Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

doordat ik met verschillende spyware's, virussen ect op mijn windows xp heb, ga ik die formateren.
Dus ik steek mijn xp cd in de pc, start mijn pc op en dan zorg ik ervoor dat mijn cd-rom mijn 1e boot drive is.

Dus niet veel later komt op mijn scherm "druk op een toets om vanaf de cd op te starten", ik mag nog zo veel en nog zo hard drukken op mijn toetsenbord als ik wil maar er gebeurd niets. En hij start weer normaal op.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Eventueel een andere formateringsmanier is ook welkom.[OPLOSSING]
je kan ook home everest downen
Je drivercd gebruiken.
Als je die niet hebt kunnen we met de gegevens van je pc de drivers gaan zoeken voor je.
Weet je niet welke hardware je hebt, installeer dan even SIW en post de gegevens over je moederbord, netwerkkaart, videokaart en audiokaart dan zoeken we dit even op
Heb heb gewoon mijn toetsenbord vervangen door een andere en rarara, het werkte.
Dus het formateren is uiteindelijk gelukt en alles staat er terug op.

Maar nu heb ik een 2e probleem: mijn internetverbinding.
Hoe moet ik dat gaan regelen?
Want als ik nu naar internetexplorerer ga dan komt er op dat ik geen internet heb.
Hoe los ik het op? :)
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

doordat ik met verschillende spyware's, virussen ect op mijn windows xp heb, ga ik die formateren.
Dus ik steek mijn xp cd in de pc, start mijn pc op en dan zorg ik ervoor dat mijn cd-rom mijn 1e boot drive is.

Dus niet veel later komt op mijn scherm "druk op een toets om vanaf de cd op te starten", ik mag nog zo veel en nog zo hard drukken op mijn toetsenbord als ik wil maar er gebeurd niets. En hij start weer normaal op.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Eventueel een andere formateringsmanier is ook welkom.

Eerst de cd-rom in de cd-rom speler steken, in de "bios" instellen dat de pc moet opstarten vanaf de CD- Rom (niet vergeten om dit op te slaan) en dan de pc opstarten is de normale gang van zaken. Als dit niet werkt moet u eens proberen om een cd rom met Windows XP te lenen van een kennis. Bij het terug installeren wel uw eigen produktcode ingeven.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst mijn computer eens scannen op virussen in veilige modes.
Sommige virussen nemen nogal wat geheugen voor zich, en verhinderen soms ook exe en opstart bestanden.
Neem best nadien een back-up van uw drivers, kwestie van nadien vlugger klaar te zijn met uw nieuwe installatie. Hier kan u drivermax downloaden
 
je kan ook eens proberen F9 of F11 te gebruiken dan kan je kiezen waar hij moet booten ,via cd of via hd is wel verschillend is te zien wellk mobo je gebruikt, en als niets van hierboven helpt kan je de 6 floppy's laten maken als opstart en die dan gebruiken samen met je cd.
 
Hallo,


Dus ik steek mijn xp cd in de pc, start mijn pc op en dan zorg ik ervoor dat mijn cd-rom mijn 1e boot drive is.

Dus niet veel later komt op mijn scherm "druk op een toets om vanaf de cd op te starten"

Even een quote want blijkbaar word niet alles gelezen van de overigens zeer informatieve post.
cdrom staat als eerste boot en er word gvraagd of de pc inderdaad vanaf cdrom gestart mag worden.
Dit word gevraagd door de autorunie op de cd staat en dus is de pc al aan het opstarten vanaf de cd.
Wat het (veel voorkomende) probleem hier is is waarschijnlijk dat het toetsenbord niet herkend word.
Een ps2 bordjegebruiken is de meest eenvoudige oplossing dan.
Als het een usb bordje is kan je eens kijken hoe het bios ingestel is ivm usb.
Wat je kan proberen om een volledige format van de schijf, of enkel een partitie is active killdisk
Ik heb een oudere versie, die start meteen door zonder toet in te drukken.
Of je usb support zal krijgen? ik denk van wel.
Je krijgt (uiteraard) zelfs cdrom ondersteuning.
Als dit niet meer zo is met recentere versie van active killdisk kan ik je mijn versie bezorgen.
 
Even een quote want blijkbaar word niet alles gelezen van de overigens zeer informatieve post.
cdrom staat als eerste boot en er word gvraagd of de pc inderdaad vanaf cdrom gestart mag worden.
Dit word gevraagd door de autorunie op de cd staat en dus is de pc al aan het opstarten vanaf de cd.
Wat het (veel voorkomende) probleem hier is is waarschijnlijk dat het toetsenbord niet herkend word.
Een ps2 bordjegebruiken is de meest eenvoudige oplossing dan.
Als het een usb bordje is kan je eens kijken hoe het bios ingestel is ivm usb.
Wat je kan proberen om een volledige format van de schijf, of enkel een partitie is active killdisk
Ik heb een oudere versie, die start meteen door zonder toet in te drukken.
Of je usb support zal krijgen? ik denk van wel.
Je krijgt (uiteraard) zelfs cdrom ondersteuning.
Als dit niet meer zo is met recentere versie van active killdisk kan ik je mijn versie bezorgen.

ik zal dat programmaatje eens downloaden morgen ofzo.
ook kan een vriend zijn xp cd even lenen aan mij.

iedereen al bedankt voor de reacties. :duimop:
 
Hallo,

doordat ik met verschillende spyware's, virussen ect op mijn windows xp heb, ga ik die formateren.
Dus ik steek mijn xp cd in de pc, start mijn pc op en dan zorg ik ervoor dat mijn cd-rom mijn 1e boot drive is.

Dus niet veel later komt op mijn scherm "druk op een toets om vanaf de cd op te starten", ik mag nog zo veel en nog zo hard drukken op mijn toetsenbord als ik wil maar er gebeurd niets. En hij start weer normaal op.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Eventueel een andere formateringsmanier is ook welkom.

Blijkbaar wordt het toetsenbord hier niet herkend. Denk best eens een ps2 toetsenbord aanhangen om op te starten.
 
Heb heb gewoon mijn toetsenbord vervangen door een andere en rarara, het werkte.
Dus het formateren is uiteindelijk gelukt en alles staat er terug op.

Maar nu heb ik een 2e probleem: mijn internetverbinding.
Hoe moet ik dat gaan regelen?
Want als ik nu naar internetexplorerer ga dan komt er op dat ik geen internet heb.
Hoe los ik het op? :)
 
Je drivercd gebruiken.
Als je die niet hebt kunnen we met de gegevens van je pc de drivers gaan zoeken voor je.
Weet je niet welke hardware je hebt, installeer dan even SIW en post de gegevens over je moederbord, netwerkkaart, videokaart en audiokaart dan zoeken we dit even op
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan