Status
Niet open voor verdere reacties.
Stel je voor dat je zo een Xiaomi Redmi 3 met een ongelofelijk grote batterij kan kopen rechtstreeks van bij de fabrikant?
Wel het kan.
Hier heb je de lijst met alle toestellen van Xiaomi Mi phones Xiaomi
Wens je een toestel kopen van Xiaomi, kan je hier op deze site best gaan zien,Smartphones hier staan prijzen bij in US dollar, hou rekening met de wisselkoers.
Op het moment van het schrijven is 1 US dollar 0,9160 €, dus is alles iets goedkoper dan wat je ziet van prijs. Hou er wel rekening mee dat het toestel ook nog moet opgezonden worden en dat daar verzendingskosten voor aangerekend worden. (ook komen er waarschijnlijk invoer kosten bij *gezien de nieuwe wetgeving ).
Je kan kiezen tussen 2 eentje van 16 dollar en eentje van 30 dollar.
Meer uitleg volgt nog.

Hier ga ik enkele linken plaatsen van de virtuele aankoop van de Xiaomi Redmi 2 wat het goedkoopste toestel is dat in de lijst staat en eigenlijk qua specificaties overeenkomt met een smartphone hier in België tussen de 120 en de 150€.
Eens zien of we daadwerkelijk profijt zouden doen.
Let wel, ik heb hem wel niet gekocht.

We kiezen dus voor het goedkoopste toestel in het zwart. Xiaomi Redmi 2 1GB/8GB Dual SIM Black
We klikken op het winkelmandje want extra's zoals een micro SD kaartje die eigenlijk niet zo heel duur zijn, maar ook in België voor die prijs kan gekocht worden.
Dan kom je hier terecht Checkout , dan selecteer je Belgium voor de Belgen onder ons en Netherlands voor de Nederlanders onder ons.
Voor de Belgen kan je kiezen met DHL voor 30 dollar en word het vrij snel geleverd , tussen de 3 en de 8 dagen.
Of je kan kiezen voor PostNl voor 16 dollar en ontvang je je smartphone tussen de 15 en de 25 dagen.
We kopen dus de goedkoopste smartphone van het assortiment, gaan we dus ook niet voor het duurste transport gaan.
Dus dat is 96+16 US dollar. dus is dat 112 dollar. komt dat ongeveer aan ongeveer 103€.
Door de nieuwe wetgeving omtrent bestellen uit het buitenland komen er nog extra kosten bij. Gezien de bestelling hoger is dan 22€ maar minder is dan 150€ dient u nog eens douane formaliteiten en BTW erbij te tellen. De BTW bedraagt 21% en komt op 21,63€ en de douane kosten komen op 12€ extra.
103+ 21,63+ 12= 136,63€
Dus is dit eigenlijk een vrij normale prijs voor dit toestel.
Wil je zelf de douane kosten uitrkenen kan je dit bv via deze site.https://thomas.vanhoutte.be/tools/customs/nl/

Wil je bv de alom besproken Redmi 3 met de enorme 4100 mAh batterij komt de telefoon aan 159 dollar en 16 dollar verzending 175 dollar is ongeveer 161€ maar die is momenteel uitverkocht.
Bij de Redmi 3 komt dit uit op 161+ 37,17+ 30= 244,17€
161€ voor het toestel, 37,17 BTW en 30€ douanekosten.
Wat dan eigenlijk voor dit toestel een beetje duur is naar mijn bescheiden mening. dit toestel zou niet meer als 200€ mogen kosten gezien de specs.

Kan je niet wachten tot de Redmi 3 terug beschikbaar is is momenteel de Xiaomi Redmi Note 2 Prime een prima keuze.
Dat toestel bied je voor de prijs van 179 US dollar een 5,5 full HD scherm met een mooie 401 PPi (Pixel Per Inch),
De Phablet word aangedreven door een 2,2GHz octa core van Mediatek helio X10 64 bit met 2GB RAM.
Die krijgt Android 5.0 om alles aan te drijven mee.
Een smartphone heeft ook 2 camera's tegenwoordig en dat is met deze Redmi Note 2 Prime niet anders. Achteraan steekt er een 13MP camera met gezichtsherkenning.
Vooraan heeft hij een 5MP camera waar je moeiteloos selfies of mee kan videobellen.
179 dollar is 164€+ 37,38€ BTW+ 30€ douanekosten= 245,38€ wat dan een redelijk aanvaardbare prijs is voor dit toestel.
Dus het hangt echt af van wat je wil gaan kopen. De Redmi 2 zou ik niet kopen, de Redmi 3 eigenlijk ook niet, maar de Redmi Note2 Prime is gezien zijn specs en de prijs toch heel schappelijk in prijs inclusief verzendingskosten, BTW en douanekosten.





 
Laatst bewerkt:
Wel mee oppassen want een vriend van mij heeft ook een een tablet gekocht en deze was enkel in Chinese taal en was niet mogelijk naar andere taal te veranderen.
 
Dat zou ongeveer de prijs zijn die je moet betalen voor de Xiaomi Redmi 2 1GB/8GB Dual SIM Black
Samenvatting

Je pakket wordt verzonden vanuit Azie met bestemming België. Voor het product betaalde je €96 en de verzending kostte je €15 (opgeteld is dat €111).
Bijkomende kosten

De berekening van de bijkomende kosten gebeurt aan de hand van de waarde van je pakket, deze waarde is inclusief de verzendkosten.

Het totale bedrag €111 van uw zending is bedraagt meer dan €22, maar is kleiner dan €150. U dient dus douaneformaliteiten en de BTW te betalen op deze zending. De BTW is 21% en bedraagt €23.31, de douaneformaliteiten bedragen hier €12. De totale bijkomende kost bij deze internationale verzending is dus €35.31.
Totaal: €35.31

Totale waarde pakket: €111
Totaal te betalen BTW(21): €23.31
Douaneformaliteiten : €12
Alle kosten opgeteld betaalde je €146.31

https://thomas.vanhoutte.be/tools/customs/nl/calcu.php
 
Foutje van mij ik heb dollar ingevoerd in plaats van Euro.

Dat zou ongeveer de prijs zijn die je moet betalen voor de Xiaomi Redmi 2 1GB/8GB Dual SIM Black
Samenvatting

Samenvatting

Je pakket wordt verzonden vanuit Azie met bestemming België. Voor het product betaalde je €88 en de verzending kostte je €15 (opgeteld is dat €103).
Bijkomende kosten

De berekening van de bijkomende kosten gebeurt aan de hand van de waarde van je pakket, deze waarde is inclusief de verzendkosten.

Het totale bedrag €103 van uw zending is bedraagt meer dan €22, maar is kleiner dan €150. U dient dus douaneformaliteiten en de BTW te betalen op deze zending. De BTW is 21% en bedraagt €21.63, de douaneformaliteiten bedragen hier €12. De totale bijkomende kost bij deze internationale verzending is dus €33.63.
Totaal: €33.63

Totale waarde pakket: €103
Totaal te betalen BTW(21): €21.63
Douaneformaliteiten : €12
? Alle kosten opgeteld betaalde je €136.63


https://thomas.vanhoutte.be/tools/customs/nl/
 
*het bestellen van goederen in het buitenland is dus gezien de nieuwe wetgeving omtrent de invoerkosten/btw & taksen iets om rekening mee te houden dus !
 
Foutje van mij ik heb dollar ingevoerd in plaats van Euro.

Dat zou ongeveer de prijs zijn die je moet betalen voor de Xiaomi Redmi 2 1GB/8GB Dual SIM Black
Samenvatting

Samenvatting

Je pakket wordt verzonden vanuit Azie met bestemming België. Voor het product betaalde je €88 en de verzending kostte je €15 (opgeteld is dat €103).
Bijkomende kosten

De berekening van de bijkomende kosten gebeurt aan de hand van de waarde van je pakket, deze waarde is inclusief de verzendkosten.

Het totale bedrag €103 van uw zending is bedraagt meer dan €22, maar is kleiner dan €150. U dient dus douaneformaliteiten en de BTW te betalen op deze zending. De BTW is 21% en bedraagt €21.63, de douaneformaliteiten bedragen hier €12. De totale bijkomende kost bij deze internationale verzending is dus €33.63.
Totaal: €33.63

Totale waarde pakket: €103
Totaal te betalen BTW(21): €21.63
Douaneformaliteiten : €12
? Alle kosten opgeteld betaalde je €136.63


https://thomas.vanhoutte.be/tools/customs/nl/

Had daar geen rekening mee gehouden Luc, ga dat er nog bij toevoegen. Om een zo compleet mogelijk plaatje te kunnen presenteren. Dank je wel.
 
Wel mee oppassen want een vriend van mij heeft ook een een tablet gekocht en deze was enkel in Chinese taal en was niet mogelijk naar andere taal te veranderen.

Xiaomi heeft zeker Engels aan boord, en heb een heel groot vermoeden dat het een internationale Android wel aanwezig zal zijn. De mogelijkheid om Nederlands in te stellen is dan ook heel groot.
Na enig opzoekwerk is het zo dat het enkel Engels is dat enigzinds begrijpbaar is voor ons europeanen dat erop geinstalleerd is. Maar er is wel een mogelijkheid om er Nederlands op te krijgen.
Zie link.MIUI V5 *Nederlandse taal* installeren op je Xiaomi | Xiaomi Smartphones Algemeen | Xiaomi Smartphones
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan