Software antivirus Defender

Ik werk met een laptop Lenovo met Windows11 en heb een abonnement bij Norton. Ik ben daar niet echt tevreden van en je wordt constant gepushed om bijkomende uitbreidingen op je abonnement te nemen . Het is ook niet goedkoop. Ik had hier al gelezen dat het niet echt nodig is om dat abonnement te nemen en dat je net zo goed met de gratis Windows Defender kan werken. Binnen een goede maand verloopt mijn abonnement en zou ik overschakelen op Defender. Ik heb alvast de automatische verlenging/betaling van mijn abonnement bij Norton uitgeschakeld, zodat er deze keer niets mis kan lopen. Graag wou ik vernemen wat ik verder moet doen om over te schakelen zodat ik niet zonder beveiliging val en via welke link ik die Defender best kan downloaden. Want in het verleden heb ik ook eens problemen gehad doordat er blijkbaar twee verschillende actieve antivirussoftware op mijn laptop stond die voor conflicten zorgden. Alvast bedankt !

Ik raad aan om de Norton Removal tool te gebruiken. Dan ben je zeker dat alles weg is.

Wat Windows defender betreft, die informatie kan je hier vinden:
(Zorg ervoor Microsoft Defender Antivirus is ingeschakeld in de Windows-beveiliging-app)

PhilipV
Als ik het goed begrepen heb, moet ik dat dus hier activeren, nadat ik Norton heb verwijderd. Nu reageert die knop niet. En dan checken of alles juist geactiveerd staat. Volgens dat ik hier lees, zou Defender automatisch opstarten. Best de laptop herstarten, zeker ?

Bijlagen

• firewall.jpg
    firewall.jpg
    50.1 KB · Weergaven: 50
in hoeverre is windows defender goed in beveiliging in online betalingen / veilig internetbankieren?
Heeft er niets mee te maken : de kans dat de bank tijdens het online betalen of bankieren probeert malware te installeren of virussen is onbestaande. Je hebt een verkeerd beeld van wat gelijk welke malware- of virusbescherming doet. Je verwart met hacking en phishing.

PhilipV
Als ik het goed begrepen heb, moet ik dat dus hier activeren, nadat ik Norton heb verwijderd. Nu reageert die knop niet. En dan checken of alles juist geactiveerd staat. Volgens dat ik hier lees, zou Defender automatisch opstarten. Best de laptop herstarten, zeker ?
Als Defender opstond voor je Norton installeerde en dus Norton het heeft uitgeschakeld, dan komt het bij het verwijderen van Norton terug aktief. Had jij of iemand anders het voordien al uitgeschakeld dan zal Norton het ook niet terug activeren bij het verwijderen.
Dat is het gevolg van de manier waarop die apps in het register schrijven.

ArtstudioG
Norton had mij verzekerd dat het abonnement nu automatisch zou stoppen op de vervaldag, dus ik dacht dat dit dan eenvoudiger was voor mij.
Dat kan en zal wel zo zijn, maar het stoppen van het abonnement is niet gelijk aan het verwijderen van de app hé ... Als Norton geinstalleerd blijft, blijft ook de blokkering van Defender uiteraard in de registry staan.
Enkel het verwijderen van de Norton app haalt die blokkering weg.

Heeft er niets mee te maken : de kans dat de bank tijdens het online betalen of bankieren probeert malware te installeren of virussen is onbestaande. Je hebt een verkeerd beeld van wat gelijk welke malware- of virusbescherming doet. Je verwart met hacking en phishing.
ik heb een antivirus pakket gekocht wat een onlinebankieren shield heeft ingebouwd. Wil niet zeggen dat defender slecht is maar ga voor meer zekerheid.

ik heb een antivirus pakket gekocht wat een onlinebankieren shield heeft ingebouwd. Wil niet zeggen dat defender slecht is maar ga voor meer zekerheid.
Jep, en ik heb een phaser torpedo cannon op men auto, voor het geval van....
Laat dat nu net de b*llshit commerciele praat zijn van AV providers. Maar blijkbaar werkt het bij jou.
Neen, dat zijn gewoonweg dure woorden. Mogelijks nietmeer of minder dan een DNS filter.

Terug
Bovenaan