Software antivirus Defender

Ik werk met een laptop Lenovo met Windows11 en heb een abonnement bij Norton. Ik ben daar niet echt tevreden van en je wordt constant gepushed om bijkomende uitbreidingen op je abonnement te nemen . Het is ook niet goedkoop. Ik had hier al gelezen dat het niet echt nodig is om dat abonnement te nemen en dat je net zo goed met de gratis Windows Defender kan werken. Binnen een goede maand verloopt mijn abonnement en zou ik overschakelen op Defender. Ik heb alvast de automatische verlenging/betaling van mijn abonnement bij Norton uitgeschakeld, zodat er deze keer niets mis kan lopen. Graag wou ik vernemen wat ik verder moet doen om over te schakelen zodat ik niet zonder beveiliging val en via welke link ik die Defender best kan downloaden. Want in het verleden heb ik ook eens problemen gehad doordat er blijkbaar twee verschillende actieve antivirussoftware op mijn laptop stond die voor conflicten zorgden. Alvast bedankt !

OK... heeft zin, maar beperkt. Als je betalingen enkel doet via de apps van de diverse banken heb je nét hetzelfde.
Want dit is dus een DNS-filter (laat enkel verbinding toe met de correcte website) al dan niet gecombineerd met een VPN.

Ik lees vooral het woord VPN. Wanneer je vanop je toestel een verbinding maakt met je bank over HTTPS, is die verbinding standaard al geencrypteerd. Dat doet HTTPS nu eenmaal. Een extra encryptie daarbovenop dmv een VPN is dan ook overbodig, en heeft geen toegevoegde waarde. Het gebruikte netwerk mag dan "onveilig" zijn. Een derde persoon gaat nooit het verkeer kunnen lezen. Ze kunnen wel zien welke verbindingen gemaakt worden tussen jou toestel en je bestemming (als dit legit is tenminste). Maar het verkeer decrypteren kan niet. Je naar een foutieve bestemming sturen kan welliswaar wel.
Zoals ik zei; vooral mooie verkooppraatjes.

testen van wie de beste resultaten boekt bij detecties van virussen is geen verkooppraatje, bewijst dat defender niet de beste is.
Ik vertrouw MS gewoon niet goed genoeg..
Alleen daar gaat het niet over wat de TS vraagt

Ik heb het ook niet over de kwaliteit van de AV detectie... ik heb het over je meerwaarde van je online banking shield wat je zelf een grote meerwaarde vond. De kwaliteit van Bitdefender is uiteraard goed tot zeer goed.
En ik kan je verzekeren dat Microsoft een enorm goeie security backbone heeft trouwens, om niet te ver in detail te treden. Heb het deze week nog mogen ondervinden. Laten we zeggen dat we blij waren dat Microsoft (op tijd) met de nodige meldingen kwam.

Terug
Bovenaan