WPS Office verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddymo

Steunend lid
Vip Lid
Via een mail kreeg ik WPS office binnen en ik diende dit te installeren om de mail te kunnen lezen. Ik vind dit geen goed alternatief voor MS Office en wilde dit graag verwijderen. Maar dat gaat niet zo eenvoudig. In het configuratie scherm kan ik geen WPS Kingsoft Office vinden en ook met Regedit kan ik geen WPS software terugvinden. Hoe kan ik dit vervelende programma wegkrijgen. Kent iemand de oplossing ??? Dank om mij de stappen te tonen. Mijn besturingssysyteem is Windows 10 Home.
 
was deze mail u toegezonden via een bekende ..want dat je iets moest installeren geeft mij eerder het vermoeden dat dit geen zuivere mail was maar eerder een schadelijk bestandje meehad wat jij geactiveerd heb door deze zogezegd te instaleren … gedraagt uw pc zich nog normaal ..!
*ik raad je aan om een systeemherstelpunt terug te plaatsen of een eerder gemaakte backup ..
een systeemherstelpunt terug plaatsen kan enkel indien er dus ook herstelpunten aanwezig zijn !
 
Dag Qtex,
Ja de mail was mij toegestuurd door een bekende (iemand die werkt bij Barco) en de de computer gedraagt zich niet verdacht.
Om die mail te kunnen afdrukken gaf men mij de raad om WPS te installeren.
Ik vind dit echter een vervelend programma, weinig overzichtelijk en het is geen aagenaam beeldscherm.
Waar vroeger alle afdrukken gebeurden via Microsoft en HP printer springt daar nu telkens die WPS tevoorschijn.
Is er een programma waarmee je die WPS kunt verwijdeen ??? Of kan ikzelf via de computer die verwijdering uitvoeren ??
 
je zegt nergens iets terug te vinden betreffende de WPS Office .. op zijn minst raar aangezien deze wel bij de apps en onderdelen vermeld dient te staan zoals hier het geval is ..

Ashampoo_Snap_dinsdag 10 december 2019_11h03m05s_002_.jpg


om deze vervolgens dan te verwijderen klikt men deze hier aan en klikt men vervolgens op verwijderen ..

Ashampoo_Snap_dinsdag 10 december 2019_11h03m56s_003_.jpg


men dient dit nogmaals te bevestigen en desgewenst een melding te geven waarom je deze wenst te verwijderen ..
Ashampoo_Snap_dinsdag 10 december 2019_11h06m15s_004_.jpg


en vervolgens krijgt men dan te zien dat deze verwijderd word ..
Ashampoo_Snap_dinsdag 10 december 2019_11h09m14s_005_.jpg
 
Een ganse office suite installeren om een mail te kunnen afdrukken ? Lijkt me way over the top ! Zou ik nooit op ingaan... Het formaat is overigens compatibel met Word dus zie hier echt geen reden toe... Ik hoop dat je het weg krijgt !
 
Dag Qtex,
Ik heb alles nagekeken bij app en onderdelen maar daar kan ik evenmin WPS terugvinden. Nochtans staat dit op mijn bureaublad en ook bij de opsomming van de geplaatste onderdelen links in het scherm ( na openen van het teken vanMicrosoft) Wat te doen
 
kun je me link eens sturen van de installer die jij dan gebruikt heb ...
*klik ook eens op start en scrol naar de map "systeem " open vervolgens deze dan en klik op "configuratiescherm " kijk dan eens opnieuw in de lijst programma's en onderdelen of deze daar wellicht vermeld staat ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan