Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
als ik Internet explorer 11 open en daar in de adresbalk iets intik komt er altijfd een EBay bij .
als ik dan op zoeken klik kom ik eerst op de eBay terecht
zeer ambetant
in beheerzoekmachines zit hij niet en ADW Cleaner vind hem ook niet
in de Google zoekbalk gaat alles wel gewoon
kan ik deze ergens verwijderen ?
 

Bijlagen

  • zoekmachines ( via instellingen Chrome ).jpg
    zoekmachines ( via instellingen Chrome ).jpg
    31.2 KB · Weergaven: 153
  • eBay.jpg
    eBay.jpg
    29.8 KB · Weergaven: 129
sorry Tuts , misschien een domme vraag : maar waar moet ik juist zoeken voor die "software "
zou het mogelijk zijn iets meer te specifieren
in configuratiescherm zie ik niet zoiets als "software "
 
dag , is nu weg zie ik .
ik verwijder ieder dag de "geschiedenis " en daar staat "browsergeschiedenis " ook bij
maar blijkbaar moest via "extra " ( zoals je aangeeft ) "browserGEGEVENS " wissen
en zo is hij weg die eBay
dank u

zie bijlagen

TE VROEG VICTORIE GEKRAAID ZIE IK
HIJ IS ER TERUG IN DE ADRESBALK
GEEF HET OP ;!


ps : zag dit ook nog ( bijlage :invoegtoepassingen beheren )
misschien nuttig om te helpen eventueel
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    18.5 KB · Weergaven: 130
  • 2.jpg
    2.jpg
    42.4 KB · Weergaven: 131
  • geschiedenis.JPG
    geschiedenis.JPG
    50.6 KB · Weergaven: 144
  • invoegtoepassingen.jpg
    invoegtoepassingen.jpg
    25 KB · Weergaven: 141
Laatst bewerkt door een moderator:
aangezien de optie " verwijderen " niet in het vet staat vermeld ben je dus niet aangemeld als de administrator ..en heb je dus niet de rechten om dit te verwijderen .
 
via het configuratiescherm > accountbeheer zie je dus je eigen account vermeld staan ....
in mijn geval is dit dus qtex >lokaal account > administrator
Ashampoo_Snap_2014.08.13_20h39m08s_001_.png


wel als je dus een opdrachtprompt opstart als administrator en je geeft daar de volgende opdracht "" net user administrator /active:yes "" in . ( zonder haakjes )
klik dan op enter ..
en je meld je dan af , dan zie je nu dat de hoofd administrator verschenen is ...meld je aan met deze ...
opmerking : de pc zal een paar instellingen dienen te doen (laat deze gebeuren ) ook zal je nadien zien dat niet al de iconen van je snelkoppelingen te voorschijn komen ! (dit is niets om je ongerust te maken )
ga je naar het account beheer dan zie je nu de vermelding staan Administrator > lokaal account > administrator ..
Ashampoo_Snap_2014.08.13_20h57m27s_001_.png


doe nu onder dit account de bewerking die je eerder niet kon doen ....
om deze weer te verbergen : meld je je af onder deze account en meld jij je weer aan met je eigen account ..
open weer de opdrachtprompt als administrator ( windowstoets+X) en kies ( opdrachtprompt administrator) en geef hier dan de opdracht "" net user administrator /active:no "" ( zonder haakjes en let op de yes werd hier vervangen door de no
druk op enter ..
 
dat stelt me dan al meer gerust

maar ik ga met veel belangstelling de discussie ( denk ik toch ) volgen tussen u en DDragon80
blijkbaar alle 2 een andere mening

grtn:vraagteken:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vermoed niet dat dit een probleem is van admin rechten. Moest dit wel zo zijn, dan gaat het voorstel van qtex echter niet werken. Een standaard user account (zonder admin rechten) onder Windows heeft niet de rechten om het (uitgeschakelde) Administrator account van Windows te activeren. Enkel een ander account met admin rechten kan dit doen. Wat ook vrij logisch lijkt. Een gebruiker met beperkte rechten mag de mogelijkheid niet krijgen om zijn opgelegde rechten te omzeilen mbv een commando.

Dus als je net user administrator /active:yes kan uitvoeren, heeft je gebruikers account reeds administrator rechten. Er is geen verschil tussen een gebruikers account met administrator rechten en het verborgen Administrator account, buiten de naam. Beide accounts hebben exact dezelfde rechten op je Windows systeem!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan