Windows 10 Windows Sandbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvdw

Steunend lid
Vip Lid
Op mijn PC draait windows 10 home edition.
Via SchoonePC heb ik Windows Sandbox geïnstalleerd. Virtualisatie staat aan in de bios.
Bij het starten van Windows Sanbox krijg ik een foutmelding 0x80072746.
Op het internet wat gezocht maar niet echt een oplossing gevonden.
Is er iemand van jullie die dit kan oplossen voor mij ?
 
Dat zal de reden zijn waarom het bij jou werkt en bij mij niet ????

Ik heb nog een andere (oude) PC met de pro versie van windows 10 en daarop draait Sandbox - weliswaar zeer langzaam.
De home versie zal dit feature niet meer beschikbaar hebben.
 
@mdc1756 een32bit systeempje heeft maximaal 4gb meegekregen maar deze word nooit helemaal gebruikt en zeker niet indien er dan nog een onboard geluids/videokaart op het moederbord aanwezig is .
*vb er is 4gb aanwezig ...van deze 4gb word er effectief een 3.5gb gebruikt ..maar er is er zo wel een onboard geluids/videokaart aanwezig d.w.z dat van deze 3.5gb wederom een deel van het ram geheugen weg gesnoept word en je dus minder ter beschikking heb voor het draaien van het systeem en de verwerkingen ..indien je van deze 3.5gb nog een 3gb over heb en je wilt dan een virtuele omgeving gebruiken ..wel dat kan dus nooit goed komen ..je systeempje zal meermaals vast lopen en bevriezen ..

wil je een virtuele omgeving gebruiken dien je een 64bit systeem te gebruiken met meer dan 8gb ram geheugen zodat er maximaal een 4gb over blijft voor het gast systeem !
**dit werd in het verleden ook al meermaals meegedeeld !
 
Ik weet overigens niet welke technologie nu precies door die Sandbox wordt gebruikt aangezien Hyper-V niet moet opstaan maar het is ook zo dat de geavanceerde technieken voor virtualisatie enkel aanwezig zijn bij een 64bit-processor. Dus nog los van wat @Qtex vertelde : de processor kan het gewoon niet aan in een 32-bit systeem.
 
@PhilipV indien er een x64 bits processor aanwezig is maar een 32 bits besturingssysteem dan dus wel maar verwacht geen wonderen aangezien een 32 bits besturingssysteem maximaal 4gb mee heeft maar nooit deze volledig ter beschikking heeft ..
 
heb zelf eerder al onder de xp een 32 bit besturingssysteem terwijl de processor een 64 bit was ..
bij vista was dit even zo pas toen de Win7 uitkwam ben ik overgestapt naar een 64 bit besturingssysteem ..
 
Ter info:
* Op mijn "oude" portabel was Win7 32 bit geïnstalleerd terwijl de processor 64 bit was. Uiteraard was dit een hele tijd geleden. Er was wel een schijfje meegeleverd met de 64 bit versie van Win7. Een vriend van mij had enkele maand later een bijna identieke portable gekocht en daar was Win7 64 bit geïnstalleerd.
Open vraag: was er twijfel bij de constructeur over 64 bit - ik weet het uiteraard niet.

* De test met sandbox op mijn oude (vaste) PC met Win10 pro was dus gelukt (#18) maar bevestigt dat er meer geheugen nodig is om vlot te werken. Die PC heeft maar 3 GB on board en via taakbeheer was duidelijk te zien dat die volledig opgebruikt werd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan