Hardware 7 Hub, 3 poorten usb 2, 4 poorten usb 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb usb A, die BeComp be heeft me een andere laptop opgestuurd dan ik gekozen heb. En reageren niet meer. Ze lijken op de toogschuivers van 't Rood Plein.
Plantrekken dus. Alhoewel gekocht met PayPal. Maar dat gaat een lange strid zijn denk ik.
1 Poort lijkt ervan kapot gestompt. 1 Is nog over Deze hub wil ik kopen https://www.amazon.com.be/-/nl/meer...DlnMwI8pM2SPw_MyYl2gEaiMkfqU1VjBoCEF8QAvD_BwE
Laptop is een Latitude E6320. Maar die usb 2 en 3, is dat de snelheid van overdracht, kan ik mijn usb A apparaten inpluggen? Zijn de usb stekkers van 2 en 3 idem als een usb A stekkers?
Passen mijn usb A stekkers in elk gaatje.
 
een engels-talig documentje die ik destijds heb gemaakt (bijlage). het merendeels van mijn sticks zijn nog usb 2, die passen op de usb 3 poort. wat de snelheid betreft de pc-poort neemt de snelheid aan van de stick (backwards compatibel).
wel zien of die hub een usb type A (platte stekker)draad heeft en niet enkel een usb type C (kleiner en afgerond) heeft.

iStock-1044172526-1024x1024.jpg


een usb2 stekker heeft 4 kontakten een usb3 heeft er meerdere:

1670552004261.png

het verschil is nauwelijks te zien!

file-59efacb79c0b5.jpg

Esatap_port.JPG
 

Bijlagen

  • What is an SS USB Port.pdf
    991 KB · Weergaven: 87
Laatst bewerkt:
@wivy heeft je alle informatie gegeven specifiek voor jouw toestel, dus je geraakt er wel uit.
Maar misschien ben je ook wel geinteresseerd in een beetje theorie.

Je moet 'snelheid' (USB1, 2, 3) los zien van 'formaat' van de plug A,B,C ...
Alle standaarden van overdracht zijn tot nu toe compatibel met de voorgaande. Je kunt dus een A plug zowel in een USB1 als 2 als 3 pluggen. Wat je krijgt als prestatie is uiteraard enkel wat het hoogst mogelijke is van je poort.

Vb. Plug je een USB A in een USB 1 poort dan krijg je USB 1 snelheid...

Komt daarbij dat een toestel ook een maximum snelheid heeft door de poort aan de andere kant. Plug je dus vb. een harde schijf met een USB 2 interface in een USB 1 poort op een (oude) PC, dan krijg je USB 1 snelheid. Plug je die in een USB 3 poort op een nieuwe PC, dan krijg je uiteraard nog altijd slechts USB 2 overdrachtssnelheid.

De outplug in de foto hierboven is eigenlijk qua formaat inderdaad dezelfde, maar de poort erachter, de electronica binnen in het toestel zeg maar uiteraard niet. Daarom is er de standaard afgesproken dat een USB3 intern blauw wordt gekleurd. Kwestie van nog enig visueel herkenningspunt te hebben.

A, B en C zijn nog gangbaar - miniB en microB eigenlijk nog nauwelijks te vinden.
De toekomst is (volgens de EU) de C.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Dan iets over je keuze :

* prima ding vermoed ik maar de eigenaardigheid van die voeding kan zowel een zegen als een gebrek zijn. Je voedt de hub immers met een USB kabel en die kan je in zo'n blokje in een stapkontakt steken en het ding is voldoende van stroom voorzien om in alle 7 de poorten een stick, een schijfje e.d. te laten werken maar ... je kan in die 7 poorten géén USB kabel pluggen om een extern toestel op te laden of een zwaardere verbruiker te stoppen. De electrische lading die op elk van die poorten wordt gezet is beperkt !

Kijk je echter naar deze : https://www.amazon.com.be/-/nl/TP-L...96-b734-526a5e6a7cd5&pd_rd_i=B00LI4O9EA&psc=1

* dan zie je dat 3 van de poorten wél kunnen gebruikt worden als laadpoort. En de hub zelf wordt geladen met een eigen voeding die je even zo goed in een stopcontact plugt maar die dus in staat is een hogere electrische lading in de hub te brengen.

Maak je afweging !
 
een usb-hub met een eigen voeding is uiteraard altijd een beter oplossing, de usb-poort op een laptop is inderdaad beperkt ... zoals PhilipV al vermelde.
ben ik toch benieuwd naar de ' defekte usb-poort ', feedback zou leuk zijn.
 
Ik heb usb A, die BeComp be heeft me een andere laptop opgestuurd dan ik gekozen heb. En reageren niet meer. Ze lijken op de toogschuivers van 't Rood Plein.
Plantrekken dus.
Snap ik niet : Nijlen ligt ochgot 11 km. van Lier, waar die winkel is ...

Overigens wel bedenkelijk winkeltje - kijk maar eens op Street View van Google Maps, foto van juli 2022.
Weet je meteen welk vlees je in de kuip hebt !
 
Laatst bewerkt:
Waarom koopt u een laptop die bijna 12 jaar geleden is uitgebracht?
budget J.W. niet iederéén is vandaag welstellend ... trouwens ik heb ook 2 HP Elitebooks 820 G1 en G3: +/- 10 à 12 jaar oud, op de G3 draait Win 11 trouwens! (aangepaste versie) Doet het nog altijd, waarom weg gooien?
 
Doet het nog altijd, waarom weg gooien?
er nu eentje van die leeftijd kopen is nog wel iets anders hé ... maar iedereen doet wat hij wil natuurlijk. Ben overigens eens naar die site gaan kijken en hun prijzen. Absoluut géén scherpe prijzen daar, amai ...

En als je aan de venster een affiche ziet hangen, in juli voor die Frontnacht manifestatie aan de IJzer, tja ...
 
budget J.W. niet iederéén is vandaag welstellend ... trouwens ik heb ook 2 HP Elitebooks 820 G1 en G3: +/- 10 à 12 jaar oud, op de G3 draait Win 11 trouwens! (aangepaste versie) Doet het nog altijd, waarom weg gooien?
Het is wel een laptop die "nergens" nog te koop is.
Hoe zit het met de garantie?
En dan dit nog:

1670600326171.png
 
Lakborslei a'pen ipv Lier. En heb zopas een auto gelocht, Sinterklaas komt geen 2 maal. Die laptops van de Aldi (nieuw) hebben ook al ouderdom!
Zoujuist via PayPal een klacht willen indienen; ik geraak niet voorbij verzenden. Het spelletje van online iets nog te kopen zit me tot hier (online krapul)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan