Al vele jaren gebruik ik Audition 1.5 voor het opnemen en bewerken van audiofiles. Dat eerste lukt nu al een hele tijd niet meer. Ik weet het, het is al een oud programma maar sinds de komst van WIN 10 ervaar ik telkens problemen met recording. Dat lukt niet meer. Het kan echter niet aan dat programma liggen want als ik bijv. het veel jongere Audacity gebruik, kan ik daarmee ook niet opnemen. Het moet dus aan Windows liggen.
Mijn opzet:
Ik gebruik altijd een mengpaneel voor het geluid. Dat mengpaneel is via usb verbonden met mijn computer voor alle audio. De 2 XLR-uitgangen van het mengpaneel gaan naar 2 studiomonitoren. Een mp3 of mp4 afspelen gaat zonder problemen: het geluid gaat altijd naar de monitoren.
|Als ik echter een mp3 of de audio van een mp4 wil opnemen, dan krijgt het programma geen enkel recordingsignaal binnen. Audacity overigens ook niet.
De settings in Audition staan wel goed: voor PLAYBACK
en voor RECORDING:
Iemand een idee hoe WIN10 daarvoor aangepast kan/moet worden?
Mijn opzet:
Ik gebruik altijd een mengpaneel voor het geluid. Dat mengpaneel is via usb verbonden met mijn computer voor alle audio. De 2 XLR-uitgangen van het mengpaneel gaan naar 2 studiomonitoren. Een mp3 of mp4 afspelen gaat zonder problemen: het geluid gaat altijd naar de monitoren.
|Als ik echter een mp3 of de audio van een mp4 wil opnemen, dan krijgt het programma geen enkel recordingsignaal binnen. Audacity overigens ook niet.
De settings in Audition staan wel goed: voor PLAYBACK
en voor RECORDING:
Iemand een idee hoe WIN10 daarvoor aangepast kan/moet worden?