Hitman Pro is idd een heel goed product. Als je snel even een PC moet opschonen is dit de ideale tool. Helaas eenmalig en voor korte tijd te gebruiken.
Malwarebytes Pro heb ik al jaren in men bezit. Echter heb ik nooit echt de "voordelen" van de betalende versie nodig gehad. Ik heb zelfs veel functionaliteiten uitegezet van de Pro versie omdat die nauwelijks iets goed deden. Vb. het blokkeren van sites was eerder een nadeel dan een voordeel.
Betreffende de online testen van "welke is de beste scanner", heb ik zo zwaar men twijfels bij. Iedereen wilt de beste zijn, kost wat kost. En ik denk dat in die branche er serieus wat onder tafel wordt geschoven. Ik vraag me trouwens af hoe ze die AV producten "testen" op efficientie. Een standaard packetje virussen om aan te bieden? Natuurlijk kan men zoiets snel naar zen hand zetten...
Ik weet alleen uit ervaring dat detectie bij geen enkel product onfeilbaar is. En ivm performantie (resources etc) zijn er enkele die ik zeker niet zou aanraden, zoals AVG.