Windows 11 windows formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

strikerfox

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb hier een backup van windows met acronis op een externe schijf, mijn vraag is als ik formateer en windows terug instaleer kan ik deze back-up terug plaatsen,
ik heb hier een opstart probleem, als opnieuw opstarten selecteert duur dat een 30sec voor ik mijn windows scherm krijg
als ik mijn pc gewoon afsluit en opstartknop gebruik nog geen 5sec
M.V.G.
Guido
 
Oplossing
ik heb hier als vb ' Ondrive ' genomen, maar er zijn nog andere processen die nutteloos zijn .... en die zijn verschillend van pc tot pc! niet iederéén bezit dezelfde apps op zijn machine uiteraard.

een verse install lost veel op, maar dan ben je ook al je apps kwijt! niet echt handig dus!

wat je misschien ook kan uitvoerenis een ' inplace-repair ', je maakt een verse windows stick, je steekt die in je pc terwijl hij opstaat, ga met de verkenner naar die stick, en dubbel klik op ' setup '. op een bepaald moment wordt gevraagd wat je wenst te behouden: vink alles aan (persoonlijke data en apps) en laat het proces maar lopen ....

bekijk eerst op youtube naar enkele filmpjes hierover...
in taakbeheer, tab ' opstart-apps ' es nazien wat er infeite NIET nodig is om je pc te laten werken.
bv ik gebruik GEEN ' OneDrive ', dus deze App is uitgeschakeld bij het opstarten, die neemt toch wel wat tijd in beslag!
EERST bovenstaande nakijken, de processen es googlen om te zien of ze echt nodig zijn!

wat je vraag betreft: dat kan, maar .... enkel met het opstartmedium (bootdisk), een usb-stick of cd/dvd, gemaakt met Acronis zelf!!!!!
ik gebruik een ander backup app, daarvan heb ik een ' bootable media ' van gemaakt op een stick,
de procedure om het ding op te starten: stick in de pc steken, opstarten en op ' esc ' of F2,F8, ..... drukken om het boot menu te zien, stick kiezen met de pijltjes + enter. de app start op en kies je backup + enter ...... en richtlijnen volgen.
 
Die bootable media van acronis heb ik op usbstick,en vroeger kon die backup terug plaatsen zonder die bootable media, in verband met die proccesen ik heb geen one drive staan,
ik heb hier bootsector herstel met de windows cd op herstel geselecteerd en in opdracht promt comando
boot rec /fixmbr
/fixboot
en bootrec.exe /rebuild bcd
niets helpt
 
Laatst bewerkt:
ik heb hier als vb ' Ondrive ' genomen, maar er zijn nog andere processen die nutteloos zijn .... en die zijn verschillend van pc tot pc! niet iederéén bezit dezelfde apps op zijn machine uiteraard.

een verse install lost veel op, maar dan ben je ook al je apps kwijt! niet echt handig dus!

wat je misschien ook kan uitvoerenis een ' inplace-repair ', je maakt een verse windows stick, je steekt die in je pc terwijl hij opstaat, ga met de verkenner naar die stick, en dubbel klik op ' setup '. op een bepaald moment wordt gevraagd wat je wenst te behouden: vink alles aan (persoonlijke data en apps) en laat het proces maar lopen ....

bekijk eerst op youtube naar enkele filmpjes hierover:


bv.https://www.youtube.com/watch?v=CAOwN68AInE
er zijn er nog uiteraard, druk op het toetsenbordje om subtitles te krijgen en op tandwieltje om de gewenste taal in te stellen.
 
Oplossing
waarom zou dit niet lukken???
dubbelklikken op setup, bij de vraag van updates: niet nu antwoorden, Apps en persoonlijke gegevens BEHOUDEN.
eerlijk gezegd deze methode heeft mijn voorkeur, windows wordt vernieuwd. bij terugzetten van een backup worden eventuele fouten ook terug gezet ....
 
Laatst bewerkt:
Als antwoord in je initiële vraag onder #1: ja, dat kan. Ik doe dat soms ook bij klanten die problemen hebben. Eerst alle partities verwijderen (uiteraard niet vergeten om je persoonlijke data eerst te backuppen) en dan een schone installatie van Windows 10/11. Dan even Acronis erop en backup van C partitie terug zetten. Werkt prima en spaart veel (upgrade) tijd uit wanneer die backup niet te oud is, hé. Bedoeling is in eerste plaats om te zien of er niks hardware matig aan de hand is. Als de schone installatie van Windows probleemloos verloopt en alles start terug mooi snel op, dan de backup terug zetten. Systeem zal ook automatisch activeren.
 
Inderdaad Wivy ook met windows 10 is het geluk, alles is nu terug in orde met opstart van windows,
een heel goeie tip, om windows te herstellen en met behoud van alle apps en niet te moeten formateren.
nogmaals Bedankt. mag daar nu een slotje op.
 
  • Geweldig
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan