Opgelost Windows 7 en Citrix Receiver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb Citrix Receiver geinstalleerd op een Windows 7 laptop, alles lukt, enkel krijg ik een zwart bureaublad wanneer ik connectie maak met de Citrix. Heb alles al geprobeerd
wat men aangeeft na het zoeken via Google. Misschien is hier toch iemand die me kan helpen ?
Op een andere laptop, ook met Windows 7 krijg ik na het installeren van de Citrix Receiver de foutmelding 0xc000007b . Ook hier Google gevolgd , maar nog geen oplossing kunnen vinden...
Misschien weet iemand hier raad mee ?
Alvast bedankt !

 
enkel bureaublad dat onzichtbaar = zwart is ? en de connectie op zich werkt ?

Vraag : heb je diezelfde Citrix server al ooit geconnecteerd en wél een bureaublad te zien gekregen ? Er bestaan nl. 2 soort Xenapp servers.
 
@Skippy dat was de reden dat ik vroeg naar vorige ervaringen op die server (o.a.) - wat in je link zit zijn ingrepen aan de server-kant en afhankelijk van de hardware waarop de server draait en zijn drivers. Ik vermoed niet dat de TS ook zijn eigen Xenapp server heeft draaien maar wel een externe en dan wordt het lastig.
 
Chat.jpg
 
Ik ben jaren lang beheerder geweest met Citrix (toen nog Presentation Server) met 3 server farms... Denk niet dat die chat voor eindgebruikers bedoeld is. Het ganse Support Knowledge Center is voor zover ik mij herinner bedoeld voor de klanten c.q. operators van servers.
 
Bedankt allen al voor de info.
Ik heb Citrix ook lopen op een andere laptop, en hier werkt het zonder problemen. Ik doe juist hetzelfde, alleen is het ene besturingssysteem Windows 10 en de laptop met het zwarte scherm is Windows 7. Op het moment dat er connectie is en hij het bureaublad wil laten zien wordt het zwart. Ben momenteel een upgrade aan het uitvoeren naar Windows 10. Benieuwd of het dan wel gaat gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan