Opgelost Antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oplossing
@DDragon80 , @porrelaar Waar het op aankomt is dat we tegen onze leden dus toch wel duidelijk zullen moeten maken waar ze het vinden en moeten instellen met de benaming die ze zien, anders zoeken ze zich rot achter die Defender en vinden die niet...

Dat bedoel ik ook met 'verwarring' ...
Het mooie van Microsoft Defender is dat dit programma doorgaans geen actie van de gebruiker vraagt. Je hoeft niets in te stellen. Wanneer je de standaardinstellingen ongemoeid laat, dan zit je goed. Updates (nieuwe virusdefinities) worden iedere dag automatisch binnengehaald via Windows Update en geïnstalleerd, zonder dat jij daar wat van merkt.
Tijdelijk de realtime-beveiliging uitschakelen is mogelijk, maar dat uitschakelen kan...
Hi... Ik heb van je begrepen dat je nu een antivirus hebt geinstalleerd staan, waarschijnlijk meegeleverd met je laptop, maar dat die binnenkort vervalt.
Je kan best de raad van collega CVE volgen, die onderschrijf ik volledig.

Wel de op dat moment vervallen virusscanner verwijderen/deinstalleren. Anders is de kans groot dat je blijft achtervolgd worden door berichten om toch maar die betalende versie te kopen. Maar dat laatste moet je zeker niet doen, welke makelij het ook moge zijn.

Na de desinstallatie en waarschijnlijk de herstart die wordt gevraagd best even checken in Instellingen / Veiligheid en Updates / Windows beveiling of de Defender installatie inderdaad volledig aktief is gekomen... Als dat laatste je niet duidelijk mocht zijn horen we het wel van je ...
 
Welkom op het forum Rita. Ik ben wel geen beheerder, maar iemand mag hier wel eens direct op het forum verwelkomen.
Mogelijk kijk ik er over maar ik zie geen melding dat u met Windows 10 werkt. In vroegere versies noemde men dat Defender, welke in Windows10 meer toepasselijk 'Windows Security' wordt gebruikt. Open deze app in Windows10, welke u zal toelaten om (onder andere) de antivirus van Microsoft te installeren.
Indien u een huidige antivirus wil verwijderen, kan u best met Revo Uninstaller werken. Alle AV's laten een hoop sporen achter op uw machine. Zo weten ze u toch nog later te achtervolgen.
 
Mogelijk kijk ik er over maar ik zie geen melding dat u met Windows 10 werkt.
Ja, je kijkt er over...
Van ieder lid dat hier iets gepost heeft, kun je zien welk besturingssysteem én welke browser dat lid op dat moment gebruikte.
Laat de muispijl zweven boven het eerste pictogram onder iemands naam en dan zie je het besturingssysteem:
5093d7a8b5-Ashampoo_Snap_2020.11.30_15h57m23s_003_.png

Het pictogram rechts daarvan toont de browser. Houd de muispijl erboven en dan zie je dat Rita de browser Edge gebruikt, in de allernieuwste versie.

Open deze app in Windows10, welke u zal toelaten om (onder andere) de antivirus van Microsoft te installeren.
Uh, wat bedoel je hiermee, Merel? Defender hoef je helemaal niet te installeren. Defender is standaard al geïnstalleerd op alle pc's die op Windows 10 draaien. En de eigen antivirus van Microsoft heet nog steeds Defender. Vroeger was de volledige naam Windows Defender, maar sinds kort is dat Microsoft Defender geworden.
Alleen wanneer jij zelf een andere virusscanner installeert, dan zal Defender uitgeschakeld (maar niet verwijderd) worden.
 
Rita, zoals @Qtex hierboven al aangeeft : het advies van Amin kunnen wij hier aboluut NIET onderschrijven.
AVG en al zeker de gratis versie komt uit alle testen vrij slecht naar voren.

Hou het maar op die Defender die in Windows ingebakken zit. Ik denk dat je ondertussen wel gevonden zult hebben wat je moet doen, zie eerdere posts. Mocht dat niet zo zijn geef dan maar een seintje hier of op mijn mailadres dat je kent ... Je mag ook altijd (corona-veilig) bij mij thuis langslopen maar dan moeten we even afspreken hé ...
 
Bedankt Porrelaar. Ik had de icoontjes niet opgemerkt ; ze zijn bijzonder nuttig.
Voor de rest weet ik wel dat meerdere veilgheidsmodules beschikbaar zijn in het venster "Windows Security" . Met installeren bedoelde ik het aanvinken van de module antivirus.
Vermoedelijk heeft Rita dat wel intussen bekeken.
Microsoft laat de gebruiker wel de keuze in dat venster (wellicht wettelijk verplicht).

Voor de gebruikte terminologie Defender of niet, herinner ik mij een passage uit een betoog van schoonepc.nl die ergens de naamsverandering aanhaalt. Microsoft maakt er een triestig spel van om zoveel mogelijk alles van naam te veranderen. Ik pleit onschuldig.
 
Het "product" noemt nog altijd Windows Defender, of volledig "Microsoft Defender Antivirus".
Hoe men het te zien krijgt in een client, dat is iets anders en eigenlijk minder relevant. Maar beveiliging is geen "naam" van een product. Eerder een alias of groepnaam voor de eingebruiker het zo gemakkelijk(?) mogelijk te maken.
Onder die groep kunnen nog andere modules zitten zoals Applocker, Windows Firewall, ...
 
Het heet tegenwoordig dus blijkbaar gewoon Windows Beveiliging.
Volgens mij ligt het iets anders.
Beveiliging houdt meer in dan alleen een antivirusprogramma.
Het totaal aan beveiliging wordt Windows-beveiliging genoemd. Microsoft Defender (verantwoordelijk voor de virus- en bedreigingsbeveiliging) is slechts een onderdeel daarvan.
 
@DDragon80 , @porrelaar Waar het op aankomt is dat we tegen onze leden dus toch wel duidelijk zullen moeten maken waar ze het vinden en moeten instellen met de benaming die ze zien, anders zoeken ze zich rot achter die Defender en vinden die niet...

Dat bedoel ik ook met 'verwarring' ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan