Windows 8 update

Status
Niet open voor verdere reacties.

luc

Erelid
Ik heb gebeld naar mycom in Belgie en ze zeggen dat ik windows 8 pro upgrade nog altijd mag afhalen aan 59,99 euro;
Nu heb ik met acronis mijn windows 7 naar een nieuwe interne schijf verplaatst. En alles werkt zeer goed.
Als ik nu windows pro 8 op mijn oude schijf plaats gewoon door een keer mijn schijf te verwisselen wat overigens gaat binnen de 5 minuten bij een Hp Touchsmart 300-1025 pc.
Kan ik hem dan direct terug omwisselen als het mij niet aanstaat. Overigens mijn originele harde schijf is ook nog prima in orde. Ik zie enkel bij de windows prestatie index 0.9 punten naar boven gegaan bij de HDD. Het is omdat ik denk dat windows 8.1 wel degelijk een verbetering zou kunnen zijn. Graag een suggestie.
 
fijn voor je dat je de upgrade kan vast krijgen tegen deze prijs ; normaal mag het niet meer ....en moeten ze 99€ vragen voor een upgrade dvd..

jij wilt de oude HDD waarop dan nu ook de windows7 staat upgraden naar de windows8
wel je kan zeker de upgrade volbrengen en deze gaat je zeker ook lukken ...print desnoods de werkwijze uit die ik eerder al beschreven heb ....zie hier

je spreekt echter over de upgrade windows 8.1 !
deze is nog niet ter beschikking gesteld dus de upgrade dvd betreft hier dus de windows8 versie te zijn die eind januari stop gezet werd ....

opmerking

de windows 8dvd die verkocht word door mycom.be betreft dus géén upgrade dvd te zijn maar de Windows8 pro dvd ZIE HIER
Met deze dvd verkrijg je de keuze tussen een verse instal of een upgrade met behoud van bestanden ...
 
Laatst bewerkt:
dat wat jij nu wilt doen heb ik al lang gedaan ....destijds toen je de upgrade dvd digitaal kon aankopen voor 30€
achteraf heb ik dan ook de upgrade dvd vastgekregen ...
ook ik had dus een kopie aangemaakt van mijn windows7 om deze te upgraden naar de windows8...
ook ik had een twijfel mocht het tegen slaan ,kan ik dan terug naar de win7 (daarom dus ook een 2de interne schijf gehaald) nu moet ik er bij zeggen dat de windows8 me zo goed bevalt dat ik de windows7 ,welke op de andere interne schijf stond verwijder heb ....deze interne schijf doet nu dienst als een Data schijf van 1 TB
 
Ik denk dat als ik uw commentaar lees en dat is tenminste het commentaar van een gebruiker van windows 8 en niet van een persoon die het enkel op voor(oordelen) heeft maar het zelf niet gebruikt. Nu ja ik ben nog altijd maar 6 jaar ouder dan jij en voor wie denkt dat wij outbolilg zijn die vergissen zich
Ik gebruik dit voor clonen ed. Ik haal gewoon mijn schijf uit de pc en breng een nieuwe in en gebruik acronis. Dus gewoon oude interne schijf hierin. Sharkoon SATA QuickPort XT USB 3.0.jpg
.
 
ieder heeft zo zijn eigen manier ...wat jij gebruikt om te klonen zal waarschijnlijk ook wel werken ( waarschijnlijk is niet het juiste woord ;) ) anders gebruikte jij het niet ...
ik gebruik de optie van acronis zelf om te klonen deze werkt ook perfect.
 
Dit heb ik ook eens meegemaakt als ik gewoon op de toets prinscreen drukte zonder bijkomende andere toets blokeerde de pc. Het enige wat je moet doen is :
Toetsenbord herstellen
windows open cmd en plak volgende opdracht:
bcdedit -debug off
 
Een beetje te enthousiast over de prijs denk ik ? Ik dacht dat een VUP DVD een upgrade was en dat wordt ook bevestigd bij "specificaties". Op dezelfde site kost Microsoft Windows 8 Pro OEM NL 142,99 euro en Microsoft Windows 8 Pro Pack NL 159,99 euro. Zo'n 100 euro duurder dan de upgrade.
 
Ik heb wel geen nieuwe oem nodig. Ik heb al Windows 7 dus ook oem op mijn Pc.
Dus het gaat over mijn PC windows 7 upgraden naar Windows 8 pro.
En na telefonisch contact gaat het wel over deze update.
Dus ik heb geen nieuwe oem nodig.
Dit is nl de upgrade op de normale pc aankoop met een bestaand besturingssysteem zoals de meest verkochte pc's en laptops verkocht in handel. Dus op alle PC's en Laptops verkocht gebruiksklaar met besturingssysteem.
 
@ Herd Wick zie de link in bericht nr. 2
het is zo dat de digitale versie windows8 pro tot 31 januari 2013 kon aangekocht worden voor 30€
en de DVD kon je toegestuurd worden voor een bedrag van 60€ .
na 31 januari was deze promotie gedaan en handhaafde microsoft de volle prijs ..
echter de web winkels die destijds een groot aantal hebben in gedaan verkopen nu nog steeds de windows 8 pro dvd aan 59,99€
met deze dvd kun je een verse instal doen of je kiest voor de upgrade (voordeel is dat je zowel de bestanden behoud als de geinstalleerde programmas...
in princiepe mag men deze goedkope versies niet meer verkopen .....
stel dat ik morgen naar mycom.be rijd en ik koop me daar de windows 8 pro dvd aan voor 60€ ( ben ik dan strafbaar ) antwoord neen dat ben ik niet.
de winkel is in dit geval in overtreding ik zelf dus niet !
en zeg nu zelf betaal jij liever 59,99€ of betaal jij liever de volle pot (
Bekijk bijlage 10739
 
Ik heb tevens nog een laptop waar vroeger Windows Vista op was Ubuntu 13.10 op geinstalleerd en dat werkt ook goed . Het is wel in begin een beetje meer zoeken. Daar kon ik vroeger Google Earth op een deftige manier op krijgen. Nu na alternatief installeren trekt het op niets. Maar als je een tweede PC of Laptop gebruikt moet je het zeker overwegen. Na een beetje zoeken kan je zelfs scannen naar PDF. Sorry nu dwaal ik wel echt af.
 
Dus al ik het goed begrijp kan je met die upgrade versie ook een complete installatie doen van Windows 8, te vertrekken vanop een nieuwe (en dus lege) harde schijf of begrijp ik dat verkeerd?


nee je kan niet vertrekken van een lege nieuw aangekochte schijf er moet een windows aanwezig zijn ...

de windows dvd die nog verkocht word door mycom.be laat je inderdaad toe te kiezen tussen een verse installatie ...(zonder behoud van bestanden en programmas)
of een upgrade (met behoud van bestanden en programmas)
 
@ Herd Wick zie de link in bericht nr. 2
het is zo dat de digitale versie windows8 pro tot 31 januari 2013 kon aangekocht worden voor 30€
en de DVD kon je toegestuurd worden voor een bedrag van 60€ .
na 31 januari was deze promotie gedaan en handhaafde microsoft de volle prijs ..
echter de web winkels die destijds een groot aantal hebben in gedaan verkopen nu nog steeds de windows 8 pro dvd aan 59,99€
met deze dvd kun je een verse instal doen of je kiest voor de upgrade (voordeel is dat je zowel de bestanden behoud als de geinstalleerde programmas...
in princiepe mag men deze goedkope versies niet meer verkopen .....
stel dat ik morgen naar mycom.be rijd en ik koop me daar de windows 8 pro dvd aan voor 60€ ( ben ik dan strafbaar ) antwoord neen dat ben ik niet.
de winkel is in dit geval in overtreding ik zelf dus niet !
en zeg nu zelf betaal jij liever 59,99€ of betaal jij liever de volle pot (
Bekijk bijlage 10739

Ik denk niet dat je verklaring juist is. De handels kunnen die updates niet zelf verkopen aan die prijs of een "stock" aanleggen. De realiteit is dat Microsoft zo hopeloos is dat ze terug een actie op poten gezet hebben om te upgraden tegen een voordelig tarief. (59EUR?)

Maw, prijsbeleid komt van Microsoft en niet van de handelaars. Heb net eens gaan checken bij grootleverancier en daar staat inkoop tegen 39 EUR. (885370398571)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan