Windows 11 Windows defender

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,

Ik gebruik Windows defender als beveiliging op mijn Windows 11 systeem. Niets mis mee, zou ik denken. Nu wil ik mijn Nas opslag apparaat uitsluiten van scannen door Windows defender, maar ik weeet niet hoe ik dat kan doen. Wie kan mij s.v.p. helpen? Ik hoor het nog graag.
Vriendelijke groet,
Cor
 
Oplossing
Nee, dat begrijp je niet goed ...

Als je een share van je NAS hebt opgenomen in je explorer en dus een letter hebt toegewezen ziet je PC dit als een externe netwerkdrive.

Vb.

1678544430656.png


Dit zijn allemaal zo'n shares en die werden als gedeelde mappen/drives opgenomen en zullen dus gescand worden.
Maar zoals ik in vorige post als aangaf, vb. van die Z-schijf wil ik de folder SOFT toch maar liever NIET laten scannen om zeker te zijn dat Defender geen essentiële bestanden (terecht of niet) in quarantaine begint te zetten of nog erger verwijdert.

1678544535165.png

Dat moet je dus ook doen...
 
Defender zal je NAS enkel scannen, als de gedeelde folders op je PC een letter hebben toegewezen gekregen.
En het is dus voldoende die letter (vb. E:\) vanaf de root of lager in de uitsluitingen van je Windows Defender te zetten.

Mijn eigen vb...

1678541397679.png


O: en Z: zijn folders op mijn beide NAS'sen...
 
Dank voor jullie reactie Aardbei en Philip. Voor Philip: Begrijp ik het nu goed, dat enkel, wanneer ik een bestaande map naar b.v. mijn bureaublad download, dat dan en dan alleen dán, Windows Defender in actie komt en anders niet ? Ik hoor het nog graag.
Vriend. groet,
Cor Jansen
 
Nee, dat begrijp je niet goed ...

Als je een share van je NAS hebt opgenomen in je explorer en dus een letter hebt toegewezen ziet je PC dit als een externe netwerkdrive.

Vb.

1678544430656.png


Dit zijn allemaal zo'n shares en die werden als gedeelde mappen/drives opgenomen en zullen dus gescand worden.
Maar zoals ik in vorige post als aangaf, vb. van die Z-schijf wil ik de folder SOFT toch maar liever NIET laten scannen om zeker te zijn dat Defender geen essentiële bestanden (terecht of niet) in quarantaine begint te zetten of nog erger verwijdert.

1678544535165.png

Dat moet je dus ook doen...
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan