Status
Niet open voor verdere reacties.
Ivantje ,sorry zug ..maar ik geef het op !!!Het duur minuten lang eer ik een site open krijg...
Is niet te doen ...Ik sluit de boel af en laat hem nakijken ..Want voor mij is het zowiezo latijn .
Het is alsof ik een hartoperatie moet uitvoeren en ben gene chirug ..Tis toch elk bij zijn vak .
Eten maken ,en daarna lekker gaan fietsen !!!
Toch aan iedereen bedankt voor het geduld met mij !!!Een grote "pluim" !!!!

Hoeveel MB RAM-geheugen hebt u?
Hoe zwaar is uw processor?
Windows XP draaien op een pc van 1999 is niet evident.
Om "fatsoenlijk" te kunnen werken hebt u toch een 1024 MB RAM-geheugen nodig.
 
J.Wdenk ook dat het daaraan lig ...nu veel geld ga ik er niet aan verspelen .
K'heb hier twee goeie staan ..Maar ik vindt hem nog te proper om weg tegoeien ...
en was mijn eerste computerke ...Gelukkig had ik dat nie met mijne eerst man ..zo moeilijk
kunnen afstand doen !!!En van mijn tweede heb ik niet moeten kiezen ..Die is vorig jaar overleden .
Enfin ...Processor ik denk 1.00 en 128MB en men moet toch minimum 512 hebben om toch maar een beetje te kunnen draaien .Is niet dat ik veel fotos of videos ..zeker niet ...Hij moest juist dienen om wat te kunnen surfen .
 
prutsemie

Als je weet welke soort geheugenlatjes in die computer zitten, zou ik je misschien kunnen helpen. Heb hier nog 2 x 256 MB in goede staat geheugenlatjes liggen.
 
Hier liggen er ook nog, 3 soorten, de meeste heb ik van Mik, dat was een leuk pakketje.
Het aantal Mb hang af van het type ram dat nodig is.
Kijk eens met deze
http://www.gtopala.com/download/siw.exe
onder hardware geheugen.

Klik bovenaan de resultatenlijst met de rechtermuisknop en kies " copy to klipboard "
Open een tekstverwerker, kladblok of word en plak de gegevens hier in.
Of plak ze rechtstreeks op het forum.
 
Ja swake ben met deze bezig ....en ik heb hier ook nog een ander computer staan waar ook twee latjes
insteken ...maar nu eerst dit ..Want alles heeft veel tijd nodig .
Gelukkig is het hier lekker fris
 
Nijltje ,ik heb deze op mijn goeie eens gedownlaod .Niet mis !!
Maar hoe komt dat die computer konstand aan het draaien is ...
 
ja hij staat er eindelijk op ...en nu Er staat rechts onder zo een beestje moet daarmee het programma openen ??,
EN als ik morgen die 2x256MB insteek zou de computer dan wat vlugger gaan ???
 
Goeie morgen !!
Nu ..veel gaat er niet ..en heb nu eens naar die latjes gekeken ..Zijn ook niet hetzelfde type
"Apacer" ook twee brugskes ..maar niet op dezelfde plaats ...nu da zal wel niet gaan denk ik ??,
Vandaag heb ik bezoek ..maar vanavond nog een beetje proberen ....????
 
Hallo iedereen ...Ja ben gans de nacht bezig geweest ...eigenlijk heb ik het gevonden !!!
Ja met snelheid van 1.00GHz en maar 128MB moest daar niet de nieuwe versie van kaspersky opzetten .
Ik heb dat eraf gedaan ...cclean laten lopen ,schijfopruiming ...en dn ben al die dingens die ik zelden of nooit gebruik eraf gedaan ...Alles kuisen ..Da bakske loopt als een trein !!!
Hem defragmenteerd "volume 19.00GB/cluster 16 KB/gebruikte ruimte 6.96GB/besch.ruimte 12.03GB ...dus kheb nog plaats ...Nu ik dacht nu zet ik de AVG 9 erop ...en t'was weer van dat Traag ..Dus eraf/opkuis..en loop weer vlot .
Deze week zal ik er twee latjes insteken van 256MB en dan die AVG 9.0 opzetten ..Of ben ik weer mis ???
 
Hallo iedereen ...Ja ben gans de nacht bezig geweest ...eigenlijk heb ik het gevonden !!!
Ja met snelheid van 1.00GHz en maar 128MB moest daar niet de nieuwe versie van kaspersky opzetten .
Ik heb dat eraf gedaan ...cclean laten lopen ,schijfopruiming ...en dn ben al die dingens die ik zelden of nooit gebruik eraf gedaan ...Alles kuisen ..Da bakske loopt als een trein !!!
Hem defragmenteerd "volume 19.00GB/cluster 16 KB/gebruikte ruimte 6.96GB/besch.ruimte 12.03GB ...dus kheb nog plaats ...Nu ik dacht nu zet ik de AVG 9 erop ...en t'was weer van dat Traag ..Dus eraf/opkuis..en loop weer vlot .
Deze week zal ik er twee latjes insteken van 256MB en dan die AVG 9.0 opzetten ..Of ben ik weer mis ???

De scanners lopeninderdaad met teveel geheugen weg, je zit op het juiste spoor.
Maar 12 gig is ook zeer beperkt in XP hoor, als je straks niet terug met een trage pc wil zitten zou ik systeemherstel uitzetten, en handmatig af en toe een herstelpunt maken, en de oudste herstelpunten met ccleaner regelmatig weggooien, want deze lopen ook met veel schijfruimte weg.
Ook het virtueel geheugen op de harde schijf (windows maakt dit) vraagt snel tot 4.5 gig.
Met wat extra ram gaat het moeten lukken hoor, de processor is krachtig genoeg.
Moest je een grotere en snellere harde schijf hebben was het nog iets sneller zelfs.
 
trage computer

trage computer

Typ in het start-zoekvaje > msconfig > Zet alleen een vinkje bij deze programma's die echt moeten meestarten. Bij mij zijn er dat slechts vier: (1) besturingssysteem, (2) de firewall, (3) de virusscanner, (4)google update). Begin hiermee, dit helpt al veel.
Later, maar dit is een hele klus, ga je in hetzelfde vakje naar > services.msc. < Daar kijk je dan één voor één. Erzijn er veel waar je het zonder kan doen (je hebt allicht geen bluetouth, of biomrtric service, tablet pc, etc.) Hier ga je er rustug over, je leest wat het zegt en schakel uit wat je kan. Is er iets mis, je kan later teruggaan en opnieuw de uigeschakelde opstarten (gewoonlijk is het resultaat dan 'automatisch'. Bij mij scheelde dat 'a hell of a lot'.
WaWa

Mijnpc is sinddien opgestart in35 sec. Is dat niet redelijk?
 
Ja WaWa...ben hier eens aan het kijken bij systeembeheer ..
Er staan er veel die gestart zijn ..maar hun omschrijven begrijp is niet zo ..
Dus zeg jij eens ;deze (een deeltje van de lijst) deze staan op "gestart" welke ik kan stoppen
Application Layer G
BrSpl service
Com+gebeurenis
Dcom Server Pro
DHCP Client
Distributed link Transac
DNS Client
Event log
intellgente achtergrond
IPSEC service
java Quick starter
logical Disk manager
Network Connection
network location A
Plug en Play
protected Storage
Dus welke mag stoppen
 
Hier nog de rest van de lijst "gestart" ..Ps; ik heb geen netwerk ,en ook geen telefoon
remoter Registry
Secondary logan
Security Accounts
server
Service voor het
service voor crypt
Shell Hardware Det
SSDP Discovery-ser
System Event.Notifi
System Restore ser
Task scheduler
TCP/IP NetBIOS Hel
Telphony
Terminal Services
Thema's
verbindingsbeheer
WebClient
wind Audio
" Firewall
" Managem
" Time
Wireless zero confi
Workstation
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan