Windows 11 Windows 11 update fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg de volgende fout in Windows update :
( de update werd door Windows update zelf aangeboden)

2023-11 Cumulatieve update voor op Windows 11 Version 22H2 for x64 gebaseerde systemen (KB5032190)
Installatiefout - 0x80070002

Mijn huidige Windows versie is :
Windows 11 Pro Versie 22H2 Build 22621.2428

Nog iemand een zelfde probleem en eventueel een oplossing?
 
de foutcode die Ddragon80 opgeeft zou ook opgelost kunnen worden door:

Open cmd (als administrator)
Type deze commando's

net stop wuauserv
net stop cryptSvc
net stop bits
net stop msiserver

ren C:\\Windows\\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
ren C:\\Windows\\System32\\catroot2 Catroot2.old

net start wuauserv
net start cryptSvc
net start bits
net start msiserver


Herstart je windows en start windows updates opnieuw

euh nee.... waar haal je dat uit? Daar zou ik niet vanuit gaan.
Het betreffende device moet verwijderd worden, of eventueel manueel geupdate worden.
 
Aan de hand van foutcode 0x80070002

2023-11-19 18:05:07, Info CBS DriverUpdateInstallUpdates failed [HRESULT = 0x80070002 - ERROR_FILE_NOT_FOUND]
2023-11-19 18:05:07, Info CBS Doqe: Failed installing driver updates [HRESULT = 0x80070002 - ERROR_FILE_NOT_FOUND]
 
het is een of andere x-box driver wat ontbreekt (of windows update op dat moment niet ziet) wat je al aangeeft xboxgip.inf
2023-11-19 18:05:07, Info CBS DriverUpdateInstallUpdates failed [HRESULT = 0x80070002 - ERROR_FILE_NOT_FOUND]
2023-11-19 18:05:07, Info CBS Doqe: Failed installing driver updates [HRESULT = 0x80070002 - ERROR_FILE_NOT_FOUND]
2023-11-19 18:05:07, Info CBS Perf: Doqe: Install ended.
 
dat je dit uitlegt maakt de post #45 des te vreemder, want die gaat een heel andere richting uit.
De piste die je in #47 en #49 inslaat is overigens precies wat @DDragon80 aan het ontwikkelen was ... zie de reden niet waarom je daar op inbreekt om precies hetzelfde te beweren !
 
Kan je aub even stoppen. Want je stuurt het hier constant in een foute of nutteloze richting, of je herhaalt wat ik reeds vermelde.
Het probleem staat in de CBS.log, niet in de Windows events... en dat propleem is relatief duidelijk en naar voor gebracht.
 

Your Intel® drivers and software are up to date.​

Er wordt geen xbox of andere spelconsole gebruikt.

Heb je toevallig geen gamepad controller die ooit gebruikt is geweest op dat systeem? Hoeft daarom niet van XBox zelf te zijn... kan wel een soort 'compatible' device zijn. Kijk ook eens in apparaatbeheer... wat staat daar dat relevant is met 'xbox'
 
Alles wat in Apparaatbeheer staat werkt correct.
De kleinkinderen spelen wel eens spelletjes maar dat gebeurt uitsluitend met de muis of het toetsenbord.
De app XBOX (voor de eerste keer) bekeken, maar niets wijst erop dat die ooit gebruikt zou geweest zijn.
 
OK, bedankt iedereen om te proberen om mij te helpen.
Ik heb ook alles geprobeerd wat ik hierover op het internet vond, maar niets heeft geholpen.
Ik las ergens deze zin: "Nieuwe updates kunnen fouten bevatten. Deze worden hersteld en Microsoft brengt dan na een tweetal maanden een verbeterde update uit."
Ik zal dit maar geloven omdat ik niet meer zou weten wat ik nóg kan uitvoeren.
Nogmaals dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan