Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik in het startscherm op een tegel klik dan wordt de apps eventjes geopend om direct weer te sluiten. En springt hij naar het bureaublad. De zelf geïnstalleerde apps werken wel normaal.
Probleem opgezocht op internet, zéér veel geprobeerd maar nog altijd geen oplossing gevonden. Tenzij natuurlijk fabrieksherstel maar dan heb ik weer een halve dag nodig op mijn eigen programma's te installeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
is je systeem up2date kun je eens een sfc /scannow opstarten ..

*druk op de Windows toets +X en kies dan voor de opdrachtprompt ( als administrator )
geef de opdracht " sfc /scannow " ( zonder haakjes ) *laat de pc verder met rust tijdens het scannen en sluit alles af wat open staat !

*worden er fouten gevonden dan zal dit ook trachten hersteld te worden ..
-als blijkt dat een herstel enkel mogelijk is na een herstart dan geef je hier de toestemming voor !
 
Geprobeerd. Op het internet geeft Microsoft een oplossing die er niet is en doet verder of haar (hem zijn) neus bloedt.
Blijkbaar moet het probleem opgelost worden door derden dus niet microsoft. Hallooo?
Ok. Heb het probleem bij 'packard bell' en 'voorlopig' niet bij 'sony'. Waar zijn wij mee bezig?
Toch bedankt voor de snelle reactie. Windows 8.1, was hoopvol maar nu toch weer terug naar het bureaublad van windows 7?
Kan ik terug naar windows 7?
Véél vragen, maar op internet hélaas te weing 'goeie' antwoorden.
Met véél respect voor iedereen die zich de moeite getroosd(t?) om een oplossing te zoeken!
 
Ik ben zéér blij dat je reageert (en ik zal het zeker proberen) maar ik heb er problemen mee dat een relatief 'nieuw besturingsysteem' zo flopt. Alles uitgeprobeerd via internet. Moet ik nu echt naar linux overschakelen ( ben géén vijand! ) of zou microsoft toch nog eens een inspanning kunnen doen om het probleem op te lossen?
 
ik ben uiterst tevreden over de Windows 8.1..
je maakte een opmerking betreffende het terug gaan naar de windows7
dit kan indien je een eerder gemaakte image beschikt of indien je over de Win7 dvd beschikt met licentie .

laat me effe weten of je over 1 der beiden beschikt !
 
Ik ben zéér blij dat je reageert (en ik zal het zeker proberen) maar ik heb er problemen mee dat een relatief 'nieuw besturingsysteem' zo flopt. Alles uitgeprobeerd via internet. Moet ik nu echt naar linux overschakelen ( ben géén vijand! ) of zou microsoft toch nog eens een inspanning kunnen doen om het probleem op te lossen?

De vraag is uiteraard of dit de fout van het besturingssysteem is of dat een ander probleem hier verantwoordelijk voor is.
Ik gebruik Windows 8 niet en zal hier ook nooit naartoe overschakelen. Uiteraard kan je Windows 8 er uit laten zien als Windows 7.
Maar wie hou je dan voor de gek.

Een besturing moet gebruiksvriendelijk zijn met een standaard installatie en dat is Windows 8 of 8.1 totaal niet.

De preview van Windows 10 beloofd ook al niet veel goeds. Hoewel ik uiteraard open sta voor vernieuwing kan ik de voordelen nog niet echt goed zien.

Windows 7 blijft voor mij op dit moment de meest gebruiksvriendelijke besturing.
 
je bedoeld dus dat je een 2de computer heb waarvan je ook een image heb bewaard ...en deze image wil je nu op de Win8 computer gaan gebruiken om zo een Windows 7 te verkrijgen !!
dit kan en mag je zeker Niet doen !!!
doe je dit wel dat zal de Win8 computer tegen problemen oplopen vermits je de drivers in de Win7 image aanwezig zijn ..
ook de licentie van de Win7 image zal ingetrokken worden als Microsoft bemerkt dat deze meermaals in gebruik is !

*de enige (legale) optie is dat je een Windows 7 dvd aankoopt met de licentie indien jij echt wilt downgraden naar de Win7


**heb je de Probleem oplosser al gebruikt van bericht #8
 
*de enige (legale) optie is dat je een Windows 7 dvd aankoopt met de licentie indien jij echt wilt downgraden naar de Win7
Sorry voor het inbreken.Als TS pc nieuw aangekocht heeft met Win8,en één merk pc is,is er veel kans dat je niet kunt downgraden naar de Win7!
Omdat vele merken geen drivers aanbieden voor Win7!
mvg
 
Zie je windows 8 helemaal niet zitten dan kan je altijd weer naar windows 7 ( als je de dvd en licentie hebt ) drivers er voor is geen enkel probleem.
 
Werken zoals Qtex en ikzelf = 8.1 installeren en bijna direct Classic Shell (Qtex) of StartIsback (ik) installeren en je hebt de betere combinatie voor Desktop gebruik (UI à la 7) èn de snelheid/stabiliteit van 8.
Duidelijk ondervonden met mijn toch niet zo up-to-date Pc'tje. Alles is (bij mij) sneller met 8 en t.o.v. 7 niets veranderd in het gebruik. Lees ik ergens een toepassing typisch voor 8, dan kan dat nog altijd, want de Charms-tegel-dinges kan je altijd terug oproepen met één muisklik.
Niet twijfelen - gewoon zo doen! Teruggaan naar 7 is toch al te zot, eenmaal je 8 hebt op een nieuw systeem.
't Kan zo simpel zijn, als je het niet ingewikkeld maakt.
Drivers en programma's zijn geen probleem. Meestal toch 7.
 
Geprobeerd maar mislukt: krijg volgende meldingen:
Enkele beveiligingsinstellingen ontbreken of gewijzigd Niet opgelost
Windows Store-cache is mogelijk beschadigd Niet opgelost
Windows Store-configuratie is mogelijk beschadigd Vastgesteld
 
in bericht #2 liet ik u een sfc /scannow opstarten er werden problemen vast gesteld die niet automatisch konden hersteld worden dacht ik uit te kunnen maken uit jouw reactie daarop ..bericht #3

** open terug de opdrachtprompt als administrator ....dus Windows toets +X en selecteer hier de opdrachtprompt (administrator ) .
geef de opdracht " DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth " in en druk op enter .
-(zonder de haakjes )

**wacht tot deze opdracht gedaan is en geef nu de opdracht " DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth " in en druk weer op enter ...
-(zonder de haakjes )

nadat deze laatste opdracht gedaan is herstart je de pc en heropen je daarna de store (wellicht dien je je hier nu in te loggen met je Microsoft account )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan