de vraag echter die ik me stel !
wat is er aan vooraf gegaan dat hij nu een zwart scherm te zien krijgt ?
heeft hij (je kleinzoon ) de bootvolgorde gewijzigd ...of heeft hij dus een probleem van vastlopen gehad en diende hij noodgedwongen een harde reset te doen !
heeft hij al eens de pc tijdens opstarten met rust gelaten ....
soms geeft deze inderdaad een zwart scherm tijdens het opstarten en dien je de pc gewoon met rust te laten ( duurt meestal 5 @ 10 minuten ) voordat deze dan verder gaat ! ...immers was hij bezig met een bewerking.
als blijkt dat de pc na maximaal een 30 minuten nog niet verder gaat met het opstarten ...
druk dan tijdens het opstartproces meermaals op de F8 toets
**note : indien ik op de F8 toets drukt tijdens het opstarten dan kom ik in een bootloader terecht en dien ik dus ook verder te klikken op de " Esc " toets om verder te gaan naar het onderstaande scherm met de 3 opties ...( dit is indien je dus geen UEFI of Secure boot gebruikt maar een gewone bios )
de afbeelding van de bootloader die ik te zien krijgt ...
heb je een zwart scherm of wilt de Windows 8 - 8.1 niet meer opstarten druk dan tijdens het opstartproces meermaals op de
F8 toets !
***Je zou het onderstaande scherm moeten zien met meerdere opties bij het indrukken van de F8 toets. (*3 in het totaal)
**** Deze opties zijn ..****
- Door gaan naar de windows 8 ( niet selecteren )
-Problemen Oplossen ( deze optie nemen we dan ook )
- PC uitzetten
Nadat u optie 2 geselecteerd heb “ Problemen Oplossen “
Krijg je ook hier weer een keuze menu te zien..met de volgende opties.(*3 in het totaal )
-PC Vernieuwen ( met behoud van bestanden )
-Fabrieksherstel ( kies je deze optie word alles gewist )
- Geavanceerde Opties
Kies je voor optie 3 “ Geavanceerde opties “ Dan zie je weer een keuze menu ....(*5 in het totaal )
- Systeemherstel
-Herstellen vanaf een eerder gemaakte systeeminstallatiekopie...
-Automatisch herstellen
***Tevens nemen we deze optie om de pc te herstellen .
-Opdrachtprompt
-Opstart instellingen
**Automatisch herstellen
Als Windows 8 niet meer opstart door bijvoorbeeld een foutieve bootloader of andere opstart problemen ..
dan kan Windows 8 dit zelf herstellen.