Software Adobe Indesign

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste forumleden,

Weet iemand een goede tutorial om met Adobe Indesign een curriculum vitae te maken? De enige die ik gevonden heb is in het Engels en ook al voor gevorderde gebruikers. Ik ben absoluut geen gevorderd gebruiker maar heb een aantal cv's voorbij zien komen die er heel mooi uitzien. Deze zijn gemaakt met Adobe Indesign.

Door het corona-virus is de kans erg groot dat mijn contract niet verlengd gaat worden. Aangezien een mooi cv meteen al een verpletterende indruk maakt wil ik graag met Adobe mijn cv gaan maken.

Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

Joost 72
 
Misschien geen antwoord op je vraag, maar:
Niet om het één of ander, maar als je gaat solliciteren en je wilt een cv mee sturen, doe dat dan in een bestandsformaat dat ieder bedrijf kan openen.
Ik denk dat veel bedrijven een Indesign bestand niet kunnen openen en dat is dan een kans minder op een nieuwe of andere baan.
 
@Skippy Dat hoeft nu ook niet meteen, je stuurt niet je InDesign ontwerp naar een werkgever in spé, maar de PDF-print of save die het resultaat is van je noeste design-arbeid hé ... dus dat argument vervalt.

Anderzijds weet ik uit eigen beroepservaring dat werkgevers daar al lang doorheen kijken. Echt niet belangrijk of het er flashy uitziet : behalve als je een job wil als grafische medewerker, ontwerper of software designer...
 
@Skippy Dat hoeft nu ook niet meteen, je stuurt niet je InDesign ontwerp naar een werkgever in spé, maar de PDF-print of save die het resultaat is van je noeste design-arbeid hé ... dus dat argument vervalt.

Anderzijds weet ik uit eigen beroepservaring dat werkgevers daar al lang doorheen kijken. Echt niet belangrijk of het er flashy uitziet : behalve als je een job wil als grafische medewerker, ontwerper of software designer...
Klopt Philip V, ik wil mijn cv maken met Indesign en dan in een pdf bestand opslaan. Vandaag de dag moet het er in Nederland wel flashy uitzien helaas. Mijn ervaring is dat met een oude layout er toch vaak gedacht wordt..,...wat ouderwets. Maar in elk geval dank voor uw reactie.
 
Misschien geen antwoord op je vraag, maar:
Niet om het één of ander, maar als je gaat solliciteren en je wilt een cv mee sturen, doe dat dan in een bestandsformaat dat ieder bedrijf kan openen.
Ik denk dat veel bedrijven een Indesign bestand niet kunnen openen en dat is dan een kans minder op een nieuwe of andere baan.
Hartelijk dank voor uw reactie Skippy, ik was van plan om mijn cv in Indesign te maken en dan op te slaan in een pdf bestand wat de meeste werkgevers volgens mij wel kunnen openen.
 
Geweldig Skippy, dank u wel. Kijk dat bedoel ik met juist zoeken op internet. Ik heb heel veel gezocht maar deze handleiding niet gevonden. Misschien moet ik zo ook eens zoeken op youtube. De meeste filmpjes die ik vind zijn in het engels en voor een beginner lastig. Ook gaan ze ook niet echt in op het maken van een cv. Nogmaals dank voor de moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan