Status
Niet open voor verdere reacties.
trage computer

trage computer

Het is riskant hiermee veel te prutsen. Enkel één per één en met trial and error. Ik ben ook niet zo onderlecht en heb alleen uitgeshakeld die dingen waarvan ik zeker ben zoals: Home group listener (omdat ik geen netwerk heb), ICS, Routing andremote acces, Remote regisery, Portable device, off-line files, Tablet pc, Bluetooth, Win Biometric service en WWan autoconfig. Pas toch op hoewel je altijd terug kan gaan. Vergeet vooral > msconfig < niet: alleen vinkjes bij wat je echt nodig wil opstarten met Windows.
Bij mij alleen de vier eerste: systeem firewall, virus en google update. Al de rest uitvinken. Bij mij hielp dat veel.
Succes!
 
Ja ik had er al ene uitgezet ..en twas al mis .
de computer starte steeds opnieuw ..Terug aangezet ..Afblijven is de boodschap!!!!
Maar op die msconfi zijn bij mij niet dezelfde als bij u ..En zelf weet ik
niet wat ze echt zijn ..Nu zoveel staan er niet op ..
ik zal juist nogeens uitkijken naar een externe harde schijf ..
En dan ben ik tevreden ...is toch maar voor af en toe eens te gebruiken (logeerkamer)
 
Met mijn boereverstand doe ik in uiterste nood een 'brutale' reset. Het stopcontact eruit 5met de pc aan), of voor een laptop: de batterij er eventjes uitnemen. Dan stroom weer aan en de computer start zowiezo met een mogelijkheid tot: gewoon of veilig opstarten. Misschien werken de pijltje dan wèl. Salut en succes.
 
De services die je zonder probleem kan uitschakelen onderaan deze link (zie mijn vorig bericht).
De services die hier niet bijstaan kan je niet missen, of levren geen prestatiewinst op.
Filter de services van jouw lijstje adh van mijn link, dan bekijken we dat kleiner lijstje eens.
 
De beste pretatie winst heb ik bekomen met > sysconfig < en alle vinkjes weg, behalve een stuk of vier voor de dingen die moèten in de achtergrond werken: systeem, anti-virus, firewall en evtl. google update. Vergeet ook niet eens in de taakplanner te kijken of er niets teveel staat. Dit kan echt geen kwaad en alles zal wel automatish opstarten als dat nodig is. > services.msc < loont ook de moeite maar dan moet je wel weten wat je uischakeld. Iedere lijn die je selekteerd toont wel duidelijk waarvoor het dient. Pas toch op, hoewel je altijd kan terugzetten. Deze drie dingen helpen ècht. Voor andere problemen die niet "gewoon kunnenverbeter worden en alles is geprobeerd en het werkt nog steeds niet vlot, dan rest alleen nog de "ultieme reset"...
Met de computer aan, stroom uittrekken (bij een laptop, stroom af èn batterij er uit). Dan opnieuw inschakelen (en/of batterij terug erin). Het wit-zwart dialoogscherm voor het heropstarten verschijnt. Dan, hopelijk mèt pijltjes naar veilige modus en nu heropstarten.
Als er geen hardware probleem is dan lukt dit wel nog eens om goed te herbeginnen.
MVG,
WW
 
Hi Allemaal,
Zoals ik al eens heb gezegd (denk ik), iedereen zijn gedacht over beveiligingssoftware. Zó is het dus bij mij: (1) Antivirus: AVG-free; (2) Firewall: PC-tools firewall plus; (3) Scanner voor spyware, rootkits, virussen en andere rommel: Ad-Aware free. Echt niet uit zuinigheid, maar omdat ze alle drie goed zijn (gecheckt met de beste autoriteiten in dit gebied) en vooral omdat ze de pc niet overbelasten en zéér goed samenwerken, zelfs met Ad-Aware life ingeschakeld. AVG en PC-tools updaten zichzelf op virussen en dergelijke. Ad-Aware vraagt om regelmatig via hun tool een web-update te doen voor de allerlaatste virusdefinities. Zoals je wel kunt vermoeden, ben ik best tevreden met deze combinatie. De firewall van Comodo zou nog beter zijn, maar is voor een beginner lastig wegens de vele pop-ups. Men denkt dikwijls dat de pc pas veilig is met de duurste anti-virussoftware. Dit is een groot misverstand. Deze pakketten doen hun werk zó goed, dat ze het onmogelijk maken om nog fatsoenlijk met de computer te werken. Ze doen zoveel in de achterrond dat ze het systeem ernstig vertragen. Daarom zijn deze gratis pakketten een goede optie, tenzij je een super krachtige computer hebt.
Grtjs, WW
 
Waarom altijd zo veel software hier enkel avg + firewall, als ik denk dat ik spyware zitten heb instal ik eens een software er voor en erna weer er af.
 
beveiligingssoftware

beveiligingssoftware

Hello,

O.K. het was mpaar om te laten weten hoe ik het heb ingesteld en wat mijn voorkeuren op dit moment zijn. Bedankt voor je reaktie;

WW
 
WaWa , teveel beveiligingssoftware kan valse resultaten weergeven. Ik gebruik KIS (Kaspersky Internet security) , hierin zit ook een firewall. En als extraatje superantispyware en is voor mij voldoende.

De firewall van Comodo zou nog beter zijn, maar is voor een beginner lastig wegens de vele pop-ups.

En als ik dit te lezen krijg, is de computer al besmet met spyware. Spyware is veel gevaarlijker dan een virus. spyware voert onmiddelijk zijn werk uit, terwijl virussen zich eerst een tijdje stil houden.
 
Laatst bewerkt:
Zo zie je maar: iedereen heeft hierover zijn eigen mening. Op zich is dat niet slecht. Ik wou alleen maar mijn opinie hierover meedelen.
No hardfeelings.

Bye

WW
 
...dan rest alleen nog de "ultieme reset"...
Met de computer aan, stroom uittrekken (bij een laptop, stroom af èn batterij er uit). Dan opnieuw inschakelen (en/of batterij terug erin). Het wit-zwart dialoogscherm voor het heropstarten verschijnt. Dan, hopelijk mèt pijltjes naar veilige modus en nu heropstarten.
???

In dat zwart-wit scherm voor veilige modus kom je toch door gewoon op te starten en juist nà het eerste BIOS-scherm op de toets F8 te tokkelen.
Daar dan met de pijltjestoets omhoog naar "Veilige modus" en op Enter-toets drukken.

En dat is geen reset, laat staan een ultieme.

Dat is gewoon in windows komen met alleen het hoogstnodige aan. Als de rest blijft uit.


PS: Een pc afzetten door de stroom uit te trekken is nooit goed.
 
Laatst bewerkt:
NewHaunter,
Je hebt allicht gelijk. Dat was mijn ervaring, maar niet om te herhalen zeker? Niet aan te raden dus.
Grtjs,
WW
 
Nijltje...,
't Je link was wel voor XP, check Schoone maar eens vij W7, het is toch iets of meer ànders. Het is wel een zeer late reaktie op een bericht van Aug 2007 hé. Maar dan was ik er niet zo mee bezig. Grtjs. WaWa

Nulla tenaci ivia est via*
(* niet zelf gevonden)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan