Windows 10 Windows Sandbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvdw

Steunend lid
Vip Lid
Op mijn PC draait windows 10 home edition.
Via SchoonePC heb ik Windows Sandbox geïnstalleerd. Virtualisatie staat aan in de bios.
Bij het starten van Windows Sanbox krijg ik een foutmelding 0x80072746.
Op het internet wat gezocht maar niet echt een oplossing gevonden.
Is er iemand van jullie die dit kan oplossen voor mij ?
 
om de sandbox effectief te kunnen gebruiken dient je cpu dit ook te ondersteunen ..
staat dan ook hyper v aan bij Windows onderdelen ..indien niet dien je deze aan te zetten en je systeem dient te worden herstart om deze vervolgens bij te werken .
 
Ik heb het idee dat je wel wat Engels begrijpt ? Ja, lees dit ...

I am just posting to remind you, that Sandbox is a feature in Pro, Education and Enterprise editions. The reason Home edition costs less than Pro is that it has only the essentials; for additional features, you must pay extra.

Always when using various hacks in Home edition to get Pro features, be prepared to lose those features any time. It is not a bug, it is not Microsoft's fault, it does not mean that Windows does not work. It simply means that you have an edition of Windows which is not supposed to have that feature.

If you submit feedback to Microsoft about this issue, if they respond you will be told that the error message you got means that you have tried to use a feature not supported by your Windows edition.

To get Sandbox working, upgrade to Pro.
 
@Qtex: zie instellingen - is dit wat je bedoelt (Windows Hypervisor-platform):
1588061194225.png

@philip: Heb ik ook gelezen op internet, maar in een andere draad wordt wel verwezen naar het gebruik van Sandbox - vandaar mijn vraag. Misschien bestaat er toch nog ergens een sprankeltje hoop ;-)

Toch al bedankt voor de reacties !
 
en ik las ook dat de optie in de instellingen aanvinken of niet in de HOME-editie gewoon kan, maar geen effekt heeft omdat de onderliggende softwarematige features ontbreken...
 
ik dacht ook, was niet echt zeker, dat dit een feature is in de pro of enterprise versie.
volgens deze link: https://www.tenforums.com/tutorials...-sandbox-feature-windows-10-home-edition.html
zou het mogelijk zijn om het in de home versie aan de praat te krijgen ...
jammer genoeg ben ik al sedert XP een 'verslaafde' pro gebruiker ... deze keuze heeft me nog nooit teleur gesteld.

deze bewerkingen zouden moeten gebeuren met de verborgen 'Administrator': een zéér belangrijk détail dus.
 
Laatst bewerkt:
@cvdw ja maar hyper-v ontbreekt bij u ..zie mijn afbeelding ..
*aangezien mijn cpu géén virtualisatie ondersteund dien ik gebruik te maken van VMWare ik kan vervolgens hier ook dus Sandbox of hyper-v niet gebruiken ..
de 3 ingekleurde dienen aanwezig te zijn bij u om Sandbox te kunnen gebruiken ..
Ashampoo_Snap_dinsdag 28 april 2020_10h57m48s_002_.jpg
 
Voor alle duidelijkheid : Hyper-V en Hypervisor Platform moet NIET opgezet als je Windows Sandbox opzet !!! Dat zijn concurrerende technologiën. Heb je nodig voor VirtualBox en dergelijke, maar niet voor Sandbox !

Overigens op een PC die Sandbox geinstalleerd heeft als feature kan je géén VM pur sang meer draaien.

Wat je wel in beide gevallen moet nakijken is de virtualisatie in je BIOS. Die moet opstaan !
Je kan dat ook vanuit Windows nakijken via Taakbeheer - Prestaties - Processor ! Daar zie je onder de grafiek :

1588068731925.png


en die vertelt je of je PC (hardware) er klaar voor is ...
 
  • Leuk
Waarderingen: Qtex
inderdaad bemerk ik hier nu ook dat ik hier dus wel de Sandbox kan gebruiken .. dus mijn eerder verklaring is verkeerd
*dit was eerder wel zo maar denk dat dit aangepast werd door Microsoft op vraag van de gebruikers !
het is tevens zo als PhilipV vermeld dat Hyper-V en Hypervisor Platform niet aan hoeven te staan ! **neem ernota van dat ik hier de Windows10 pro gebruikt !
het is inderdaad zo dat de virtuele systemen in VMware of virtualbox niet meer op te starten zijn indien Sandbox actief is ..deze hoeft zelfs niet in gebruik te zijn !

Ashampoo_Snap_dinsdag 28 april 2020_13h11m17s_001_.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan