E-mail Thunderbird Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Eerste zaak:
In Thunderbird worden verzonden berichten tweemaal weergegeven.
Het is een veel voorkomend en aanslepend probleem bij Thunderbird.
In mijn geval merk ik op dat het zich voordoet bij mijn diverse@hotmail.com adressen.
Mijn basisadres@pandora.be vertoont geen dubbele weergaven in de map Verzonden.

Hoe kan men dit voorkomen ?
Er bestaat wel software om dubbels uit te schakelen, maar voorkomen is beter dan genezen.

Tweede zaak : (mee leren leven?)
Thunderbird crasht regelmatig. Een technisch rapport wordt automatisch verstuurd. Thunderbird herstart tevens automatisch. Er komt geen support bericht om hieraan te verhelpen, want blijkbaar zitten ze hiermee zelf in de knoei.

Maar het wordt wel "Trop is Teveel"

Bedankt voor advies.
 
Thunderbird is gewoon een prima pakket. Niks geen problemen!
Wat je kan doen is ff als test een ander profiel aanmaken en adressen importeren

Mozilla Thunderbird heeft net als Outlook een adresboek waarin contactpersonen worden opgeslagen. Standaard maakt het e-mailprogramma een onderscheid tussen:
  • Persoonlijk adresboek
  • Verzamelde adressen
Het persoonlijk adresboek bevat alle e-mailadressen die jij handmatig hebt toegevoegd. Het adresboek Verzamelde adressen bevat alle e-mailadressen die door Thunderbird automatisch zijn toegevoegd. Dit zijn in de meeste gevallen e-mailadressen waar je regelmatig berichten van krijgt of naar toe stuurt. Het is dus niet zo dat ieder e-mailadres na een e-mail automatisch in deze lijst komt.

Waar vind ik het adresboek van Thunderbird?
Type bij uitvoeren
%APPDATA%\Thunderbird\Profiles\

Boven in het menu Starten zal een lijst van profielen verschijnen. Klik op de profielmap die u wilt openen (deze wordt in een venster geopend).
Als u maar één profiel hebt, zal de map ervan 'default' in de naam bevatten.

Je kunt thunderbird eenvoudig backuppen met mozbackup.
Standaard staat het adresboek bestand hier: C:\Users\\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\.default\abook.mab
 
Het is wel een gekend aanslepend probleem. Jullie hebben toevallig geluk ! Elke zoekmachine zal het wel aantonen. Zoektermen: Thunderbird duplicate messages folder sent.
Trouwens het gebeurt tevens in de Inbox map.


Ik weet niet waar beginnen. Het zou ergens kunnen liggen aan de 'synchronisatie' tussen servers.

Hier volgt dan een klein stapje naar het onbekende (om toch maar met iets te beginnen)


IMAP-instelling:
Server name: outlook.office365.com
Port: 993
Encryption method: TLS


SMTP-instelling:
Server name: smtp.office365.com
Port: 587
Encryption method: STARTTLS
 
@Merel mag ik je vorige post als een impliciet antwoord beschouwen op mijn vraag ? nl. dat je IMAP gebruikt ?

In dat geval : gewoon de account verwijderen, inclusief de bestanden die erbij horen en daarna opnieuw aanmaken in Thunderbird.
Het zou al vies mis moeten zitten op de server als je daarna nog dubbele mails zou zien binnenkomen.
 
Heb dit in het begin dat ik thunderbird gebruikte ook meegemaakt, jaren geleden, denk dat er ergens staat bij accountinstellingen, kopieën en mappen en daar kun je aanvinken dat er een kopie moet opgeslagen worden en zo krijg je alles dubbel, daar eens kijken of het niet aangevinkt staat.
 
@Merel mag ik je vorige post als een impliciet antwoord beschouwen op mijn vraag ? nl. dat je IMAP gebruikt ?

In dat geval : gewoon de account verwijderen, inclusief de bestanden die erbij horen en daarna opnieuw aanmaken in Thunderbird.
Het zou al vies mis moeten zitten op de server als je daarna nog dubbele mails zou zien binnenkomen.
Ja en neen. JA, ik heb meerdere accounts en telkenmale allemaal imap. Heb trouwens accounts her-intalleerd volgens uw sugestie, maar er was geen verschil.
NEEN, want ik hou het niet onmogelijk dat er er nog ergens een externe POP account bestaat (niet opgenomen in Thunderbird's accounts)
 
Een probleempje in je vermoeden : een account is niet IMAP of POP ! Een account is gewoon een account.
IMAP of POP3 slaat op het 'protocol' dat je gebruikt om die account (een soort database) te benaderen.
 
Heb dit in het begin dat ik thunderbird gebruikte ook meegemaakt, jaren geleden, denk dat er ergens staat bij accountinstellingen, kopieën en mappen en daar kun je aanvinken dat er een kopie moet opgeslagen worden en zo krijg je alles dubbel, daar eens kijken of het niet aangevinkt staat.
Daar heb ik naar gezocht. Maar ik vond de instelling niet
 
1631303939321.png
 
Een probleempje in je vermoeden : een account is niet IMAP of POP ! Een account is gewoon een account.
IMAP of POP3 slaat op het 'protocol' dat je gebruikt om die account (een soort database) te benaderen.
Jaja Philip dat weet ik ook wel.
Moet ik dat nu telkens bewoorden met "Accountname@internetprovider geconfigureerd met POP protocol" ?
 
Natuurlijk niet @Merel ... maar als je zegt "ik hou het niet onmogelijk dat er er nog ergens een externe POP account bestaat" en er aan denkt dat dit een conflict zou kunnen veroorzaken met je IMAP gebaseerde registratie in Thunderbird is het wel degelijk zinvol je erop te wijzen dat dit géén conflict KAN zijn...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan