Opgelost Afdrukken in adobe PDF formaat met watermerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

albert.1946

Steunend lid
Vip Lid
Beste lezers

Ik heb een document in PDF formaat met watermerk, ik wil dit afdrukken met watermerk, de print drukt wel maar GEEN watermerk

Hoe zou ik dit kunnen oplossen ?

Windows 10 laatste build en printer Canon MG6850

Groeten Albert
 
Oplossing
Dan zal het een instelling van de printer zijn ,( achtergrond afdrukken of zoiets ) bij de instellingen van de printer , elk merk printer heeft een beetje andere instellingen .
Nee, toch niet ... lees eens de toedracht in #6 aub !
De auteur van het document bepaalt of het watermerk wordt mee afgedrukt of niet : dat zit zo ingesteld binnen in het bestand.
De gebruiker kan dit niet interactief bepalen !
Dat is absoluut logisch want watermerken worden gebruikt om auteursrechterlijke bescherming op documenten weer te geven. Het zou maar erg zijn als een lezer bij het afdrukken kon bepalen of hij/zij dat wel of niet wil mee afdrukken.

De enige mogelijkheid als je een bestand hebt waar het niet wordt afgedrukt is om het bestand te...
dit klopt je krijgt een venster te zien om de "grote Adobe" aan te schaffen:

1611137093864.png


probeer die freeware link es ...
 
Het al dan niet printen van een watermerk wordt bepaald door de persoon die er het watermark ingezet heeft :

1611137021724.png


en dat gebeurd met Adobe Acrobat (of waarschijnlijk elke andere PDF-editor die beetje krachtig is) (zie #3 van @wivy hierboven)

Bij het afdrukken kan je dat vervolgens niet meer beinvloeden. Logisch, want watermerken worden gezet om copyright op te eisen en het zou zijn doel voorbij schieten als de gebruiker bij het printen ervoor kon kiezen dat watermerk weg te laten ...
 
Nee, zie #6 - het al dan niet afdrukken van een watermerk wordt bepaald bij het toevoegen van het watermerk en het aanmaken van het PDF-bestand.
Het doet er dus niet toe met welke reader je afdrukt, wel met welk programma en welke setting het bestand oorspronkelijk werd aangemaakt.
 
Dan zal het een instelling van de printer zijn ,( achtergrond afdrukken of zoiets ) bij de instellingen van de printer , elk merk printer heeft een beetje andere instellingen .
 
Dan zal het een instelling van de printer zijn ,( achtergrond afdrukken of zoiets ) bij de instellingen van de printer , elk merk printer heeft een beetje andere instellingen .
Nee, toch niet ... lees eens de toedracht in #6 aub !
De auteur van het document bepaalt of het watermerk wordt mee afgedrukt of niet : dat zit zo ingesteld binnen in het bestand.
De gebruiker kan dit niet interactief bepalen !
Dat is absoluut logisch want watermerken worden gebruikt om auteursrechterlijke bescherming op documenten weer te geven. Het zou maar erg zijn als een lezer bij het afdrukken kon bepalen of hij/zij dat wel of niet wil mee afdrukken.

De enige mogelijkheid als je een bestand hebt waar het niet wordt afgedrukt is om het bestand te openen in een PDF-editor (zie vorige posts van anderen in dat verband).
En dan kan je een nieuw bestand (Save As...) maken waarbij de optie "Show when printing" wél wordt opgezet.
 
Oplossing
Nee, toch niet ... lees eens de toedracht in #6 aub !
De auteur van het document bepaalt of het watermerk wordt mee afgedrukt of niet : dat zit zo ingesteld binnen in het bestand.
De gebruiker kan dit niet interactief bepalen !
Dat is absoluut logisch want watermerken worden gebruikt om auteursrechterlijke bescherming op documenten weer te geven. Het zou maar erg zijn als een lezer bij het afdrukken kon bepalen of hij/zij dat wel of niet wil mee afdrukken.

De enige mogelijkheid als je een bestand hebt waar het niet wordt afgedrukt is om het bestand te openen in een PDF-editor (zie vorige posts van anderen in dat verband).
En dan kan je een nieuw bestand (Save As...) maken waarbij de optie "Show when printing" wél wordt opgezet.
Vraagstelling was het watermerk MEE af te drukken. Niet weglaten.
 
Vraagstelling was het watermerk MEE af te drukken. Niet weglaten.
Klopt, maar een schakelaar kan aan of af staan ... waar je het inschakelt veronderstel ik dat je het ook uitschakelt.
TS heeft dus blijkbaar een bestand waar het af staat en zou het dus moeten inschakelen en dat kan volgens de werkwijze van #6 en #12 die ik aanhaalde.
 
Vraagstelling was het watermerk MEE af te drukken. Niet weglaten.
Ik denk dat jullie gelijk hebben dat de afdruk wordt gestuurd door de eigenaar van het document

Mijn dochter had dit gekregen om er bepaalde gegevens op in te vullen, om nadien de scan terug te zenden

Watermerk kan NIET afgedrukt worden

Bedankt voor de reacties

Albert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan