Software Adresbalk Chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan je de adresbalk in Chrome (waar je de adressen van de website intypt) verlengen of inkorten. Dit lukte altijd met de muis, maar opeens kon het niet meer. De bedoeling bij het inkorten is om meer extensies te laten zien. Ik hoef dus niet de letters te vergroten of te verkleinen. Windows 10, nieuwste Chrome
 
Oplossing
It seems Google has locked the width of the address bar for some reason --- you used to be able to click the right side of your address bar and drag it to the left, but that option appears to be gone. But to make extension icons visible, you can click on the jigsaw icon and either a) click the 'pin' next to the extension you want to show (it should turn blue), or b) click the 3 dots next to the extension, and then select 'pin'.
Bron: https://support.google.com/chrome/thread/59032667?hl=en

Vertaald met Google Translate wordt dat:
Het lijkt erop dat Google om de een of andere reden de breedte van de adresbalk heeft vergrendeld --- vroeger kon je op de rechterkant van je adresbalk klikken en deze naar...
Hoe kan je de adresbalk in Chrome (waar je de adressen van de website intypt) verlengen of inkorten. Dit lukte altijd met de muis, maar opeens kon het niet meer. De bedoeling bij het inkorten is om meer extensies te laten zien. Ik hoef dus niet de letters te vergroten of te verkleinen. Windows 10, nieuwste Chrome
Verkleint die niet gewoon naarmate er meer extenties bij komen? Alle ik heb er maar een paar staan, ik heb daar geen problemen mee, maar ik heb dat vermoeden.
 
It seems Google has locked the width of the address bar for some reason --- you used to be able to click the right side of your address bar and drag it to the left, but that option appears to be gone. But to make extension icons visible, you can click on the jigsaw icon and either a) click the 'pin' next to the extension you want to show (it should turn blue), or b) click the 3 dots next to the extension, and then select 'pin'.
Bron: https://support.google.com/chrome/thread/59032667?hl=en

Vertaald met Google Translate wordt dat:
Het lijkt erop dat Google om de een of andere reden de breedte van de adresbalk heeft vergrendeld --- vroeger kon je op de rechterkant van je adresbalk klikken en deze naar links slepen, maar die optie lijkt te zijn verdwenen. Maar om extensiepictogrammen zichtbaar te maken, kunt u op het puzzelpictogram klikken en ofwel a) op de 'pin' klikken naast de extensie die u wilt weergeven (deze wordt blauw), of b) op de 3 stippen naast de extensie klikken, en selecteer vervolgens 'Extensie vastzetten'.

De adresbalk wordt dus wél vanzelf korter wanneer je meer extensies gebruikt in Chrome. De enige voorwaarde is dat je die extensies dan eerst nog wel even moet pinnen / vastzetten.

Met een voorbeeldje erbij:
5102c1b70a-Ashampoo_Snap_2020.11.18_13h03m43s_002_.png
 
Oplossing
Graag gedaan. Meer kan ik er helaas niet van maken. De ontwikkelaars van Chrome voeren voortdurend wijzigingen aan de browser door. Daardoor kunnen er nieuwe instellingen bijkomen, maar ook oude vertrouwde instellingen/mogelijkheden verdwijnen. Die oude situatie waarin je zelf de adresbalk korter kon maken, krijgen we waarschijnlijk niet meer terug
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan