ze voorzien' ? wie voorziet wat ?
Bij de opstart en een klik meteen in je maibox zitten zou een veiligheidsrisico zijn. Als je mail wil lezen zonder elke keer te moeten inloggen moet je een mailclient software gebruiken. Die voorzien nl. allemaal het opslaan van je login- gegevens.

Het is niet 'gedaan' met Telenet zoals je stelt - maar enkel het inloggen zonder paswoord op een WEB mail kan bij jou niet meer.
Je kan best ook eens zoeken in je browser hoe je gebruiksnamen en paswoorden wél kan opslaan. Dan zal je nog moeten inloggen maar wat ingevuld moet worden wordt je dan voorgeschoteld en je moet enkel nog op inloggen klikken.

Bekijk deze settings van je chrome :

2022-04-04 14_34_18-Window.jpg
 
Hallo Phillip

Sorry voor het lang uitblijven van een reactie. Maar voor een leek is het niet zo eenvoudig om dat alles te begrijpen. Ik begrijp niet hoe het is misgelopen. Telenet geef jou de kans om op je persoonlijke pc je in te loggen en te blijven zodat je dat maar eenmaal moet doen. En dat was ook zo al jaren lang. Nu moet ik elke maal als ik naar mijn mailbox ga mij inloggen. Ze hebben dat toch voor iets gemaakt. Ik begrijp dat je dat niet op een openbare pc moet doen dan kan iedereen je mails lezen. Ik ken daar niets van maar er moet toch een reden zijn dat het niet meer gaat een instelling of weet ik veel. Zelf heb ik overal vragen gesteld maar geen antwoord. Ik veronderstel dat het een zeer technisch probleem is .Misschien leest dat ook iemand die wel een oplossing weet.
Toch bedankt voor de inspanning
 
Verken even de puntjes 'Automatisch invullen' en 'Privacy en beveiliging' - daarin vind je al die onderdelen op onderliggende niveau's.

Wees een beetje ondernemend in het rondkijken aub ... met klikken en niets wijzigen kan je niets verkeerd doen.
Wijzig enkel wat ik hierboven aangeef.
 
Heb het gevonden automatisch inloggen stond aangeschakeld de rest is ook in orde denk ik zie foto in bijlage. Ik probeer te begrijpen maar van engels naar nederlands is niet altijd zo simpel probeer mijn best te doen
 

Bijlagen

  • 20220409_144200.jpg
    20220409_144200.jpg
    32.6 KB · Weergaven: 122
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan