Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Ik heb hier een laptop Lenovo g50-45 er staat Windows 10 op. Ik heb er al ander geheugen en hardeschijf ingestoken maar probleem blijf het zelfde. Als ik nu bv de laptop aan zet brand lampje van de schijf en webcam maar dat blijf zo 10 minuten duren zwart scherm. Ook al eens zonder batterij gestart maar help ook niet.
 
is er nog iets via usb aangesloten intussen op het toestel? anders dat es loskoppelen? )

Dat brengt me wel op een idee omdat tuts zegt dat het webcam ledje brand.
Intern zit een webcam in een laptop via USB verbonden op het moederbord.

Mogelijkheid is dus webcam defect of niet goed werkend en dat betekend laptop openmaken en het stekkertje van de webcam loshalen en proberen of dat het probleem is.

Maar nogmaals, via veilige modus zou de webcam niet geladen moeten worden en zou de laptop door moeten starten als de webcam defect is.
 
het gaat in de bios/uefi niet zo zeer om drivers laden. het kan zijn dat die z'n 'power up' niet reageert zoals het zou moeten. Slecht contact of defect. En dat zou kunnen voldoende zijn om een fout op de usb bus te veroorzaken.
En dus moeilijkheden bij het starten.
 
Je zegt in de topicstart dat je de harddisk ook hebt vervangen.
Wat staat daar op ? Is dat en kloon van de oude HD of staat daar en schone installatie op ? Hoe verliep de schone installatie ?
Is het een kloon, staan hier ook de nu de eventuele fouten van de oude schijf op.
 
Hoe staat AHCI in het BIOS?
Kan zijn dat de drivers voor de SATA controller niet of niet goed zijn geïnstalleerd. In dat geval AHCI op disabled zetten zodat deze tijdelijk als IDE schijf werkt en dan later de drivers installeren.
Zijn de drivers wel geinstalleerd en AHCI staat op disabled moet je deze op Enabled zetten.

Even proberen dus. Daarna de besturing er op installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan