Status
Niet open voor verdere reacties.
PC:Bekijk bijlage 17960
het lukt niet meer om windows te updaten
[h=2]Windows update foutcode 80240016 [/h]heb gezocht maar geen oplossing gevonden
ik heb ook sfc /scannow en deze geef aan dat niet alles is hersteld
het logbestand lukt niet om bij te voegen

Wie weet raad
 
probeer het volgende eens indien de Windows probleem oplosser niet gebruikt kon worden ...

Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Type hier het volgende in: net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als voorlaatste net start wuauserv in en klik op enter .
Geef als laatste wuauclt /resetautorization /detectnow en klik voor de laatste keer op enter .
nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..(mogelijk dat je dit 2x dient te doen )
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .
 
Dit geeft sfc /scannow
update1.jpg
 
er zijn systeembestanden beschadigd volgens de sfc/scannow .. wil jij deze systeembestanden hersteld hebben dien je dism.exe uit te voeren ...

Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 8 -8.1- 10

Start een opdrachtprompt op als administrator ..
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter
Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..
5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !
Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.
591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..

*echter bood ik je 2 mogelijkheden aan en daar hoor ik niets over ..
 
voer de dism.exe opnieuw uit met als eerste opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
daarna geef je de opdracht Dism.exe /Online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup in
en als laatste geef je dan DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in
 
ik raad je aan om nog eens de sfc /scannow te draaien als zijnde de administrator ....indien je nu ook in het bezit ben van de Windows 8 dvd dan plaats je deze vervolgens ook in je drive .... het zou nu best kunnen zijn dat de sfc /scannow geen fouten meer vind ...indien zo dat ligt het probleem betreffende het niet kunnen updaten aan het feit dat je dus nog steeds met Windows 8 werkt dit werd eerder al vermeld !
 
ok dan heb jij dus je vraag in het verkeerde forum gesteld en had je dit ook eerder kunnen meedelen ...eerder vermelde ik al dat je diende te upgraden naar Win 8.1 ( zie bericht 2)

*wat leverde de sfc /scannow op !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan