Status
Niet open voor verdere reacties.
Vooral in mijn afbeeldingen map is het vervelend dat als ik iets wil opslaan in die map, ik dan telkens in de eigenschappen van de afbeeldingenmap, het kenmerk "alleen lezen" moet uitvinken en daarna de beveiligingsopties moet aanpassen zodat ik als gebruiker "volledig beheer" heb over die map. Ik heb die map veel nodig, aangezien ik vaak photoshop en ik moet heel regelmatig dingen maken en opslaan.
Zonder dat ik dat zelf weer verander, is dat de volgende keer weer hetzelfde. Ik ben nochtans admin. op mijn computer.
Duidelijk een bug, op de laptop waar W10 nu ook op staat, heb ik dat probleem niet.
Is heel vervelend. Iemand een idee ?
 
Het is niet goed (volgens de computerbijbel van Schoone) om andere data tussen je Windows-dinges te zetten. Bovendien heb je problemen als je een C-Image wil terugzetten. Met een grote C-schijf kan je dan best een D-partitie aanmaken. Ik werk al vijf jaar zo en ben er best tevreden mee. Schoone heeft dat duidelijk uitgelegd en ik volg hem. 't Is wel een Hollander, maar dat is niet erg.
 
Het is maar net met welke configuraties je werkt.
Meerdere partities op 1 harddisk is niet veilig, want als deze crached ben je alsnog alles kwijt.

Mijn backups en iso's staan op mijn servers en dus niet op de standalone pc's. Ik denk dat de heer Schoone daar wel iets van kan leren. Maar dit zijn configuraties die weer niet voor de doorsnee consument een goedkope oplossing zijn.

Daarom heeft de heer Schoone wel een punt om te backuppen of te safen op een andere partitie, maar dan wel een andere partitie op een andere harddisk.
 
Niet noodzakelijk een andere Disk. Een andere partitie is beter dan tussen de Windows. Best is natuurlijk een andere schijf; het kost weinig en je bent gerust. Hoewel de meeste Laptoppers vinden het maar niets een extern diskje mee te zeulen... een tweede intern diskje is dan weer beter, maar kan niet voor een min € 500 laptop.
 
Ikzelf ben ook aan het kijken om een groter micro SD kaartje in mijn netbookje te steken. Eentje dat groter is, Dat is mijn D schijf, maar daar zou ik dan ook mijn backup op zetten. Nu is dit met mijn 8GB wel mogelijk, maar dan schiet ik voor mijn foto's en zo plaats te kort. Cloud gebruik ik niet zo graag. Maar het bied wel mogelijkheden natuurlijk. maar ik hou het eigenlijk liever op een eigen iets als op een server weet ik veel waar ergerns.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan