Windows 11 Windows 11 update fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg de volgende fout in Windows update :
( de update werd door Windows update zelf aangeboden)

2023-11 Cumulatieve update voor op Windows 11 Version 22H2 for x64 gebaseerde systemen (KB5032190)
Installatiefout - 0x80070002

Mijn huidige Windows versie is :
Windows 11 Pro Versie 22H2 Build 22621.2428

Nog iemand een zelfde probleem en eventueel een oplossing?
 
Typ of kopieer en plak de volgende opdracht in het venster Opdrachtprompt administrator : dism /online /cleanup-image /startcomponentcleanup en druk op enter.
Wacht totdat de opdracht is voltooid.
Start het apparaat opnieuw op. Controleer opnieuw op updates.

*ik draai hier de 22621/2715
de betreffende update gaf hier geen problemen .. jij heb waarschijnlijk missende of beschadigde update componenten .
 
Had dat probleem van TS ook !
Als ik me niet vergis zal je samen met deze update er ook nog andere hebben gehad, meer bepaald een update van het .NET framework.

Bij mij bestond de oplossing erin de foutmelding van die KB5032190 gewoon te negeren en alle andere uit te laten voeren, herstarten en MS Update terug even triggeren ... de daaropvolgende updating liep als een zonnetje (maar wel langdurig !)

Niets ingrepen, geen gepruts met DISM of wat dan ook.
 
Heb de suggestie van Qtex opgevolgd maar helaas : zelfde probleem
Krijg dezelfde foutmelding en de melding " probeer opnieuw.
Kon ondertussen de update naar V23H2 selecteren en downloaden en installeren. Deze update is nu aan het installeren en stop zonder foutmelding.
Versie is nog steeds 22H2 Build 22621.2428
 
deze update manueel ophalen:


1700167527580.jpeg

1 of 2 afhankelijk van je Win versie.

1700168055795.jpeg
 
Laatst bewerkt:
via de link in bericht #3 de iso opgehaald en aangepast met rufus ..draai ook ik hier nu de versie 23H2 build 22631/2715
*er werd een in-place upgrade gestart hier ..
het heeft hier ruim 2 uur nodig gehad om een aangepaste versie te maken en om de upgrade uit te voeren .. de upgrade zelf was op een half uurtje geklaart .
 
op de site staat
"Raadpleeg vóór het installeren de app Pc-statuscontrole om te zien of je pc voldoet aan de minimum systeemvereisten voor Windows-11 en controleer de laatste informatie over de Windows release voor bekende problemen die voor jouw apparaat van invloed kunnen zijn."

je moet eerst Pc-statuscontrole uitvoeren anders kan je de update Windows 11 2023 niet uitvoeren
ik heb 2 pc en bij allebij eerst Pc-statuscontrole moeten uitvoeren, dit heb ik eerst het moeten doen anders wou hij niet verder gaan of krijg je de foutmelding
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan