Status
Niet open voor verdere reacties.

roxy

Steunend lid
Vip Lid
Kan ik 1 bepaalde map in Win.7 - verkenner beveiligen met een paswoord?
Thanks
 
dat kan ...
er van uitgaande dat je de professional of de ultimate in gebruik heb ( van lagere versies weet ik niet of deze optie er ook aanwezig is )

1..kies de betreffende map in jouw verkenner ..
2..als voorbeeld neem ik de map "mijn scans".. die zich onder de map "mijn afbeeldingen" bevind
3..rechtsklik op deze map en selecteer eigenschappen ..
4..neem de tap algemeen en klik op geavanceerd...
5..er verschijnt nu een venster en je plaats nu een vinkje bij inhoud versleutelen om gegevens te beveiligen ...
6..klik daarna op ok
Bekijk bijlage 8287
 
Hallo, ik heb gedaan wat je voorstelt, maar de map wordt groen, maar is nog niet beveiligd, want ik kan nog bestanden uit de map halen of er in plaatsen...
toch bedankt
 
toen je ok klikte en het eerste scherm zich sloot heb je daarna ook bij eigenschappen op toepassen geklikt ...
waar je dan gevraagdt wordt of je enkel deze map wilt beveiligen of ook al de daaronder liggende mappen ..
Bekijk bijlage 8288
dus je moet in princiepe 3x ok klikken en 1x toepassen
 
ok dan gaan we of gebruik moeten maken van een extra tool ...met name folderlock.. demo versie
echter het probleem is indien je systeem crashst en je dient een backup te gebruiken waar folderlock niet aanwezig is : dat je dan met mappen en folders zit waar je dus niet meer inkan ...
aangeraden is dan om een nieuwe backup aan te maken na de installatie van folderlock...

een 2de optie is een ziptool te gebruiken en de desbetreffende map of folder in te pakken en deze te voorzien van een w8woord .
 
Laatst bewerkt:
Deze methode beveiligd je mappen voor andere accounts. Dit werkt niet als je binnen eenzelfde account je gegevens wilt beveiligen. Ook oppassen daar de gegevens geëncrypteerd worden en nietmeer beschikbaar worden bij een recovery indien dat ooit nodig zou zijn.

Er bestaat hiervoor wel software.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan