Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolly13

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb de update van thunderbird 24.01 geinstalleerd en als ik nu iets wil veranderen aan mijn accounts krijg ik steeds dit:

Thunderbird.jpg

LET OP, er staat een fout in de vertaling. Het moet zijn NIET GESCHIKT. Ook heb ik gezien dat er een nieuwe map aangemaakt is bij de gebruikers genaamd Roland (mijn voornaam) waarin submappen staat appdata/roaming/thunderbird/profiles/tcxds6Roland/mail . Heb geprobeerd die map in te stellen maar als ik dan Thunderbird open staat er enkel folders Postvak in, prullenbak en postvak uit. Al de rest is verdwenen. Als ik nu alles uit mijn vroegere map mail naar deze nieuwe map kopieer staat mijn folders nog steeds niet zoals voorheen. Help
 
Het enige wat ik hiervoor kan verzinnen is het volgende.

Backup je emailberichten met Mozbackup
Kopieer het .pcv bestand naar een externe opslag om zeker te zijn dat deze veilig staat.
Ga naar deze map C:\Documents and Settings\Hier jouw accountnaam\Application Data\Thunderbird\Profiles ie ( Verwijder alles uit deze map )
Zet alle mail terug met Mozbackup
 
Bekijk dit eens New update 24.01 corrupted Account. What to do. • mozillaZine Forums

1) Backup all the mail with Mozbackup
2) copy the .pcv file to an external disk just in case of problems later - a precaution only
3) clear out C:\Documents and Settings\Josh\Application Data\Thunderbird\Profiles ie empty the folder
4) install new version of TB
5) restore email using Mozbackup

Kijk, daar zal ik hem ooit vandaan hebben zo te zien. Antwoord stond in mijne database.
Eens zal ik dit vertaald hebben, tekst is bijna gelijk.
 
Het is opgelost. Een backup gemaaakt van mijn Mail Folder.
TB Versie 24.01 geinstalleerd. Nu staat bij gebruikers de nieuwe map Roland/appdata/roaming/thunderbird/profiles/tcxds6Roland/mail.
Deze map aangeduid om de mails te bewaren. Als ik TB open had ik enkel Postvak in, Prullenbak en Postvak uit.
Heb de backup van mijn mail verplaatst naar de nieuwe folder mail bij Roland. Leek op niets.
Weer alles verwijderd tot enkel Postvak in, Prullenbak en Postvak uit overbleven.
Dan handmatig al de mappen en submappen die ik had staan in TB bij lokale mappen 1 voor 1 bijgemaakt. (bv map Temp, map Bewaren enz...)
Dan opnieuw de backup mails in die nieuwe map gezet en YES, gelukt.
TB 24.01 werkt , alles staat netjes zoals vroeger en ik kan veranderingen aanbrengen in de accounts.
Allemaal bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan