Windows 10 Windows Sandbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvdw

Steunend lid
Vip Lid
Op mijn PC draait windows 10 home edition.
Via SchoonePC heb ik Windows Sandbox geïnstalleerd. Virtualisatie staat aan in de bios.
Bij het starten van Windows Sanbox krijg ik een foutmelding 0x80072746.
Op het internet wat gezocht maar niet echt een oplossing gevonden.
Is er iemand van jullie die dit kan oplossen voor mij ?
 
ik heb hier ergens op het forum gelezen dat als je hyper-v wilt installeren, je hyper-v moest aanvinken en de twee onderliggende vakjes ook en dat je er dan kan in werken zonder een OS erin te installeren, is dit juist
of moet ik toch een windows erop installeren.

5f5f9e3ec1ae9-hyper_v.jpg


bedankt

ed
 
ik heb hier ergens op het forum gelezen dat als je hyper-v wilt installeren, je hyper-v moest aanvinken en de twee onderliggende vakjes ook en dat je er dan kan in werken zonder een OS erin te installeren, is dit juist
of moet ik toch een windows erop installeren.

Je vraag is een beetje vreemd... Het eerste deel van je vraag kan ik nog plaatsen. Je moet de Hyper-V role installeren en dan kan je er gebruik van maken.
Maar het 2de deel om "zonder" of "met" een OS erin te installeren, daar ben ik niet mee wat je bedoeld.

Weet je wat Hyper-V is, en wat het ongeveer doet (of voor bedoeld is)?
 
Ik was ook totaal verbluft om na 46 tussenkomsten en héél degelijke, detailuitleg van een aantal van mijn collega's die vraag te lezen want ... die maakt inderdaad duidelijk dat je nog helemaal niet snapt wat een Hyper-V service is... Je haalt een virtualisatie platform en een virtual machine (zoals Virtualbox) gewoon door elkaar.

Hyper-V is een onderdeel van Windows dat je moet activeren, maar het is nog altijd Windows ... dus de vraag slaat nergens op!
 
Sandbox en hyper v zijn toch twee virtuele machines, zoals virtual box.
Als je sandbox gebruikt kan je er niets insleepen om te testen bv, als je sandbox sluit is alles weg.

In hyper v kan je wel programma's slepen van bv je bureaublad.
Alles wat je daar in doet blijft bewaard als je hyper v sluit blijft alles erin staan.

Maar bij virtual box moet je toch ook een OS installeren.
Moet dit dan niet met hyper v
Dat was mijn vraag

Grt
Ed
 
Hyper-V en VirtualBox zijn hypervisors. Geen virtuele machines.
Een hypervisor kan een omgeving creëren om virtuele machines aan te maken en op te starten. Niet meer, niet minder.
Dus een virtuele machine draait onder een hypervisor zoals Hyper-V, VMware, VirtualBox, ....

Het is de bedoeling dat je in een virtuele machine een OS installeerd naar keuze. (Windows, Linux, Unix, ...)

In hyper v kan je wel programma's slepen van bv je bureaublad.
In een virtual machine, welke onder bijvoorbeeld Hyper-V draait, kan je copy/paste functie gebruiken als je via de Hyper-V manager + VM console werkt. Of via een RDP sessie met clipboard functionaliteit enabled.
Indien dit een standaard VM betreft, blijft de data persistent. Bij een VDI omgeving bijvoorbeeld, welke evengoed onder een hypervisor draait is dat niet. (maar daar gaan we niet in detail over)
 
Nogal vrij technisch voor een leek voor mij, ik ga mij er niet aan wagen,
heb vroeger met VM en Virtual box gewerkt maar dit is lang geleden van in de schooltijd,
nu is mijn brein niet meer zo fris, maar enfin
ik heb nu toch weer iets bijgeleerd,
bedankt iedereen.

Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan